Hoppa till innehåll
Anime.se

Mest känslosamma/vackraste scenen från en serie?


Curl
 Share

Rekommenderade inlägg

Den i särklass vackraste scenen jag någonsin sett i en animé, eller film, eller bok, tavla, musikstycke eller whatever är när Evangelion enhet 1, styrd av Shinji, står och håller i Kaworu. Hela ljussättningen, kameravinkeln, allt är så jävla perfekt att det är skräckinjagande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker (som så många andra här tydligen) att det är strandsenen i Air som är den klart vackraste och känslosammaste scenen jag någonsin sett. Så nära på att börja gråta har jag aldrig varit till en film.

 

O-ofta du inte grät... ;)

 

Det kom en tår eller två, men inte så att jag grinade, men jag ska nog kolla på den igen o se om det blir ännu värre andra gången man ser det ;)

Tackar flaskis, får gåshud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste hålla med er alla som lägger in goda ord för Air, för till den serien fällde jag tårar som aldrig för.

Till alla er som gillar anime musik så hittade jag en rolig länk som man kan lyssna på musiken via nätet typ som radio fast på hemsidan. Sidan har många titlar därbland min favorit från AIR - Natsukage.

 

http://www.coucoucircus.org/ost/index.php

 

hoppas ni hittar vad ni söker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Den i särklass vackraste scenen jag någonsin sett i en animé, eller film, eller bok, tavla, musikstycke eller whatever är när Evangelion enhet 1, styrd av Shinji, står och håller i Kaworu. Hela ljussättningen, kameravinkeln, allt är så jävla perfekt att det är skräckinjagande.

 

Ja den senen... Fast jag tyckte NGE blev värre efter att jag sett klart den. När man verkligen fattade liksom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SaiKano ;_;

Kan bara instämma. Vet inte om alla scener i den var särskilt vackra men det beror väl helt på hur man ser det. Om jag inte minns fel så tyckte jag att en scen med Shuuji och birollen Akemi var så fruktansvärt stark.

 

Grave of the Fireflies rätt igenom också, och slutet på Cowboy Bebop med 'Blue' spelandes i bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Måste lägga till en av slutscenerna från Honey & Clover II också...

 

När...

Hagu vinkar adjö till Takemoto efter att ha givit honom en avskedspresent. Det visar sig att hon samlat in flera fyrklöver för att han skall få så mycket tur som möjligt. Så fint! Sån värme!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...