Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Insåg precis att man med hjälp av skivorna som följde med glasdörrarna på under fem minuter kan få skåpet att se helt "neutralt" ut. Perfekt om man väntar besök av farmor, främmat eller andra som man av en eller annan anledning inte vill visa sitt intresse för.

 

LtSWclZRe.jpg

 

Om någon frågar vad man har i skåpet så räcker det att förklara att det i själva verket är en tidsmaskin eller portal till andra sidan universum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om någon frågar vad man har i skåpet så räcker det att förklara att det i själva verket är en tidsmaskin eller portal till andra sidan universum.

Och vad händer sen när de mot all förmodan skulle öppna skåpdörrarna? ;)

 

Och ontopic: Förhandsbokad:

 

10097052a.jpg

Dito.

 

Mycket fina uppställningar förresten grabbar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Vad är det som är så dåligt med HLJ? Jag får alltid mina figurer 3-4 dagar efter release så jag har inte så mycket att klaga på. Samma pris som Hobby Search också. Ser faktiskt ingen anledning att byta..

 

Jadu. Jag har 12-13 figurer och jag skulle tippa på att jag lagt i genomsnitt 700-800kr på varje figur. Matten kan du säkerligen göra själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det som är så dåligt med HLJ? Jag får alltid mina figurer 3-4 dagar efter release så jag har inte så mycket att klaga på. Samma pris som Hobby Search också. Ser faktiskt ingen anledning att byta.

En bra anledning är att Hobby Search (medvetet eller omedvetet) alltid skriver in fraktpriset på tulldeklarationen = MYCKET billigare tull ;)

 

Själv har jag spenderat mer på min DVD-samling, speciellt Clannad + Clannad After Story-samlingen där allt är limited edition (16 skivor à 800 kr inkl. tull. Så 12800 kr enbart för Clannad >.<).

Har själv 15-16 figurer, och medelpriset enligt mig ligger snarare runt 500-600 än 700-800, så säg max 10000 på figurer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har slutat räkna på vad min samling figurer kostar, man jag har ungefär 150st, priset är väl från 500 till 1000kr, så att samla figurer är en dyr hobby, man det är så för de flesta som har en hobby.

 

edit: HLJ har jag inte haft något problem med, men jag har köpt mest från Hobby Search och Toys Logic. En del av min samling ät små tradeing figurer så dom är lite billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En bra anledning är att Hobby Search (medvetet eller omedvetet) alltid skriver in fraktpriset på tulldeklarationen = MYCKET billigare tull ;)

 

Detta har aldrig hänt mig, jag har alltid fått betala tull på hela beloppet :/ sist fick jag även betala 4600 yen i frakt. visst paketet var lite större än vanligt men ändå.

Jag föredrar faktiskt också hlj om jag ska va ärlig och köper de flesta därifrån faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tulla slapp jag alltid tidigare men nu åker jag alltid på det. Mellan 100 och 200kr per figur. Jag tar hellre tull än att låta de skriva ner beloppet då jag väljer EMS-frakt av just den anledningen att jag vill ha försäkring på försändelsen ifall något skulle skita sig. Och om då paketets värde skulle vara nerskrivet, ja... ni fattar själva.

 

Men som arcium sade, figursamling är dyrt, och man kan göra väldigt lite med de, men så länge de håller är det en investering man kan ha kvar hela livet. PÅ så sätt gör det det hela värt! Älskar dessutom att fota mina figurer och inte fan ser det dåligt ut i hyllan heller :)

 

Min Yoko var nog den dyraste figuren jag köpt. Gick på 1200kr med frakt och tull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tulla slapp jag alltid tidigare men nu åker jag alltid på det. Mellan 100 och 200kr per figur. Jag tar hellre tull än att låta de skriva ner beloppet då jag väljer EMS-frakt av just den anledningen att jag vill ha försäkring på försändelsen ifall något skulle skita sig. Och om då paketets värde skulle vara nerskrivet, ja... ni fattar själva

Vadå, de kör med EMS på Hobby Search :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tulla slapp jag alltid tidigare men nu åker jag alltid på det. Mellan 100 och 200kr per figur. Jag tar hellre tull än att låta de skriva ner beloppet då jag väljer EMS-frakt av just den anledningen att jag vill ha försäkring på försändelsen ifall något skulle skita sig. Och om då paketets värde skulle vara nerskrivet, ja... ni fattar själva

Vadå, de kör med EMS på Hobby Search :O

Du missförstår mig. EMS erbjuder väl de allra flesta som skeppar till utlandet. Saken är att EMS, utöver att vara snabbare än andra fraktsätt, är försäkrade försändelser. Men försäkringen gäller, som jag förstått, endast på det beloppet som står skrivet på förpackningen. Skriver då det sändande företaget ner paketets innehåll och det skulle försvinna, då får du bara försäkringsersättning på det beloppet som stod på paketet. Risken är väl minimal att detta skulle hända men jag har haft en hel del otur tidigare.

 

Spela roll, onödig diskussion. Jag ser ingen anledning att byta då jag inte haft några problem. Att man får betala tullavgifter är givetvis tråkigt men ingenting som kan skyllas på HLJ. Det är snarare den sjuka syn som finns på global handel. Förstår inte varför man skall behöva tulla på något som inte ens går att få tag på i Sverige, men det finns säkert en anledning...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...