Hoppa till innehåll
Anime.se

Mahou Shoujo Lyrical Nanoha StrikerS


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Mahou Shoujo Lyrical Nanoha StrikerS

QKJUKaUNa.jpg

 

Animationsstudio : A Line

Genre : Action, Magical girl

Startdatum : 1 april 2007

Avsnitt : 26

Sändningstid : TV Wakayama, Söndagar 01:10

OP : Secret Ambition - Mizuki, Nana

ED : Hoshizora no Spica - Tamura, Yukari

 

Eftersom detta är den showen jag sett mest fram emot denna säsong, kände jag för att skapa en tråd exklusivt för denna serie.

 

Mahou Shoujo Lyrical Nanoha StrikerS är den tredje säsongen av Mahou Shoujo Lyrical Nanoha. Denna gång flyttas vi fram tio år i tiden efter andra säsongen, och våra huvudkaraktärer har alla fått respektgivande positioner inom Tid och rum-administrationen (Time-space Administration Bureau). Hayate Yagami har tagit initiativ och startat "Mobile Section 6" vars uppgift är att kunna rycka in snabbt i Lost Logia-fall och förhindra civila offer. Hon har fått hjälp med denna division av sina barndomsvänner Nanoha Takamachi och Fate T. Hallaoum.

 

Nanoha är träningsinstruktör för nyutbildade inom byrån. Hon har blivit en mycket tuffare person jämfört med tidigare, och tvekar inte att ta till tuffare tag om det behövs. Hon är kapten för Star Squad inom Hayates division. Hennes rank som magiker är S+, som dock blivit begränsad och flyttade ner två steg till AA för rutinuppdrag i Mobile Section 6.

 

Fate är inspektör och kapten för Lightning Squad. Hon är en lugn och otroligt godhjärtat person och är fortfarande väldigt nära vän med Nanoha. Även hennes rank är S+ som har blivit begränsad till AA för rutinuppdrag inom divisionen. Av vad jag förstått har hon hittat och möjligtvis adopterat Caro Ru Lushe och Elio Mondial.

 

Hayate är löjtnant och leder Mobile Section 6. Hon räddades av att absorberas av sina egna magiska krafter av Nanoha och Fate i andra säsongen, och är mycket nära vän med dessa två. Hon har även en liten Lost Logia-skapad kompanjon vid namn Reinforce II. Denna lilla chibi är en otroligt söt, lättirriterad, men godhjärtat person och är personalchef för MC6.

Hayate är rank SS, och är begränsad till en A-rank. Vilken rank är osäkert i dagsläget, men med all säkerhet ligger den antingen en nivå över eller på samma nivå som Nanohas och Fates.

 

Vi får även se att de fyra Wolkenritter, Signum, Vita, Shamal och Zafira som var Hayates följeslagare är med i denna säsong och håller olika positioner inom MC6.

 

Det finns även ett antal nya karaktärer, och jag kommer att nämna de fyra som alla har större roller i StrikerS.

 

Subaru Nakajima (Rank ;). Hon blev räddad av Nanoha under en stor Lost Logia-relaterad brand på en flygplats för fyra år sedan. Hon beundrar Nanoha och vill bli lika stark som henne. Hennes vapen är ett par rullskridskor och en handske vid namn Revolver Knuckle. Subaru har en syster vid namn Ginga Nakajima som blev räddad av Fate i samma brand.

Notera att Subarus namn är taget från bilmärket Subaru och Nakajima flygplanstillverkning, vilka båda är underdivisioner av Fuji Heavy Industries (FHI).

 

Teana Lanster (Rank B) förlorade båda sina föräldrar vid en ung ålder och blev uppfostrad av sin äldre bror, som nu är död. Hon jobbar mot att bli en bra marksoldat, men hennes dröm är att kunna bli en luftburen magiker, vilket kan bli svårt med hennes låga rank. Hennes vapen är en revolver och har likt Subaru själv skapat denna. På grund av båda deras unika vapen placerades dem ihop under utbildningen och har sedan dess jobbat tillsammans. Teanas namn är taget från bilmodellen Nissan Teana.

 

Caro Ru Lushe (Rank C). Hon är en ung flicka som blev utkastad från sin by på grund av rädslan för hennes krafter. Caro kan nämligen kalla fram drakar, men har aldrig haft full kontrol över dessa drakar som med säkerhet i tidigare skeden har skapat kaos. Fate träffade henne på någon form av anläggning tog hand om henne efter det. Hennes för- och mellannamn är tagna från Mazda Carol (Caro och Ru = L).

 

Elio Mondial är en ung pojke vars magier härstammar från Velka, men även Midchilda (Sonic Move är en midchilda-manöver som även Fate använder sig av). Hans vapen är ett spjut vid namn Strada. Elio verkar även på något sätt varit en del av Project F som Fates mor, Precia Testarossa ledde. Även hans namn är taget från en bil: Ferrari Mondial.

 

Värt att nämna är även en lista på alla möjliga rankningar så ni får en bild av hur alla karaktärer relaterar sig till varandra i styrka. Notera att denna lista kan vara felaktig, t.ex vet jag inte om B+ och B- ranks finns osv:

  • 1: SSS
    2: SS
    3: S+
    4: S
    5: AA
    6: A+
    7: A
    8: B
    9: C
    10: D
    11: E
    12: F

 

Nog om karaktärerna, och lite mer om hur serien har gått hittills. Den är lite segstartad, och har ännu efter sex avsnitt inte kommit så långt i handlingen. Men samtidigt är den 26 avsnitt lång, och jag tycker skaparna går åt rätt håll genom att låta oss bli mer bekanta av alla karaktärer under en längre tid, vilket kan bädda för ett bra klimax och avslut, men det kan även slå fel om dessa inte exekveras bra.

 

En bra show som jag rekommenderar alla, oavsett ens smak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Älskade trailern! Men Fate står mig fortfarande mycket gärna, men Gunslingern är jäkligt häftig, vid första blicken iaf. Och flaskis går efter sötast oskyldigaste utseendet som vanligt... men Subaru Nakajima är också trevlig... ska hur som helst bli kul att se hur serien utvecklas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det säkert? Är de inte typ 19? Har hon hunnit bli mamma? >:(

Hon har ju adopterat karaktärerna Caro och Elio ;)

:O

 

Haha, okej. MILF it is. :3

 

och vad är det för fel på 19 åringar ^^ Fate och nanoha ftw

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

var väl mer syftad åt flaksis ;) den lilla loli otakun... han måste väl vara förtvivlad nu när Nanoha och Fate har vuxit upp :D undra om det komemr vara nå romans i denna serie... mellan yunno och nanoha och fate och mig kanske ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försöker bara få utlopp för allt det som byggts upp i mig av att DB sagt samma sak till mig när jag försökt hålla kvar min kärlek till Nanoha och Fate ;)

 

Visste ni förresten att både Nanoha och Fate är rank S+ mages medans Hayate är rank SS? (högsta ranken är SSS, näst högsta är SS, och tredje högsta är S+)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

efter att ha sett första avnittet med gåshud hela avsnittet så håller serien måtet än :D denna serie komemr nog vara min favorit detta år som dom andra serier var favoriter dom förra åren :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

efter att ha sett första avnittet med gåshud hela avsnittet så håller serien måtet än :D denna serie komemr nog vara min favorit detta år som dom andra serier var favoriter dom förra åren :D

Synd bara att det var så dålig kvalitet på den. Riktigt härligt förstaavsnitt. De har jobbat lite på Nanohas Divine Buster: http://www.youtube.com/watch?v=EWA0gwCvb6o . Nu ser det inte ut som en stor rosa "sak" som bara flyger iväg, utan den ser mer ut som ett ordentligt skott med en ordentlig riktning.

Jag hoppas att denna nivå av animationskvalitet håller sig bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Såg avsnitt två nu och det var också grymt bra, men tycker dem har förändrat Fates dräkt lite mycket, men om dem inte hade gjort det skulle dem nog fått lägga till Etchi med stora bokstäver som beskrivning, vilket alltid är trevligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

trevligt trejde avsnitt... men känner att jag börjar bli otålig på att nåt ordentligt ska hända, jag har nog varit lite bortskämd på den fronten den senaste tiden :P

Sen tycker jag Fate verkar vara lite kall mot Caro och Elio, ja menar inte en kram eller nåt sånt alls, e det säkert att hon är adoptiv-milf? speciellt med tanke på att de var från olika världar och inte (än så länge) kallat varandra för syrran, brorsan eller snarlikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...