Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Figurer går före allt! Nästan :)

 

Det tråkiga med dessa är att det känns så tråkigt att inte köpa även Yui, precis som det blev med tvillingarna från Candy Boy. Det gör det hela så mycket dyrare. Sen dyker det alltid upp någon som är än häftigare som man måste köpa också. Grrr. Jävla samlande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också Mio förbokad, kommer förmodligen förboka resten av K-on figurerna när dom släpps.

Word. Jag känner att jag börjar bli som dig arcium. Det enda som sätter stopp är pengarna, samvetet och hyllutrymmet, heh.

 

Finns ni på Myfigurecollection.net förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också Mio förbokad, kommer förmodligen förboka resten av K-on figurerna när dom släpps.

Word. Jag känner att jag börjar bli som dig arcium. Det enda som sätter stopp är pengarna, samvetet och hyllutrymmet, heh.

 

Finns ni på Myfigurecollection.net förresten?

Ungefär samma här. Håller redan på att planera ett riktigt snyggt och rymligt vitrinskåp till när jag köper en lägenhet.

 

F.ö tar jag och registrerar mig på den sidan nu!

 

Edit: Registrerat mig på sidan, kan även sticka in med att jag väntar på denna order som ska komma någon gång i augusti: http://myfigurecollection.net/figure/7308

 

(Tack för Hobby Searchs billiga och snabba leveranser).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också Mio förbokad, kommer förmodligen förboka resten av K-on figurerna när dom släpps.

Word. Jag känner att jag börjar bli som dig arcium. Det enda som sätter stopp är pengarna, samvetet och hyllutrymmet, heh.

 

Finns ni på Myfigurecollection.net förresten?

Ungefär samma här. Håller redan på att planera ett riktigt snyggt och rymligt vitrinskåp till när jag köper en lägenhet.

 

F.ö tar jag och registrerar mig på den sidan nu!

Kul! :) Den är lite som MAL fast för figurer. Snabb och trevligt folk om man har lust att utbyta tankar kring figurer eller annat.

 

Mmm, skulle egentligen vilja ha det också, har det till mina modellbilar. De blir så förbannat dammiga om de står i hyllor. Sen undrar jag när man skall få sin första leaner. Mio och en annan figur jag är lite intresserad av står endast på ett ben och det känns lite halvlurigt. Kan undra om de har någon form av stålskena eller nåt i det enda bärande benet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har ett konto på Myfigurecollection.net under arcium, jag har inte gjort uppdateringar än, tror jag ska göra några i kväll kanske.

 

Mitt figur samlande kan göras i två faser:

1. wow effekten, köpte allt som var sött, efter hur mycket pengar man har och röra sig med.

 

2. nu är man selektiv, köper bara från vissa serier och tänker mera, vill jag verkligen ha den här figuren, sen letar jag efter biligaste stället och jämför lite priser. Bra att dollar och yen priset är lågt just nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen undrar jag när man skall få sin första leaner. Mio och en annan figur jag är lite intresserad av står endast på ett ben och det känns lite halvlurigt. Kan undra om de har någon form av stålskena eller nåt i det enda bärande benet...

Är nog lite ovanligare nuförtiden att figurer börjar luta sig. Köpte ju denna figur under Uppcon 07, och den har ännu inte börjat luta sig mot ett håll, så jag tror att det handlar om stålskena eller något liknande.

 

Arcium: Jag började också så, men på sistonde väljer jag efter kvalitet. Appropå kvalitet så glömde jag att lägga till min 1:5 Nanako från ToHear2 AD :O

 

Edit: Sådär, denna jag pratade om alltså: http://myfigurecollection.net/figure/3099_nanako

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mio ser ut som om det kan vara abs plast i det bärande benet, och möjligen finns en skruv på undersidan, men som sagt man får se, tror Alter gör i regel bra kvalitet i sina figurer.

ABS funkar :)

 

Btw, fan alltså. Myfigurecollection.net... en kille som kontaktade mig där hade denna förhandsbokad: http://myfigurecollection.net/image/Rad ... 171540.jpg

 

Så nu har jag också förhandsbokat den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mio ser ut som om det kan vara abs plast i det bärande benet, och möjligen finns en skruv på undersidan, men som sagt man får se, tror Alter gör i regel bra kvalitet i sina figurer.

ABS funkar :)

 

Btw, fan alltså. Myfigurecollection.net... en kille som kontaktade mig där hade denna förhandsbokad: http://myfigurecollection.net/image/Rad ... 171540.jpg

 

Så nu har jag också förhandsbokat den :)

Välkommen till klubben :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På senaste tiden har jag hängt lite på figure.fm, en sida där vem som helst kan lägga till artiklar, recensioner osv om allt från Dollfies till Gundams.

 

Fram till idag har de ett litet projekt tillsammans med Kotobukiya - en bok om "en otakus hem" världen över. Boken kommer ut nån gång framöver. Här är mitt bidrag för den intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På senaste tiden har jag hängt lite på figure.fm, en sida där vem som helst kan lägga till artiklar, recensioner osv om allt från Dollfies till Gundams.

 

Fram till idag har de ett litet projekt tillsammans med Kotobukiya - en bok om "en otakus hem" världen över. Boken kommer ut nån gång framöver. Här är mitt bidrag för den intresserade.

 

Daimakura of Sakyura from the shooting game Death Smiles by Cave.

Dakimakura* :P

 

Annars, grymt fin samling... 1,5 miljoner yen? O_O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar :) (*dakimakura fixed)

 

1,5m yen är inte mycket alls om man tänker efter (skulle inte bli förvånad om jag lagt ut mer, men undviker att tänka på det..). En japanskt DVD/figur/spel kostar i genomsnitt ca 5000 yen nytt, det blir ca 300 föremål för de pengarna.

 

Just nu har det inte varit några figurköp på länge, men det kanske kommer igen när jag skaffar något större/blir av med lite annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick denna idag, ni får nöja er med en bild från Hobysearch då min kamera inte tar några bra bilder :P

 

10088104a2.jpg

 

Måste säga att detta var den största modellen jag köpt och det kom som en överaskning med. Den är säkert dubbelt så stor som de andra (vilket gör att det ser lite konstigt ut på hyllan) och jag hade givetvis inte kollat upp måtten först. Enligt hlj så är den 42.0 x 27.0 x 28.4 cm vilket säkert kan stämma.

 

Dock så tycker jag att Hobysearch är en smula dyr när det gäller frakten. Fick betala 4600yen i frakt vilket är i överkant även för en lite större modell men nöjd blev jag... ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...