Hoppa till innehåll
Anime.se

Rainys bilder *uppdaterad 5/7*


RainyDay
 Share

Rekommenderade inlägg

Gillade verkligen färgsättningen! Grymt sköna. Jag säger som Denny att träna på anatomin, jag måste själv göra det och det är inte världens lättaste man kämpar man på och tränar så ofta man har ledig tid(Raster, tråkiga lektioner, hemma eller var som helst) så kommer man bli bättre.

 

Hoppas det går bra för dig vill verkligen se mer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe thanks, håller med i er kritik.

Tror mitt största problem är att jag sällan vet vad jag ska göra när jag börjar, så det blir som det blir.

Anatomi kan man aldrig få för mycket av, är just nu inne i en "lära mig teckna bättre bakgrunder" period, sedan ska jag återgå till anatomi delen.

 

Körde en del teckningskurser som yngre, och brukade rita upp ett skelett/streckgubbe för att få bättre proportioner och definiera posen mer, måste börja göra det igen, samt lära mig att teckna människor från olika perspektiv bättre.

Människor från perspektiv är fan sjukt svårt O_O

 

VIll ni se mer så gå in här XD :

 

http://www.rainydaysunshine.se/nnew.html

 

mitt "galleri".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe thanks, håller med i er kritik.

Tror mitt största problem är att jag sällan vet vad jag ska göra när jag börjar, så det blir som det blir.

Anatomi kan man aldrig få för mycket av, är just nu inne i en "lära mig teckna bättre bakgrunder" period, sedan ska jag återgå till anatomi delen.

 

Skaffa bara rutiner när du ritar så blir det mycket lättare att veta vad du skall göra och när.

 

Personligen kör jag med:

Anatomiska riktlinjer: Huvudet, torso, lårben, ben, armar, händer.

Ansiktsdetaljer: ögon, mun, hår o.s.v.

Klädes sketch

Yttligare detaljering/finjustering utav kroppsdelar

Detaljering utav kläder plus eventuella tillägg

Detaljering utav ansiktet

Detaljering utav håret

Justering, justering, justering till jag blir nöjd.

 

Sedan hjälper det såklart om man har en bild i huvudet innan man börjar rita, annars kan det bli lite problematiskt.

Eller så kan man bara rita och låta pennan vandra vilket jag gör allt för ofta själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag var tvungen att försöka komma ihåg mitt lösenord och komma in på den här gamla användaren för att säga att jag älskar din stil. Som många tidigare sagt är anatomin inte perfekt, men träna mer på det och lägg inte ner ritandet. förgerna och formerna är underbara ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

AFTER-LIFE? En serie du planerar att göra eller? O.o bara lite nyfiken...

Men iallafall, den första bilden är den snyggaste bilden du har gjort (imo) men problemet jag ser är hennes högra arm, lite smal tycker jag och hennes vänstra arm är "off"

 

mountaintroll2hx5.jpg

 

Här gjorde jag en liten redigering, som du ser så måste du lägga till lite muskler i armarna så att man ser formerna annars ser det ut som skelett och platt, lol. Anyway, nu! hennes vänstra arms pose är onaturligt, försök det själv och du kommer märka besväret i axeln, det är lite jobbigt , samtidigt så ser det inte ut som det är hennes arm, utan det ser ut som att det är någon annans arm i vägen, jag hoppas att du förstår vad jag försöker säga. Men det är nog för att armen ser platt ut och har inga "direkta skuggor" på sig. Hade du placerat svärdet mellan benen så har det sett bra ut, lr om du hade placerat hennes arm på stenen så hade det också sett bra ut. Det här bilden är helt enkelt perspektiv bild, så du måste tänka perspektiv och 3D, en sak till: Starkare skuggor, det stärker formerna på kroppen och gör så att bilden "sticker ut", kom ihåg, referens är alltid bra att ha och då menar jag Real-Life!

 

IALLAFALL, KEEP UP THE GOOD WORK <3

 

Jag hoppas att jag har hjälpt något *_*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack tack, du hjälpte till mycket, lätt att förstå när du ritar ut saker.

Då ska vi se, armen du ritade rött omkring var ett problemområde att rita tillsammans med benen. Som du sa så har det med perspektivet att göra, egentligen borde jag gjort båda armarna lite större, eller definierat musklerna bättre. Men det blev som det blev, det ser så mycket lättare ut när någon väl har "fixat" det hehe.

 

Var lite osäker på hur jag skulle placera svärdet, om det skulle bli framför eller bakom benen samt om det skulle bli rakt eller inte. Men tror att, som du sa, det skulle bli bättre om det varit mellan dem.

 

Ett annat problem med hennes högra arm (den med rött omkring), som jag inte märkte förren bilden var klar, är att pga kläderna så ser man inte tydligt vart armen börjar typ. Det känns som den "smälter" ihop med bröstet för mycket.

Det hade nog kunnat fixas med skarpare skuggor, vilket är något jag måste jobba på.

 

Hennes vänstra arm tänkte jag inte på att den var fel, förrens du påpekade det nu hehe.

 

Somsagt, tack för kritiken, jag behöver sådant. Synd att det inte finns någon work in progress tråd, så man kan få hjälp innan bilden är klar XD

 

Jepp, After Life är en serie jag planerar. Har tänkt att påbörja den under hela veckan, men inte fått tummen ur =p

 

Uppdaterade med en ny bild, eller "skiss" som jag gjorde mest för skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...