Hoppa till innehåll
Anime.se

Den stora YouTube-tråden


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

http://www.youtube.com/watch?v=TFPFFj_N_Ks

 

Lättromanbaserade kommande animén Ro-Kyu-Bu fick en reklamfilm för några dagar sedan. Det är inte ovanligt att en animé får en reklamvideo, fast denna gång är den otecknad, med några välbekanta röstskådisar.

 

Tjejerna är, från vänster till höger i scenen där de går bredvid varandra:

Rina Hidaka (16 år; Mizuno i Star Driver, Last Order i Index),

Youko Hikasa (25 år; Mio i K-On, Shino i Seitoka Yakuindomo),

Kana Hanazawa (22 år; Svarta katten i OreImo, Nessa i Fractale),

Yuka Iguchi (22 år; Index i Index, Enri i Fractale),

och Yui Ogura (15 år; Mint i Yumeiro Patissiere SP Pro).

 

Lite lustigt att se dem i skolflickmundering när några av dem är lite över den åldern, men söta ändå. Med tanke på att Ro-Kyu-Bu låter som en skitserie (komedi i lättroman om en gymnasiegrabb som blir baskettränare för fem tjejer kring 12 år, ful bishoujodesign) så hade jag vanligtvis struntat i den, men med en sån här liten ploj så blir jag intresserad. Helst hade jag velat se en otecknad TV-serie med röstisarna, men man kan väl inte få allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har det något med handlingen i serien att göra, eller är det bara sådär dumt?

Jag vet inte vad handlingen är mer än vad jag skrev i inlägget ovanför. Jag tror dock inte att småflickorna blir popsångare i serien, eller att gruppen här är något slags halv-cosplay-grupp. Det vanliga tror jag är att lansera grupperna (och det har funnits många) relativt frikopplat från animén, kanske för att göra det lite mer rumsrent/vuxet så att fansen vågar gå på konserterna, kanske för att öka deras mainstream-attraktion.

 

Förvisso heter gruppen här samma som serien och kör på baskettema... så det återstår väl att se om producenterna tror eller väntar sig att gruppen kan ha någon livskraft utanför animéserien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har inte vart inne på det här forumet på ett tag, så jag har sett en hel del roliga grejer sen sist, men jag får dra ner det till ett par:

 

Kul med svärd (eller nja... cold steels "svärd" ser vettiga ut, men de tunga, klumpiga och dåligt gjorda, av folk som inte vet hur man ska göra eller använda dem ordentligt, men det har inget med saken att göra)

http://www.youtube.com/watch?v=ofMnvrMRpjM

 

Fin tolkning av låttext:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...