Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Varför har hon inga kläder på sig :surprised:

Jadu... det var så hon porträtterades i något avsnitt i serien så jag antar att de körde på det spåret :)

 

Måste spontant få fråga vad du använder när du fotograferar figurerna :)

Det är min gamla trotjänare Canon EOS Digital Rebel, i det här fallet med ett Tamron 90mm macroobjektiv. Bakgrunden var några enkla pappersark som tejpats ihop vilket är synligt i några av bilderna.

 

Så nej, det är faktiskt inga butiksbilder :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bakgrunden var några enkla pappersark som tejpats ihop vilket är synligt i några av bilderna.

 

Så nej, det är faktiskt inga butiksbilder :)

Heh, jag var faktiskt mest intresserad av att höra hur du fixat till bakgrunden. Har kollat in några portabla prylfotografistationer, och trodde kanske att det var något sådant du hade!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nopes, någon sådan använder jag inte. Kompisen har men har aldrig lånat den. Det går komma rätt långt med enkla medel och lite tålamod. Photoshop kan hjälpa en bit på vägen också. Hjälper förstås att man får så kort skärpedjup med macroobjektivet, på så sätt blurras bakgrunden..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh, jag var faktiskt mest intresserad av att höra hur du fixat till bakgrunden. Har kollat in några portabla prylfotografistationer, och trodde kanske att det var något sådant du hade!

Det finns en post på sankakucomplex där en bild visas på hur man kan själv enkelt fixa en lite portabel "prylfotograftstation". Om jag bara minns vilken det var :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nagato Captain version 1/6

Jag hade förväntat mig lite halvtaskig kvalitet, men den är mycket finare än jag trodde. Det enda jag kan klaga på är att passformen inte är 100% på alla delar, så hon står inte helt rakt i markbasen och basen/överkroppen kan lätt lossna om man lyfter upp den utan att hålla i den ordentligt.

Alla 20 bilder: http://pici.se/gal/Largo/Nagato%20Captain/

xpceQRkAZ.jpg

 

Nendoroid Miyafuji

På grund av de extremt dåliga stativen på mina haruhi och nagato-nendoroider så lovade jag att jag aldrig skulle köpa fler nendoroider. Denna hade dock riktigt stabila stativ och går att posa på många roliga sätt

Alla 12 bilder: http://pici.se/gal/Largo/Nendoroid%20Miyafuji/

heUuULBfb.jpg

 

Byxlös salut!

TArOgqeLb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kana är söt. Blev sugen på denna..

 

kana.jpg

 

Oh, ser mysig ut! Länka gärna till butik för eventuell inhandling =D

 

 

 

Den här borde väl tilltala er som är into loli och gothic. Sjukt nice figur alltså.

 

louise.jpg

 

Transvestiter populärt nu igen? ^^;

 

EDIT: Ah! Bara mina ögon som lurar mig, blev uppenbart sedan xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

flaskis: Tycker jag absolut att du borde! Du som gillar sådana figurer. Jag är själv väääldigt lockad av den faktiskt, enbart för att den är så väldigt välgjord och hon faktiskt är rätt söt.

 

Klibbnisse: Inte sant?! Jag köper allt mitt från HLJ, så även denna. Passade även på att inhandla nedanstående i samma veva..

 

yoko.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

flaskis: Tycker jag absolut att du borde! Du som gillar sådana figurer. Jag är själv väääldigt lockad av den faktiskt, enbart för att den är så väldigt välgjord och hon faktiskt är rätt söt.

Men sen har jag redan en Louise-figur som liknar originaldesignen ur lite-novellen mer.

 

Fast hm... Boda kanske vill köpa den? XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Horo anlände idag, tyvär så är bilderna jätte suddiga men håll till godo. (sista bilden är oanvända tillbehör, man kunde nämligen välja om man skulle ha öron eller mössa, 2 olika svansar fanns det samt kjolen och västen gick att ta av så hon bara hade byxor och tröjan ist men var snyggast såhär tyckte jag)

 

ZVXCzRpIO.jpg

zdLCEdEyp.jpg

TNzNRPQwi.jpg

XmeXAdXAY.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sådäääääär! Var tvungen att ta några dagar på mig. Är så seg med att redigera foton.

 

Louise från Alter är en riktigt fin figur. Jag är inte superförtjust i loli-figurer över lag men den här är bara bedårande. Från de glänsande galoscherna till hennes maid outfit. Kan bara rekommendera!

 

Mikuru-figuren från Griffon är också en bedårande figur men framför allt är den stor! Snäppet större än min Kureha-figur från Max Factory som tidigare var den största jag hade. Sistnämnda skall vara 1:7 medan Mikuru är 1:8. Det enda jag kan tycka är mindre bra med den är att den känns mer plastig än övriga figurer jag har men det kanske bara är mitt intryck.

 

Färdigpratat i alla fall, här kommer bilderna!

 

 

Louise

 

louise-1.jpg

 

louise-9.jpg

 

louise-2.jpg

 

louise-4.jpg

 

louise-11.jpg

 

louise-5.jpg

 

louise-7.jpg

 

louise-10.jpg

 

louise-3.jpg

 

louise-6.jpg

 

louise-8.jpg

 

louise-12.jpg

 

 

Mikuru

 

mikuru-1.jpg

 

mikuru-5.jpg

 

mikuru-2.jpg

 

mikuru-3.jpg

 

mikuru-6.jpg

 

mikuru-8.jpg

 

mikuru-4.jpg

 

mikuru-intro.jpg

 

 

Gruppbild

 

trio.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...