Hoppa till innehåll
Anime.se

Topp 10 Anime 2006


Sagara
 Share

Rekommenderade inlägg

Lite sen tråd kanske, men vilka var dina 10 favorit animes från 2006?

Mina var:

 

01: Death Note

02: Higurashi no Naku Koro Ni

03: Hellsing Ultimate

04: Inukami!

05: Zero no Tsukaima

06: Kemonozume

07: Utawarerumono

08: Black Blood Brothers

09: D. Gray-Man

10: Innocent Venus

 

Kanske gör jag en sammanställning över vilken serie som var populärast om tillräckligt många listar sina favoriter ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rent spontant...

 

Bartender

Black Lagoon

Bokura ga Ita

Code Geass

Higurashi

Honey & Clover 2

Soukou no Strain

Suzumiya Haruhi no Yuuutsu

Toki wo Kakeru Shoujo

Welcome to the NHK

 

Idds inte med någon inbördes ordning, så det får bli i bokstavsordning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag räknar inte med serier som inte har slutat än eftersom jag inte tycker man ska dömma en serie innan den e slut.

 

1. Fate/stay night

2. Suzumia Haruhi no Juuutsu

3. Major S2

4. Shakugan no Shana

5. Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora

6. NHK ni Youkozo

7. Bokura ga Ita

8. Yakitatte!! Japan

9. Ouran Koukou Host Club

10. Utawarerumono

 

EDIT: Kom på denna lite sent, men I''S Pure får hoppa in på plats nummer 6

 

Serier som är med där uppe men inte slut än, 1. Death Note, 2. Majors S3, 3. Kanon 2006, 4. Nana

 

Fattar inte hur alla ni lyckades missa F/SN.. skämms.

10132006.jpg

 

Yoo maek sabah /cry

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad innebär "från 2006"? Tydligen får de börja före 2006, och sluta efter 2006... Och man måste visst inte ha sett klart dem heller. Så detta blev min topplista:

 

1. Suzumiya Haruhi no Yuuutsu: Jag känner som Endolphins. En serie vars helhet är bättre än sina delar (och de delarna var bra!).

2. Hachimitsu to Clover II: Roligt men moget. Listans vuxnaste serie. ("Vuxen" som i vardagsnära och "nischfri".)

3. Ghost in the Shell: S.A.C. - Solid State Society: Som ett långt avsnitt ur TV-serien. (För mig är det väldigt goda rekommendationer.)

4. Kanon: Den roliga huvudpersonen Yuiichi och hans samspel med tjejerna är det som drar mig till serien. Sen är den ju fin att se på också.

5. Higurashi no Naku Koro ni: Whodunnit!

6. Genshiken: Mer av våra favoritnördar!

7. Hataraki Man: Också en jordnära, vuxen serie.

8. Hellsing: Välgjord Hellsing. 'Nuff said.

9. School Rumble Ni Gakki: Den tappade i kvalitet som fasen, men det var ändå mycket roligt kvar.

10. Ouran Koukou Host Club: Småkul, men den hade kunnat vara roligare. "Antiharem"-grejen var ju också lite annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rolfol, det säger killen med Naruto avatar....

 

Naruto är så dåligt så det blir bra, ungefär som Dragonball (En random shounen som man inte behöver tänka för mycket på medans man ser. En stunds lättsmält underhållning, inte alla som lyckas uppskatta det), det kan man dessvärre inte säga om F/S Night.

 

F/S Night är så totalt överpretentiös, den vill så mycket, men det blir bara ett stort meh. Jag kände inget för karaktärerna, om de lever eller dör kvittar för mig, eftersom de är så en-dimensionella.

 

Jag är inte direkt ensam om att dissa serien, med tanke på att större delen av internet beskriver den som just "Meh".

 

Den är inte direkt dålig, men långt ifrån bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Death Note: Sett ca 16 avsnitt och varje avsnitt är bara så bra att jag vågar säga att detta är den bästa serien 2006.

 

2. NHK ni Youkoso: Min självklara favorit, mystisk med en grym story och karaktärer vars personlighet får en del andra att blekna.

 

3. Kanon: Har inte spelat spelet eller sett gamla men blev sjukt förtjust i serien efter 1 avsnitt, animationera är vackra, musiken är underbar och storyn är uber!

 

4. Suzumiya Haruhi no Yuuutsu: Helt klart en av dem bästa(jag verkar inte vara ensam om det, blivit en superhit ju!), behöer nog inte säga så mycket mer

 

5. Ouran Koukou Host Club: Sjyst komedi som hade sina dystra ställen men den var helt klart en av dem bättre.

 

6. Shakugan no shana: Helt okej serie, inte så mycket och skriva.

 

7. Black lagoon: Riktigt bra action serie, älskade verkligen ALLA karaktärer i den serien och musiken var grym. Fina animationer och den blev faktist aldrig dryg.

 

8. School Rumble Ni Gakki: Sjyst skolkomedi och galen humor fast första säsongen var helt klart bättre. Men det är ingen dålig serie!

 

9. Genshiken: Ojoj, härlig serie med mysiga karaktärer och skön humor. Gillar verkligen hur man kan reflektera sig själv i vissa delar, jävligt sjyst serie!

 

10. Zero no Tsukaima: Söt serie som hade sina ljusa sidor men även mörka fläckar. Underhöll måttligt och rätt rolig humor.

 

 

Ojoj, blev lite mycket text men bara för och sammanfatta det så var 2006 ett sjyst år och jag hoppas på att 2007 ska bli ännu bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shakugan no Shana kom väl inte 2006? Känns som det var rätt länge sen jag såg den.

 

Sen gillar jag typ varenda serie som omnämnts här, 2006 var ett bra animeår! För svårt att göra en lista, för alla var så grymt bra på sitt sätt. Favoriten just nu är väl Death Note, men det är ju också delvis för att den inte är klar än så man får ju en ny upplevelse från den varje vecka.

 

Black Lagoon (båda)

Suzumiya Haruhi no Yuuutsu

N.H.K. ni Yokosou!

Black Cat

Higurashi no Naku Koro Ni

Death Note

Black Blood Brothers

Fate/stay night

Shakugan no Shana (05? ;o )

Ouran Koukou Host Club

School Rumble Ni Gakki

Zero no Tsukaima

Hellsing Ultimate

 

Plockade dom som jag gillar från alla andras listor i tråden. :>

Och nej dom är inte i ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Death Note: Det är svårt att hitta en annan serie som är lika smart och skickligt gjord som Death Note, en av de bästa serier som någonsin har producerats helt enkelt. Att skriva en förklaring till varför denna serie var bäst 2006 tycker jag är svårt, man ska helt enkelt se serien för att förstå varför den är så bra.

Jag skrattar av förtjusning efter varje avsnitt. XD

2. Kanon: Efter att ha sett klart på Air, våren 2005 kändes det att man bara ville ha mer av denna serie (Air).

Sommaren 2005 kom extra avsnitten med namnet "Summer special", och när man hade sett dem kändes det tomt igen.

Sen äntligen utannonserades VisualArts/Key:s nya anime projekt "Kanon (2006)" och i oktober 2006 började den sändas.

Kanon var som jag trodde en succé. Serien är uppbyggd på samma sett som Air, både genretyp och karaktärsuppbyggnad och det går att dra flera paralleller mellan dessa serier, vilket är exakt på grund av det som gör att jag älskar Kanon...och Air. :D

3. Blood+: I oktober 2005 började denna serie att sändas. Jag hade inga förväntningar på denna serie innan den började sändas utan började se den av en ren slump.

Till en början tyckte jag att serien var rätt så tråkig men när man hade kommit in i serien och fått reda på vilka alla personer är (speciellt Saya) förvanlades denna serie till att från början vara "en tråkiga upplevelse" till en upplevelse som bäst kan beskrivas som "fantastisk".

Efter att sett det sista avsnittett satt man kvar framför skärmen och tänkte: "Varför ska en sån här bra serie ha ett slut, kommer jag någonsin hitta en sån här bra serie av genre som är lika bra som Blood+.

Jag är helt såld för denna serie. :surprised:

 

4. Eureka 7

5. Jyu oh Sei

6. Fate/Stay Night

7. School Rumble Ni Gakki

8. Utawarerumono

9. N.H.K ni Yokosou

10. High School Girls

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...