Hoppa till innehåll
Anime.se

Hayate the Combat Butler


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Hayate the Combat Butler (Hayate no Gotoku)

pd6141.jpg

 

Trailer:

Trailer

Startar 1a April.

 

Bygger på mangan som distribueras av Weekly Shonen Sunday och skriven av Kenjiro Hata.

 

Handling:

Hayate Ayasaki en 16 årig pojk som får slita för sitt leverbröd blir såld till yakuza efter att hans föräldrar lyckats förlora allt de äger och har. Ända lösningen dom kan komma på för att rädda sig ur denna situation är att sälja deras sons olika kropps organ.

 

Hayate bestämmer sig för att bli en badboy för att klara sig ur denna situation. Han försöker kidnappa Nagi som missförstår hela situatinen och tror att Hayate vill rymma med henne efter att ha förklarat sin kärlek för henne. Allt slutar dock med att några personer från yakuza som var efter Hayate kidnappar Nagi. Hayate lyckas rädda henne och så börjar allt.

 

Karaktärer:

 

Hayate Ayasaki

Röstskådis: Ryoko Shiraishi

hayatevc6.th.pnghata04bc6.th.gif

 

Nagi Sanzenin

Röstskådis: Rie Kugimiya

nagisc7.th.png hata01dy1.th.gif

 

Maria

Röstskådis: Rie Tanaka

mariauu5.th.png hata02en3.th.gif

 

 

Dessa tre är väl dom det kretsar omkring mest.

 

Min första typ presentation här på forumet. Har försökt letat upp all nödvändig fakta som jag ser det. Längtar själv som tusan tills den kommer då mangan är riktigt bra enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Längtar själv som tusan tills den kommer

 

Samma här, har haft den liggandes i "Att skaffa-listan" ett tag nu. :>

 

Good job med presentationen! (:

Fast jag tycker att du kan ta bort spoilervarningen för det är ju inga direkta spoilers, det är ju bara en liten presentationen av serien innan den kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt klart en av dom serierna jag kommer kolla på nästa säsong, på trailern verkade den väldigt rolig och mangan brukar det sägas mycket positivt om. Sen att Rei Kugimiya gör Nagis röst och med Norio Wakamoto som berättarröst gör det hela knappast sämre.

 

Passade på att ladda upp en version av trailern med högre kvalitet http://www.divshare.com/download/309730-883

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även jag har sett första avsnittet(lbättre sent än aldrig) och jag tyckte om den riktigt mycket. Den hade den där mysiga stämningen och alla karaktärer verkar riktigt sköna. Speciellt Nagi som har Rei Kugimiyas röst, det passar hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis avsnitt 2 och jävlar vad jag hade roligt. Va länge sen jag skratta så mycket till en anime.

 

Älskade

de olika fake avsluten som dom hade (2st).

 

endlq0.th.jpg

 

och för att göra upp för det så lägger dom till lite fanservice!

 

fanservicedb9.th.jpg

Berättar rösten och tomten är inte mycket sämre heller, denna serie lever upp till mer än mina förväntningar än så länge. Längtar som tusan till nästa avsnitt då Roboten och Tama (tigern) kommer vara med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis avsnitt 2 och jävlar vad jag hade roligt. Va länge sen jag skratta så mycket till en anime.

 

Älskade

de olika fake avsluten som dom hade (2st).

 

endlq0.th.jpg

 

och för att göra upp för det så lägger dom till lite fanservice!

 

fanservicedb9.th.jpg

Berättar rösten och tomten är inte mycket sämre heller, denna serie lever upp till mer än mina förväntningar än så länge. Längtar som tusan till nästa avsnitt då Roboten och Tama (tigern) kommer vara med!

 

Instämmer med 200% älskade också spoiler

Black Lagoon parodin, så störtskön var den, och alla andra gäst "artister" som tittade in, Jack från Mär, och... ja flera andra. så stört skönt alltså, skrattade så jäkla mycket!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Instämmer med 200% älskade också spoiler

Black Lagoon parodin, så störtskön var den, och alla andra gäst "artister" som tittade in, Jack från Mär, och... ja flera andra. så stört skönt alltså, skrattade så jäkla mycket!

 

Mmm det var riktigt jävla roligt också :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha aa avsnitt tre ägde minst lika mycket som de andra.

 

Ep tre

Riktigt roligt när Hayate säger att han inte är som Freeza och har några uppgraderingar bland annat.

 

De verkar hoppa nu också i mangan till volym fyra då Hayate ska till Nagis skola enligt previewn. Men det gör inget! Ska bli skoj att se systrarna. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, vad jag garvade när jag såg vad det nu var avsnitt 3 eller 2. Två kanske det var.

 

Jag menar, Shonen Sunday är en jäkla Shonen-tidning, varför har de så super-nördiga referenser? När Hayate ska zappa den där vårdarroboten (med sina vårdarmissiler) och häller vatten på marken och för ner el där… i mangan ropar han "Mamaragan", alltså Eners "Åskregn" från One Piece.

 

Men i animén… vad hör jag, om inte "Buster Coredo". Jag menar herrejessanemig, den där kan ju inte ens japaner längre. Om det finns referenser som jag precis utan marginal kan läsa, hur många referenser i Hayate är det som jag missar? Fick magkramp.

 

Originalmangan är lite halvfult tecknad, men går inte av för hackor. Billigare är den också :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hayate äger verkligen. Skrattar hela tiden.

Jag behövde en lagom oseriös ersättare till Inukami, nu när det är slut.

Hayate passar bra :)

 

Har sett fram till avsnitt 4

Älskar den helgalna Katsura systern. Påminner mig om polis-tjejen i Fumoffu XD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 5
Fyfan va härligt avsnitt, förra veckas va bra men inte så här bra. Shana och Al (FMA) var med bl.a (2 Kugimiya Rie roller) som jag själv kände igen, sen är det nog mer som jag själv missar. Cashmere rocken som han hade och var tvungen att skydda gång på gång var jävligt skoj samt missförståndet mellan Isumi och hennes betjänter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...