Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime Kväll den 9/2-07


gus87
 Share

kommer du?  

11 medlemmar har röstat

  1. 1. kommer du?

    • Ja
      4
    • Nej
      7


Rekommenderade inlägg

( inlagt efteråt för att alla ska se det

 

Anime Kväll!!!

 

På Café Skogåsen 9/2-07

 

vi öpnar 18:00 och stänger 22:40

 

vi ska visa

Start 18:00

Rurouni Kenshin ova (Reminiscence) 18:25 - 20:25

Rast

Di Gi Charat 1-16 20:57 - 21:45

Rast

Voices of a distant star (Hoshi no koe) 21:55 - 22:25

Rast

She and her cat (Kanojo to Kanojo no Neko) 22:35 - 22:40

Slut 22:40

 

vad tyx

 

Adress: Skogåstorget 11 huddinge

 

för att boka skicka ett e-mail till gus87@anime4eva.zzn.com

om det inte är fult behöver men inte ha en bokning men dom som bokar får förtur tils första visningen ska börja

 

många kramar/Gus )

 

Hej! Jag bor i huddinge och är volontär på ett ungdomscafe som är för ungdomar mellan 16 och 24. Men det är inte så strikt men aja.

 

Jag har i alla fall övertalat cafét att ha en anime kväll den 9:e februari! Det öpnar 18 och stänger typ 22 men det kan hända att vi har öppet lite mer. Det är helt gratis om man inte vill fika. Fikat köper man på cafét för väldigt billiga priser. I alla fall för att vara ett café.

 

Vi har bestämt att vi ska se "Hoshi no Koe" (the voices of a distant star). En kortfilm som jag hört är otroligt bra. Vi kommer antagligen se Kanojo to "Kanojo no Neko" (Her and Her Cat). Sen är vi inte 100% säkra på vad vi ska se mer men det blir antagliten någon långfilm, möjligtvis en kort serie med få avsnitt eller något sådant. I alla fall så ska vi ha generösa raster mellan filmerna så att man kan umgås. Så kom väldigt gärna!

 

Jag återkommer med mer info

 

Skogåsen ligger i Skogås centrim. Hjärtligt välkomna alla som vill och ta med massa kompisar! Vi vet inte hur många som får plats i vår lokal men vi vill att så många som möjligt kommer! "Finns det hjärterum finns det stjärterum".

 

Tack att ni läst detta. Kram på er önskar Gus och hela skogåsen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter väldigt trevligt men tyvär bor jag i Skåne:/ Dessutom känner jag ingen annan kompis som e anime intresserad och e lite blyg att dra till ett ställe helt ensam där jag inte känner någon, hihi :P

 

jag skyller på samma som ovanstående... (även skåne delen).

 

Sen tycker jag det verkar ont om tid om ni ska se en Hoshi no Koe, se en kort serie (6 avsnitt?) och en långfilm + generösa raster... om man räknar alla avsnitten som 30 min långa (jag vet lite fr lång, men inklusive 5min pisse pause) och filmen på 100minuter utan pissepaus så blir det lite mer än 5 timmar, om man sen ska ha en ordentig pause med socialt umgänge, på 30-40min kanske? så blir det ändå betydligt mer, förslagsvis ta bort voices of a distant star, den är hyfsad men inget mästerverk.

 

som kort serie se rurouni kenshin trust and betrayal (aka Samurai X: Reminiscence), ett riktigt mästerverk som uppskattas hos dem flesta. vardera uppskattningvis 30min långt, film Escaflowne eller blood the last vampire, båda bra (men Escaflowne är något bättre som serie) långfilmer.

om ni sedan ska ha generösa raster så borde det här antalet minuter vara max.

 

detta är bara vad jag kommer på nu på direkten... lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej nu har vi gjort ett schema ^-^ och allt

 

Anime Kväll!!!

 

På Café Skogåsen 9/2-07

 

vi öpnar 18:00 och stänger 22:40

 

vi ska visa

Start 18:00

Rurouni Kenshin ova (Reminiscence) 18:25 - 20:25

Rast

Di Gi Charat 1-16 20:57 - 21:45

Rast

Voices of a distant star (Hoshi no koe) 21:55 - 22:25

Rast

She and her cat (Kanojo to Kanojo no Neko) 22:35 - 22:40

Slut 22:40

 

vad tyx

 

Adress: Skogåstorget 11 huddinge

 

många kramar/Gus

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr alltför långt härifrån, men min personliga uppfattning är att det ni planerar är en filmkväll med animetema, inte en animekväll. Fundera på att skippa en av visningarna för att ha lite tid för umgänge, diskussion och småprat så att folk har gott om tid för detta och kan hålla klaffen under själva visningarna.

 

Hoshi no Koe är en av de bästa OVA jag har fått tillfälle att se hittills, så se den för allt i världen. Dess skapare Makoto Shinkai har senare även gjort mästerverket Kumo no Mukō, Yakusoku no Basho (The Place Promised in Our Early Days) vilken ni gärna kan se i stället för flum såsom Di Gi Charat.

 

Vill du ha bevis på dess visuella överlägsenhet, håll till godo med dessa screencaps. Jag garanterar att handlingen är bättre än filmens utseende.

 

th_Kumo_no_Muko_040-1.jpg th_Kumo_no_Muko_029.jpg th_Kumo_no_Muko_021.jpg th_Kumo_no_Muko_020.jpg th_Kumo_no_Muko_062-1.jpg th_Kumo_no_Muko_058.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer nog kunna komma, bor ju trots allt i Rönninge så det är ju pratiskt taget bara ett setnkast härifrån.

 

Okay, nu är det bestämt, jag kommer definitivt! Ska bara tjöta med mig hellis , det blir väl kul va Skatan? ;)

 

Hoho jaja, det skall bli kul, speciellt om vi har samma sak i åtanke ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer nog kunna komma, bor ju trots allt i Rönninge så det är ju pratiskt taget bara ett setnkast härifrån.

 

Okay, nu är det bestämt, jag kommer definitivt! Ska bara tjöta med mig hellis , det blir väl kul va Skatan? ;)

 

Hoho jaja, det skall bli kul, speciellt om vi har samma sak i åtanke ;)

 

Well, you know me :rolleyes: men han undviker mig på msn så nästa gång jag ser honom i skolan så ska jag hoppsparka honom à la Haruhi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...