Hoppa till innehåll
Anime.se

Skumma drömmar


bortflugenkossa
 Share

Rekommenderade inlägg

Minns dock att när man var liten så kunde man alltid springa så snabbt så att man började flyga i drömmar :)

Varje gång jag drömt något sånt så har jag aldrig riktigt kunnat flyga. Samma sak om jag verkligen är något flygande så blir jag snabbt trött och faller ner. Blir ofta uppkäkad då >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan då, har aldrig drömmt i tecknat tror jag O_O , men kul låter det:/.

Det roliga är att jag inte ens märker om det jag drömmer är tecknat eller ej. Kagami är Kagami och Snake är Snake, precis som de ser ut i sina respektive serier. Så mycket spel som jag spelar och anime jag tittar på blandas allt ihop i mitt sinne. Men så brukar jag i övrigt inte lägga jättemycket vikt på vad som är "verkligt" och inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minns dock att när man var liten så kunde man alltid springa så snabbt så att man började flyga i drömmar :)

Varje gång jag drömt något sånt så har jag aldrig riktigt kunnat flyga. Samma sak om jag verkligen är något flygande så blir jag snabbt trött och faller ner. Blir ofta uppkäkad då >_>

 

Kunde alltid flyga bra tills jag blev jagad ;) då vart det ofta så att jag vart snabbt trött eller att jag tappade fart/höjd. Men när dom fånga mig vakna jag typ alltid :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

För några dagar drömde jag om Gurren Lagann, men jag har hunnit glömma det mesta. Tror att det var typ som "skolversion"-mangan.

 

I natt hade jag en sorglig dröm, jag drömde att det hade kommit ut en högupplöst piratversion av Evangelion:2.0, och jag hade den, med engelsk text, och den var såååå ball... åtminstone det av den jag hann se, för sen ville farsan att jag skulle vänta med att se den efter att han hade sett Evangelion:1.0 som skulle gå på svensk TV.

 

Sen vaknade jag. ;_;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också haft en hel del drömmar där jag tittat på filmer eller TV-serier som jag längtar efter. Ofta blir man besviken när man vaknar eftersom det inte var på riktigt, men senast, när jag drömde om att senaste säsongen av en favorit hade börjat sändas gick jag direkt och kollade om det var sant, och det var det. Jag kanske drömmer sanndrömmar? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh?

 

Den enda dröm jag minns om anime/manga så läste jag en manga som handlade om kaniner (typ dragonball style fast sötare) som picnicade i en skog, såg militären åka förbi och bestämde sig för att följa efter dom på sina hoverboards för att kunna stoppa kriget. Nånstans var en galen vetenskapsman inblandad också som åkallade en pokemon (som såg ut som kagutsuchi från mai-hime) ur en vulkan.

 

När jag vaknade blev jag ledsen att mangan inte fanns, men någon tyckte att jag nu har en jättebra ide att skriva en egen historia från :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Haha, vem har inte drömt om animes!? XD

Enda gången som fortfarande kommer ihåg är dock om att jag letade efter San (Seto no Hanayome) i något lhotell.. 'Jag' hade väl tagit på mig någon roll som Nagasumi och letade desperat efter henne. Jag skrek till och med. Sen började det typ brinna eller något, och jag minns några gamlingar som gick ut för brandtrappan. Heroisk som jag var letade jag fortfarande efter henne, men till slut visade det sig att hon hade gått ifrån hotellet för länge sedan.

Sen vaknade jag! XD Och tänkte " W-T-F!? O_O " det var riktigt skumt. Visserligen hände det när jag somnade som jag såg på Seto no Hanayome OVA:n så det kanske inte är så konstigt XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nog haft några drömmar om animes, men ingen som jag kommer på just nu. Den första drömmen som man kommer ihåg, det var när jag inatt drömde att jag var med i idol, men lyckades inte ta mig vidare pga att jag sjöng för tyst ^^ Ja just det, min syster satt visst i juryn också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om skumma drömmar sa kan jag minnas en som var inte direkt en animedröm. Jag kan minnas att jag befann mig någonstans i någon förort till Tokyo där jag träffade på Kenji Ohtsuki och helt plötsligt befann mig mitt på en scen med honom. Framför scenen var det en massa människor som lyssnade på medan han spelade, men sedan kunde man se hur massorna av alla dessa människor sakta kastades iväg pga av Chiri fran Sayonara Zetsubou Sensei som var på någon slags murder rampage med sin spade. Just där slutar min dröm, men det var en riktig konstig dröm. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om skumma drömmar sa kan jag minnas en som var inte direkt en animedröm. Jag kan minnas att jag befann mig någonstans i någon förort till Tokyo där jag träffade på Kenji Ohtsuki och helt plötsligt befann mig mitt på en scen med honom. Framför scenen var det en massa människor som lyssnade på medan han spelade, men sedan kunde man se hur massorna av alla dessa människor sakta kastades iväg pga av Chiri fran Sayonara Zetsubou Sensei som var på någon slags murder rampage med sin spade. Just där slutar min dröm, men det var en riktig konstig dröm. XD

Det där var kanske trådens mest awesommigaste dröm.

 

Inte minst för att Kenji Ohtsuki är awesome.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag drömde för cirka ett år sedan att jag hade ett förhållande med Haruhi. Jag har glömt bort detaljerna men kommer ihåg att vi bodde ute på landet nära en åker. Årstiden var höst och vädret var dystert. Det som jag minns mest av drömmen var att jag hade sex med Haruhi och att hon hade större bröst än vad hon har i animen. Sekunderna senare satt jag och Haruhi ute i köket och åt tillsammans och genom köksfönstret såg vi ett par infödingar marschera mot oss på åkern.

Drömmar är verkligen konstiga ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

I natt drömde jag en Evangelion-dröm. Shinji räddade Rei från en mördare och fick parapsykiska förmågor på köpet. (Mitt och grannens hus fick skador på grund av det.) Med sina nya förmågor blev han en sjukt självsäker pilot av en transformerande robot (typ Aquarion). I underjorden av den nybyggda (NERV-)staden fortsatte de göra de parapsykiska experiment som drev robotarna. I en kapsel övade Rei på sin förmåga, som verkade vara att levitera lätta föremål. Asuka kom också in i bilden. Fast när Kaworu kom och bad om att få pröva Shinjis robot hade han en ond plan som slet ett hål i verkligheten! De kastades till ostabila möjliga verkligheter (jag minns fiskespön och ordvitsen "ska du ha spö?") fyllda med monster och galna upplevelser medan Shinji försökte få kontroll över sin robot.

 

Det hela slutade med att ur fasaden på mitt hus stack framdelen av en enorm, hundliknande sak som åt upp grannhunden. (._.')

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har drömde en gång att Sceleris var någon form av robotpilot i ett stort krig, där han i sin lila hamnade i närstrid i luften med en kvinnlig pilot i en grön robot över någon djup skog/djungel. Striden slutade oavgjort och båda kraschlandade i ödemarken. De hjälptes åt för att hitta tillbaka till civilisationen, och när de kom fram var kriget över och de gifte sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har drömde en gång att Sceleris var någon form av robotpilot i ett stort krig, där han i sin lila hamnade i närstrid i luften med en kvinnlig pilot i en grön robot över någon djup skog/djungel. Striden slutade oavgjort och båda kraschlandade i ödemarken. De hjälptes åt för att hitta tillbaka till civilisationen, och när de kom fram var kriget över och de gifte sig.

Det är numera även min dröm... (;_;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I en dröm inatt satt jag och funderade på vilka One Piece-karaktärer som var underskattade och bortglömda, och de första som kom upp var Tsukasa och Miyuki. I drömmens version av One Piece var de båda med i Stråhattsklanen, och Miyukis angstiga förflutna var att hon nästan hade fått ögonen helt söndertrampad av ligister. Båda hade beslutsamma blickar och virvlande auror när det var dags för strid.

 

Bettet från Lucky Star-myggan kliar visst än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Inatt drömde jag om att jag och några barndomskamrater var tvungna att gå till ett skogsparti en bit från där jag bor, för att där fanns det en magisk flicka som skulle göra så att Totoro slutade existera! Den magiska flickan var jättesnabb, och min håv rådde inte på henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

När jag sov middag igår så hann jag drömma lite om flickor som styr mecha. Det var en värld där man verkade gräva fram uråldrig mecha (i Gundam-storlek) för något slags krig. Såg en syn av en pilottjej som körde motorcykel på en väg som gick längs en klippvägg vid ett hav, och längre ut i havet, i bakgrunden, var en enorm klippa som stack upp ur havet kanske 100 meter eller så, och medan motorcyklisten körde så började klippan spricka sönder i toppen och blotta ett stort robotansikte som tillhörde en enorm mecha formad något som en drake. Motorcyklistens passagerare, typ en rookie-pilot, visste inte vad det var, men det visste tjejen som körde... "Den vaknar...!"

 

"Konstnärs" tolkning.

Spoiler

mcFKO.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...