Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Poängen är att inte behöva göra massa val utan att bara skriva, men visst finns det bättre tjänster. Kör man Googles tjänst är det troligt att man redan är där eftersom allt cirkulerar kring den sökmotorn :)

 

För att återknyta till ämnet, jag vill ha mina preordrade figurer! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Ok, nu skall ni få se på en helt sjukt nice figur! Vet inte om jag skall säga att det är min bästa so far för jag gillar alla jag köpt. In any case, without further ado!

 

yoko-box.jpg

 

yoko.jpg

 

yoko2.jpg

 

yoko3.jpg

 

 

Kolla vad stor hon är!

 

yoko-comparison.jpg

 

 

Och yes, jag har lekt lite med HDR och tog denna gången bilderna med mitt stativ eftersom ljusförhållandena sög. Blev mycket skarpare bilder därav.

 

Priset med frakt och tull? Närmare 1200kr...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yes den är mycket nice. Har inte sett många andra så pass stora figurer som håller den goda kvalitén. Svårt att fånga på bild dock men det har definitivt gjort mig sugen på mer stora figurer. Får se vad som köps in under de kommande månaderna ;)

 

Ljussättning? Säger de inte att det befintliga ljuset är det bästa ljuset, heh. Min "studio" är så anspråkslös den kan bli. Några vita papper som hängts upp på en skokartong och två fönster som står för belysning. Jag önskar jag hade lite färgade papper och bra ljus att leka med men detta duger gott. Har man lite Photoshop-kunskaper och vet hur man skall hantera kameran och RAW-bilder så går det mesta :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du? I sådana fall får han här några mer. Tog mig tiden att fota några av mina figurer igen fast med HDR-tekniken. Blir riktigt nice. Lite varierande resultat men det är mest för att jag är lat och inte orkar justera varje bild lika bra.

 

 

yoko.jpg

 

yoko2.jpg

 

needa.jpg

 

needa2.jpg

 

chouun.jpg

 

louise.jpg

 

kureha.jpg

 

mishiro.jpg

 

haruhi.jpg

 

horo.jpg

 

 

Såhär kan en helt obehandlad bild direkt från kameran se ut. Jämför med första bilden...

 

yoko_not_hdr.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Tackar gubbar!

 

Jag fotar med en Canon EOS Digital Rebel, eller 300D som den heter här i Europa. Börjar få några år på nacken men har man bara tålamod så tar den riktigt bra bilder :)

 

Objektivet jag använder är ett Tamron 90mm macro-objektiv.

 

 

induce1247764557.jpg

 

induce1247764408.jpg

 

induce1247759466.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...