Hoppa till innehåll
Anime.se

Hayate the Combat Butler


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Avsnitt 5

Det här avsnittet var nog det roligaste än så länge.

 

"We shall slay you with these swords that cut cashmere really well!" XD

Sakuya var också grymt kul. Hennes överdrivna pungsparkar... säger bara aj! Det är verkligen synd om Hayate men det är ju det som gör det så roligt! Vilken hemsk människa jag är ;)

 

Ser fram emot nästa avsnitt. Undrar hur Hayate lyckas klara upp missförstånden...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry för ny post trots att den förra är min, men editerar jag så ser ingen att jag skrivit. ^^

 

Hur som haver... borde det inte ha dykt upp en ny episod vid det här laget? Jag menar, serien sänds ju på söndagar, och senaste episoden kom från eclipse 2007-04-30.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry för ny post trots att den förra är min, men editerar jag så ser ingen att jag skrivit. ^^

 

Hur som haver... borde det inte ha dykt upp en ny episod vid det här laget? Jag menar, serien sänds ju på söndagar, och senaste episoden kom från eclipse 2007-04-30.

 

Vi som får det serverat på silverfat ska nog inte fråga om när saker och ting kommer tycker jag. Vi får helt enkelt vänta som en snäll liten skolflicka så kommer det när det kommer. >P

 

Men om jag ska sluta vara pissig och försöka svara så lär det nog komma snart helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 6 finns redan ute, inte subbad dock. Utan som sagt, vi väntar lite så kommer nog subben ut snart. :)

 

Dags att kanske ta sig en nattmacka och läsa Claymore volym 10 som nyss kom!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det fortsätter att vara jävligt bra och avsnitt 6 var jävligt roligt.

 

ep 6

Var jävligt skoj när Nagi ska kyssa Hayate som hon tror ligger och sover. Och så vart det lite
x3 också (länken har väl inte mycket med Hayate att göra än att få höra Rie Kugimiya skrika det klassiska). =)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag äntligen fått tummen ur och börjat titta, såg tre avsnitt före läggdags.

 

I avsnitt tre såg jag ett felöversatt skämt i fansubben. Hayate ropar "Buster Collider" (inte "Cholerae"), varpå berättaren ropar "TAKAYA!!" (vilket översattes som "And it's done").

 

Buster Collider (バスターコレダー) är en attack utförd av GunBusters pilot Noriko Takaya. Berättarrösten är ju Norio Wakamotos, och vem tror ni han spelade om inte GunBusters egen Coach Ohta? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Avsnitt 10 var helt klart mitt favoritavsnitt än sålänge, nu vill jag ha fler anime orginal avsnitt.

 

Avsnitt 10

Hur många referenser fick dom egentligen med här? För att nämna några:

 

Haruhi : Mikuru beam! (Yuko Goto)

Evangelion : Rei

Dragon Quest : Hela spelet

Zero no Tsukaima : Nagi som Louise (Rie Kugimiya)

Street Fighter : Klause som Akuma

Knights of Ramune & 40 : Mikis framkallning

etc...

 

Finns mängder jag har glömt nu, men det var minst sakt hysteriskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har bara sett avsnitt 1-4 än så länge men mina favoriter hitills:

 

favorit 1

Parodin på General ikkari i avsnitt 1, var helt oförbered på att den skulle inehålla parodier, och sen dyker den elaka farsan från evangelion upp xD

favorit 2

Metal gear solid parodin var ju helskön, blev lite besviken bara när det inte plev nån psyco mantis parodi när hon kom från hissen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

33

Ett av många bra avsnitt i den här serien som håller bra klass. Code Geass parodin var riktigt rolig och är också av den anledning till att jag drar upp den här tråden ur graven. Det roliga är inte bara att dom gör parodi på det utan att även att röstskådespelaren Jun Fukuyama som spelar Zero/Lelouch är med och ger rösten åt Puppet butler.

 

Med det lilla sagt så kanske tråden kan få vila i frid i sin grav.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...