Hoppa till innehåll
Anime.se

Mahou Shoujo Lyrical Nanoha StrikerS


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Sådär, har gjort om första posten ordentligt. Enjoy the read! :)

 

Vad är era åsikter om serien hittills? Har märkt att intresset har svalnat för de flesta, men min förhoppning är att det hela vänder. Jag ser det hela som två säsonger, och att första halvan av StrikerS är ungefär lika seg som första säsongen av Nanoha, följt av en actionpackad andra halva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Ja jäklar säger jag bara. Efter att ha läst igenom den här tråden och sett så pass många "gamla rävar" tala så pass gott om serien kan jag ju inte göra annat än att få tummen ur så att säga.

 

Rätt ska ju dock vara rätt, så jag sätter direkt igång med Triangle Heart, Magical Girl Lyrical Nanoha och Magical Girl Lyrical Nanoha A's. Lika bra att gå in och editera "Sträck-tittar på"-raden i profilen. ;)

 

Av vad jag kunnat utröna från era kommentarer både i den här och andra trådar så har jag en hel del skön underhållning framför mig. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rätt ska ju dock vara rätt, så jag sätter direkt igång med Triangle Heart, Magical Girl Lyrical Nanoha och Magical Girl Lyrical Nanoha A's. Lika bra att gå in och editera "Sträck-tittar på"-raden i profilen. ;)

Triangle Heart är faktiskt inget måste. Även om karaktärerna baserar sig på denna spel/serie, så är den enda relationen MSL Nanoha har med Triangle Heart är att Nanohas far vid ett tillfälle säger något irrelevant för serien, men som refererar till Triangle Heart.

 

Och ha tålamod. De 5-6 första avsnitten i första säsongen är riktiga sömnpiller :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och ha tålamod. De 5-6 första avsnitten i första säsongen är riktiga sömnpiller :P

 

Tycker du :D gillar alla avsnitt av serien okej A's var bättre men fighterna osv men jag gillar att dom tar det lugnt i början så det inte blir som att hon lär sig allt på en gång osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, har sett Triangle Heart nu och var tvungen att kika in för att läsa eventuella kommentarer på det jag skrev. Förstod inte riktigt vad kopplingen serierna emellan skulle kunna vara då varken protagonister eller ens teman verkade vara gemensamma för TH och den bild jag fått av 13-episods-serierna efter att ha läst era poster om dem.

 

Aja, det var ju inte så att jag i onödan satt och grävde ner mig i en pissusel 50-episods-serie bara för att kunna hugga in på "the real deal". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstod inte riktigt vad kopplingen serierna emellan skulle kunna vara då varken protagonister eller ens teman verkade vara gemensamma för TH och den bild jag fått av 13-episods-serierna efter att ha läst era poster om dem.

Triangle Heart baserar sig på spelen med samma namn där bland annat Nanoha medverkar. Mahou shoujo lyrical Nanoha serierna är en spinoff på spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Ep 9
gillade faktist detta avsnitt mest i serien, att få se lite tillbaka blikar ifrån förra serierna och lite vad som hände när nanoha blev skaddad... Saknar lilla nanoha ifrån dom andra serierna, nu är hon lite läskig när hon blir lite sur :D Ajja ser fram imot nsta avsnitt när dom får en ledig dag ^^ Kan ju alltid hoppas att Fate och Nanoha åker till en hot spring och badar som i första serien. Fast då var inte Fate med dock :( ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

hmm måste ge lite liv i denna tråd tycker faktist Nanoha förkännar det, även om denna sesong inte var som dom andra direkt... även fast denna har fått fart nu igen... har faktist saknat Arf och Co mycket i serien nån som vet varför dom inte var med så mycket i denna sesong?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm måste ge lite liv i denna tråd tycker faktist Nanoha förkännar det, även om denna sesong inte var som dom andra direkt... även fast denna har fått fart nu igen... har faktist saknat Arf och Co mycket i serien nån som vet varför dom inte var med så mycket i denna sesong?

Efter avsnitt 17 tar det fart ja!

Spoiler avsnitt 17

Jag vet inte hur många gånger jag såg om scenen där Subarus "krafter" väcks. På något sätt verkade detta ske samtidigt som animationskvaliteten gick upp betydligt, sammanträffande? ;)

Minns inte så många detaljer av det avsnittet, men serien är väl som första säsongen, förutom att istället för att ha 7 dåliga avsnitt i början har vi här 16 stycken ;p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 17

avsnitt 17 tar det fart ja!

[hide=Spoiler avsnitt 17]

Jag vet inte hur många gånger jag såg om scenen där Subarus "krafter" väcks. På något sätt verkade detta ske samtidigt som animationskvaliteten gick upp betydligt, sammanträffande? ;)

Minns inte så många detaljer av det avsnittet, men serien är väl som första säsongen, förutom att istället för att ha 7 dåliga avsnitt i början har vi här 16 stycken ;p

 

ja det är efter avsnitt 17 :P men men för väl hålla med att det är samma stuck som dom andra sesongerna fast att denna är lite längre osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, jag gillade alla avsnitten i de två första säsongerna, men den här var väldigt medioker bitvis ganska seg. Men nu så börjar det dra igång på allvar faktiskt, med de sista 6 avsnitten som verkar bli totalt action fyllda. eventuellt att sista blir lite mysig efterkriget historia ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderar på om jag ska orka kolla den här serien. Vad jag har hört tycker en del att den är ganska seg och inte alls lika bra som serierna innan.

Men min huvudfråga blir väl; är det precis som i dom andra serierna där det är skjut aset ur dom först, fråga sen om dom vill bli vänner?

 

Det känns som om den situationen kommer uppstå även den här gången ja. ;)

 

Jag tycker också att den här serien har varit segare än föregångarna. Nu är den ju inte klar än, och jag antar att slutskedet (6 sista avsnitten) kommer dra upp tempot avsevärt. Jag måste dock säga att av vad jag har sett hittills så har jag dragit slutsatsen att det hade varit bättre att köra på halva antalet episoder men låtit seriens "pacing" vara dubbelt så hög.

 

Du skulle ju kunna "dra en Jocke" och vänta tills dess att alla avsnitten har sänts. Långsammare serier gör sig bättre då man tittar lite mer kondenserat imo. Visst, man behöver ju inte nöta sig igenom den på en dag eller två, men ett avsnitt i veckan känns lite... "utspätt".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får nog prova på en sådan tror jag minsan. =)

Om du ska göra på det viset rekommenderar jag att du väntar på DVD-versionen av serien, då det finns alldeles för mycket QUALITY i tv-serien som måste fixas till DVD-releasen

 

Hålelr helt med flaskis på den fronten^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Jag har precis sett klart Säsong 1 och 2, och jag är helt paff.

 

Första Säsongen

Första säsongen var lite för mycket 'Sailor Moon' aktig för min del. Mycket repeterande av transformationen och annat.. men efter halvvägs vart den helt sjukt bra. (Typ när Nanoha äntligen träffade snubbarna på Asura).

 

Andra Säsongen

Och fortsättningen gjorde den redan grymma serien ännu bättre. Började med världens action-scener och fan.. jag blev helt häpen när Vita kom och totalt krossade den lille huvudpersonen. Och serien höll farten, hela tiden, från början till slut. Själv tycker jag att Hayate och 'riddarna' borde få en egen serie :O De var helt klart det bästa med serien. Kanske inte så konstigt med tanke på att den fokuserade ganska mycket på deras story.

 

I varje fall har jag hört att StrikerS ska vara minde actionfylld? Och en massa "träning". Men den är ju också mycket längre. Och med de många åren som passerat är det väl bra med en ordentlig förklaring till allting?

 

Aja, det där räcker nog för ett forumsinlägg tycker jag. Ursäkta att det är mycket text. Jag skriver alltid så ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första säsongen var lite för mycket 'Sailor Moon' aktig för min del. Mycket repeterande av transformationen och annat.. men efter halvvägs vart den helt sjukt bra. (Typ när Nanoha äntligen träffade snubbarna på Asura).

För mig var vändpunkten när (spoiler)

Fate blev piskad av sin så kallade mor halvvägs i serien. Inget speciellt med just det (:P), men efter det blev det seriöst och bra

 

Försök att dölja saker i spoilertags. Minsta misstanke om spoiler gör sig bäst bakom en sån ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...