Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...

Hej hej.. Blev precis medlem här för detta är nog stället att fråga på om jag någonsin vill hitta en film jag såg för ett tag sedan på antingen tv1000, Showtime eller Silver 2009 eller 2010. Var på japanska med text tror jag.

 

Minns inte så mycket om filmen så jag minns inte vad den heter men vill se den igen så here goes nothing, Fanns ett stort träd(eller en annan växt) som det bodde typ indian liknande folk och över eller

under växten bodde det annat folk. En tjej av folket som bor i/på trädet/växten vill ta sig ner eller upp.

 

Vet att det inte är så jätte bra info men har man kasst minne så har man.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej hej.. Blev precis medlem här för detta är nog stället att fråga på om jag någonsin vill hitta en film jag såg för ett tag sedan på antingen tv1000, Showtime eller Silver 2009 eller 2010. Var på japanska med text tror jag.

 

Minns inte så mycket om filmen så jag minns inte vad den heter men vill se den igen så here goes nothing, Fanns ett stort träd(eller en annan växt) som det bodde typ indian liknande folk och över eller

under växten bodde det annat folk. En tjej av folket som bor i/på trädet/växten vill ta sig ner eller upp.

 

Vet att det inte är så jätte bra info men har man kasst minne så har man.

Tja, mig får det att tänka på den franska datoranimerade filmen Kaena... som jag inte har sett eftersom jag i princip bara ser japansk tecknad film.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Hej! Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig att hitta en gammal film jag letar efter!

Det handlar om en liten flicka som bor i ett slott (tror jag) och sen vet jag inte... Hennes styvmor gillade inte henne tror jag. Jag kommer ihåg att hennes storasyster eller något skulle måla, hon var ute på en äng och hon hade stafli och så och sedan sa hon till den lilla flickan att springa tillbaka till slottet och hämta hennes blåa färg (den var tydligen bäst eller något sådant) och hon sprang och sprang, men jag tror hon ramlade...

Snälla säg att någon vet vad jag pratar om!

 

Hej! Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig att

hitta

 

en gammal film jag letar efter!

 

Det handlar om en liten flicka som bor i ett slott (tror

jag) och sen vet jag inte... Hennes styvmor gillade inte henne tror jag. Jag kommer ihåg att hennes storasyster eller något skulle måla, hon var ute på en äng och hon hade stafli och så och sedan sa hon till den lilla flickan att springa tillbaka till slottet och hämta hennes blåa färg (den var tydligen bäst eller något sådant) och hon sprang och sprang, men jag tror hon ramlade...

 

Snälla säg att någon vet vad jag pratar om!

Redigerad av Sceleris
Ett inlägg i en tråd räcker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hall0nkaka:

För att hjälpa oss hjälpa er så uppmanar jag till att ge så många detaljer som ni kan. Var såg ni det ni letar? På svensk TV? På spansk TV? På brittisk TV? På svensk köpvideo? På tysk hyrvideo? Nedladdad engelsk fansub eller importerad DVD? När såg ni det? Hur gammalt såg verket ut att vara? Vilket språk såg ni det på? Textat eller dubbat? Var det något i design eller animation eller musik eller handling som påminde om något annat?

 

Ge gärna så många detaljer från berättelsen som möjligt, men om ni tror att det är spoilers så måste ni använda spoiler-taggen.

 

(Tips: Om det är något som getts ut eller visats i Sverige i er barndom så är chansen stor att det finns på Iggy Drougges lista över animéutgåvor i Sverige.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hej på er.

 

Mina första minnen från anime är, vilket faller sig ganska naturligt, från första vågen av "mangafilm" till sverige. Galaxy Express 666, Rai grottpojken, Silver fang, Candy candy, Sandy Bell, Star Singer o.s.v.

 

Meeeen, det är en anime jag inte har kunnat hitta. det jag kommer ihåg är psyborger med munnar som blinkar när de pratar. Alla hade nummer istället för namn och jag tror det handlade om den minsta som då hette 00, eller 01. Gisningsvis har jag sett den på nån VHS från hyrbutiken, kommer bara ihåg att det var döläbbigt.

 

Ringer det nån klocka?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Hej!

 

Undrar om någon av er vet vad den här anime-serien heter. Hittade introt på youtube, men det är bara japansk text, så det är svårt att hitta något att söka efter. Bifogar youtube-klippet.

 

 

Roboten jag söker är mellan 13:29 och 15:00 min.

 

Hoppas någon kan hjälpa :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...