Hoppa till innehåll
Anime.se

The Lord of the Rings Online - Shadows of Angmar


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Yes, det släpptes idag. Har faktiskt inte haft några större tankar på att köpa det men nu väcktes MMORPG suget i mig igen.

 

Någon som ska köpa detta spelet? Håller på att tanka en in-game video nu, känns som att man kanske borde ge det en chans.

 

Dock så gillar jag inte helt upplägget, det finns ingen outdoor PvP alls. PvP sker i arenor, och man kan bara vara den goda sidan i vanliga fall men man kan köra orcs och dylikt i arenan. Men vem vill ha två karaktärer (en för PvE och en för PvP) när man börjar spela? Det blir ingen hederlig ganking i alla fall, thats for sure.

 

Annars finns vanliga saker man känner igen som tex AH. I dom olika städerna ska i princip alla karaktärer som finns med i böckerna/filmerna finnas.

 

Lite videos

 

Edit:

 

•Playeri owned housing. Players can earn the right to purchase race-specific dwellings. They can then decorate their dwelling and use it for socialization.

• Players can form Fellowships of up to 9 characters for short-term adventuring. Players can also join a Kinship of characters, marry another character or even adopt them as your children.

 

Va fan, köpa direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag funderar faktiskt på att köpa det, jag känner inget sug för WoW längre och personligen vill jag vara med från början med ett nytt mmorpg. Jag har några andra spel i tankarna så jag får se hur det blir med brödraskapet.

 

Jag har höga förväntningar angående känslan i spelet, har man läst alla böckerna (alt. sett filmerna) och är insatt i Tolkiens värld så är det ett stort plus för spelkänslan och vad som är mer plus tror jag är bl.a:

 

Edit:

 

•Playeri owned housing. Players can earn the right to purchase race-specific dwellings. They can then decorate their dwelling and use it for socialization.

• Players can form Fellowships of up to 9 characters for short-term adventuring. Players can also join a Kinship of characters, marry another character or even adopt them as your children.

 

Va fan, köpa direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker gameplayed när de slogs mot monster såg lite tråkigt och stelt ut, annars verkar spelet fullt av massa olika roliga saker;D

 

Det här angående PvPn är det precis lika dant som i Guildwars, vilket är ganska tråkigt:/ En sak undrar jag bara..tar spelet slut när man klarat själva "fellowship of the ring" uppdragen?;S Eller är det meningen att bara köra PvP i arenorna sen?:O

 

Skulle varit kul att testa de men tror aldrig jag kommer göra de, har för mycket annat för mig, men vem vet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade open betan ett tag och det var ett riktigt bra spel. Kanske inte den roligaste grafiken och så, men jag gillade verkligen storyn. Kändes som att det var mer än att bara slakta mobs som i andra mmorpg's.

Fick sms ifrån min lokala spelbutik idag om att min förbeställda kopia kommit, så jag åker och hämtar upp den imorrn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt klart värt pengarna spelet kostade :)

 

Ska ta och ta några screenshots idag och post här sen :)

 

[edit] Sagt och gjort.

 

t_emQ79q.png

Combe tidig morgon, inte en själ sysns till :P

 

 

 

t_BAFmTc.png

Nalle Puh vart arg på mig :(

 

 

 

t_dLPheA.png

Bree's AH

 

 

 

t_nuKKYr.png

Välkänt inn måntro?

 

 

 

t_5gqyNp.png

Go mosterplay!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ser lite småtrevligt ut faktiskt, fast kan inte säga att det lockar så särskilt mycket. Fast man kan ju inte direkt avgöra så jättemycket på några bilder och filmer.

 

 

 

grats dom har ju glömt o lägga in detaljer ;) hahah vilken pinsamt tom värld :D vänta så ska jag göra en heightmap som ni kan springa runt på :P

 

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror ju på ens inställningar med, vad jag hört så ska det vara riktigt snyggt med högsta på allt. Allting är ju relativt, WoW ser riktigt snyggt ut med högsta på allt i 1680x1050 och med extra inställningar i drivrutinerna för gammakorrigerande- och genomskinlighets AA m.m, men så ser man när folk tar screenshot på sina WoW där det ser det ut som skit. Sen är ju WoW's grafik gjort i den tecknade stilen med så det spelar inte lika stor roll, medans LOTR försöker se lite mer realistiskt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Jag funderar lite över LotR Online, men känner att jag inte bara vill slänga mig in i ett mmo och sedan känna "nä det här var ju inte så kul som jag hade trott" och har då slängt iväg en summa pengar för ingenting.

 

Eftersom jag vet att vi har några som spelar/spelat detta så tänkte jag be er skriva några kommentarer och åsikter om det. Till exempel hur ni tycker om leveling-systemet, hur ni tycker att uppdragen fungerar i längden osv. Och framför allt hur ni tycker att myshetsfaktorn är! Jag hungrar efter ett bra spel som jag kan rollspela på hög nivå i med andra spelare.

 

Tack på förhand! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv har jag spelat spelet i över en månad, så visst kan jag dela med mig av mina erfarenheter.

 

För det första vill jag konstatera att spelet är OTROLIGT vackert. Det är inte bara långa vida slätter att springa igenom, utan oftare höga berg djupa dalar. Utsikten är på sina ställen otrolig. Dessutom är vatteneffekterna de absolut übersnyggaste jag någonsin har sett i ett spel!

 

Om levelling-systemet är bra eller ej är det delade meningar om. Själv tycker jag inte at det är helt klockrent. Maxnivån är för närvarande level 50 (förhoppningsvis höjer de detta någon gång), och för att få någon vettig exp måste man göra quest. Traditionellt levlande kommer man inte särskilt långt med. Detta är enligt mig lite synd, då jag är van vid Ragnarök Onlines grindvänliga system. Dessutom verkar det inte finnas några större dungeons i spelet (möjligtvis instanser, har inte kollat), vilket drar ner betyget ytterligare. Men gillar man att questa finns det mängder av sådana; dessutom finns det så kallade Epic Quests, som för en vidare i ”storyn”. Spelet utspelar sig nämligen samtidigt som böckerna (eller filmerna), så man kan genom dessa quests följa och assistera brödraskapet (har jag hört åtmisntånde, jag gjorde det aldrig själv).

 

Det sociala systemet fungerar bra, men det är inte det bästa jag har sett. Till exempel dyker textmeddelandena upp ovanför karaktären när man skriver, vilket jag finner irriterande. Man för helt enkelt förlita sig på chat-loggen. Tyvärr blir denna snabbt överöst med helt onödiga meddelanden som ”[det monstret] is threatening to attack”, ”You recieved [si-och-så mycket] damage”, ”the monster is dead”, ”you sat down” och andra mer eller mindre uppenbara saker som händer runt omkring en. Dessa meddelanden kan man lyckligtvis stänga av.

 

Angående myshetsfaktorn måste jag säga att den är förvånansvärt hög. Man kan till exempel när som helst ställa sig och spela på sitt instrument – I realtid, med nummerknapparna som tangenter. Ett mycket dynamiskt spelmoment som ger ett extra djup jag aldrig har sett i något annat MMO. Förutom detta känns spelet i allmänhet mycket mer hemtrevligt än till exempel WoW. Världen är ljusare och vackrare, vilket gör att man ofta loggar in bara för att få springa omkring i den.

 

Eftersom jag inte spelade på en rollspelsserver kan jag dock inte säga hurpass bra det går med det, men enligt källor *host* ska det fungera finfint. Och ska jag vara ärlig gick jag inte med i så värst många partyn. Det hände ibland att någon invajtade mig på måfå, men dessa partyn antog jag sällan. Dessutom är det mer eller mindre ett krav att man är på samma quest för att få ut något av partyt. Kan hända att man kan dela på questar på något sätt, men jag kom aldrig i underfund med hur.

 

För att sammanfatta: är du ute efter ett mysigt MMORPG med en stor och vacker värld, massor av quests och en rullande story men inte är så noga med chatsystemet eller dungeons: Köp. Tycker du däremot om att grinda ocg dungeoncrawla: pröva Ragnarök istället ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för ditt välfyllda inlägg! Har laddat ner deras 7 days trial och måste säga att det är riktigt skoj. Har visserligen inte spelat så mycket än men det finns många olika funktioner in game man kan göra som gör spelet mycket mer levande.

 

Fast angående att spelet är story-drivande så vet jag inte vad jag tycker än. Visserligen är det ju bra eftersom spelet ska följa böckerna men känns ändå som att allt säger stopp efter att ringen tagit sitt varma dopp. Hur fungerar det egentligen efter att man "klarat" ut spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Håller med JockeII. Jag trodde att det skulle vara bättre än det var om man säger så. Visst var det väl rätt mysigt ibland men det vägde inte upp det jag inte gillade. Däremot behöver ju inte det betyda att du Marklion ska tycka lika illa, pröva med att ladda ner 7-dagar gratis-versionen du också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...