Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime med svensk sub


Xaio
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjenare!

 

Det är såhär att min systers son börjar komma upp lite i åldern nu,

Och jag tror han skulle uppskatta en hel del anime som finns ute...

 

Men då kommer ju problemet med engelskan, Iofs är han nog 11 eller 12 men jag tror fortfarande att det bli ett problem.

 

Finns det att få tag på svensk sub eller är det näst intil omöjligt?

Kan tänka mig att den anime man köper i sverige kommer med svensk sub men jag vill inte köpa något som jag inte ens vet att han kommer tycka om :/

 

Skulle va väldigt tacksam om någon vet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först och främst får man väl inte ha en sådan signatur(Dvs bilden?).

 

Jag tror det är extremt svårt att få tag på anime med svensk sub på annat sätt än att betala som en hederlig konsument.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns en del region 2 DVD-skivor med svensk subbning, t.ex har EB Games ett relativt hyfsat utbud av det som finns tillgängligt med svensk text. Men problemet med dessa är att översättningen är bristfällig, och kvaliteten i överlag inte är direkt bra.

 

Sen vet jag inte hur det är med svenska fansubprojekt, vilket man inte får diskutera här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ganska mycket i svenska affärer nu med svensk text. Svensk fansub finns det inte mycket av, däremot finns det en del mjukvarutexter i JACOsub-formatet att hitta på Studio Sapparis hemsida, men det är ju bara textfiler med översättningarna och gör en inte särskilt glad om man inte har a) en VHS/LD/DVD med animén, en Amiga och ett genlock eller B) en DVD-spelare i datorn plus Substation Alpha plus lite skillz eller c) ännu mer skillz så att man kan få det att funka på något annat vis. Dessutom är utbudet rätt fett begränsat :P

 

Kanske lite att tangera forumreglerna när det gäller diskussioner om fansubbar, men som sagt, här rör det sig bara om själva textfilerna som animétillverkarna själva har påpekat att de bara tycker är en kul grej, så jag låter det gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det finns en hel del gamla animeer med svensk dub också, kvaliten är dock varierande och alla är så vitt jag vet vhs, men de flesta går att få tag på via tradera (eller andra aktionssider), lr kanske inte de flesta men en hel del, hittade t ex Starzingers nyss, tror det är den svenskdubbade versionen är inte riktigt hundra, sen finns det Macross (engelska titeln, Macross: Do you remember love) också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj då, Är en ren rutin att lägga till en bild i signaturen, Sorry!

 

Tack för länken Sceleris, Ska kolla in den så fort jag får lite tid över ;)

 

Får nog bli till och köpa något till han, Vill inte precis lägga ner massor av pengar dock, Men han borde börja lära sig mer engelska snart så det lär väll inte va för långvarigt hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...