Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu har alla 3 statyer jag beställde innan kommit så slänger upp en bild här.

Håller dock med flaskis lite om att den Kyou figuren inte gör henne riktigt rättvis. Den var mindre än jag trodde men har den precis kommit så kan jag ju inte köpa en ny nu direkt så denna får duga :P

opxTeiBTr.jpg

 

EDIT: Det är föresten ingen som vet om ed funderar på att göra figurer av Chaos Head?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wohoo, Min Haruhi Gekisou version kom idag! Precis som förra gången så hade Hobby Search skrivit fraktpriset på tulldeklarationen, vilket slutade som en billig historia :)

 

zCwxgnxUA.jpg

 

Fler bilder från olika vinklar

VxIPmwDDO.jpg

VuqlcyQIk.jpg

tgSwsUNJe.jpg

SHwhNlccd.jpg

thVsCuqsU.jpg

jniDHrQVp.jpg

lEMbRwwng.jpg

qrGcpWGKz.jpg

fIExjNxLd.jpg

OUnnclvBR.jpg

Sen märkte jag att min nya kameras makroläge på 2 cm kunde användas till något som Sceleris skulle uppskatta

EQJrVWTUg.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wohoo, Min Haruhi Gekisou version kom idag! Precis som förra gången så hade Hobby Search skrivit fraktpriset på tulldeklarationen, vilket slutade som en billig historia :)

Sen märkte jag att min nya kameras makroläge på 2 cm kunde användas till något som Sceleris skulle uppskatta

EQJrVWTUg.jpg

 

Oshiri Camera desu :3

 

nice ^^

 

 

 

 

Får jag sova nu ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite "större" bilder på samma figur

Endast länkar eftersom alla bilder är 2848x4288 och ca 1MB stora

[....]

Ville inte göra för stora bilder, så jag förminskade dem innan jag laddade upp dem. Lika bra, eftersom fullzoom ändå blir flera gånger större än skärmupplösningen.

 

Grattis till ett najs inköp! Vart köpte du din från?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast jag tyckte dom var lite oskarpa, handhållen+dåligt ljus? ;)

Ja, handhållen plus makroläge i dåligt ljus. Försökte dock ställa upp ISO:n lite högre för att skapa lite skärpa, vilket syns på kornigheten på vissa bilder.

 

Kör f.ö kompaktkamera, en Canon Ixus 870 :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shit. Figurer har inte blivit billigare direkt. Har kanske med den svaga kronan att göra också till viss del. Min Villetta-figur skickades idag och för den fick jag betala 750kr. Tidigare har det legat runt 500-550kr. Sen lär man väl åka på tull också o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick Haruhi Suzumiya Gekisou Ver. och Golden Darkness för två veckor sedan. Väldigt fina båda två. Gillar Haruhi-figuren nåt enormt.

 

Mobilkamera bild på Yami-chan. (Jag måste skaffa en ordentlig kamera)

yami-chan.jpg

Shit. Figurer har inte blivit billigare direkt. Har kanske med den svaga kronan att göra också till viss del.

[...]

Sen lär man väl åka på tull också o/

De två figurerna kostade 1 567 kr varav 464 kr är för frakten (EMS). Så klart så åkte man på 276 kr tull på 2kg paketet. Äcklig tull.

Men det är hemskt vad den svenska kronan är svag, ja. Trist som fan att det är sådana här tider. Finns så många fina figurer på min vill-ha lista.

 

Kan ju bara hoppas på att kronan inte blir svagare, utan tar igen sig sakta men säkert...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asahina Mikuru Extravaganza ser snygg ut wilfried :)

Har Extravaganza serien förbokad, men från TL, så jag får väl dom innan jul(ha ha).

Figurer har blivit rätt dyra pga av dålig krona jämfört den amerikanska dollarn och japanska yen, för att inte tala om euron, hoppas på bättre tider snart.

Beställde dessa figurer:

 

Vocaloid - Miku Hatsune World is Mine

miku_01.jpg

 

School Days - 1/8 Kotonoha Katsura

school_days.jpg

 

Hyakka Ryoran - 1/8 Yagyu Jubei

jubei.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...