Hoppa till innehåll
Anime.se

Tipset


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Jao, varför inte?

 

Tipsa varandra om saker som sker, släpps eller dylikt helt enkelt.

Till exempel om Yui skulle släppa en ny skiva så kan man skriva det här så att alla som missat det får reda på det. Eller om någon släppt en ny podcast för dom som gillar det eller att det släppts ett nytt avsnitt för någon anime som inte har en egen tråd eller att det kommer vara något bra band på någon webradio ikväll etc etc etc.

Behöver naturligtvis inte vara japan/anime-relaterat då jag lade den i Allmänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Haha, nice Kakan. Du verkar ha varit i euforiskt tillstånd när du gick på upptäktsfärd i boxen. ^^

 

Kort fråga, är den där boxen till för att man ska stoppa in de efterföljande DVD-fodralen där med? Antar nästan det med tanke på storleken. =)

 

Två poäng av två möjliga ^^

 

Får plats tre dvd-fodral till så det är väl vad man har att vänta sig, hoppas bara det kommer mer grejer i och med att de släpper de andra volymerna! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haruhi-boxen släpptes igår, jag förhandsbokade och är lycklig ägare. Köp nu!

 

För en massa bilder från dokumentationen jag gjorde när jag öppnade min box: klicka på datumet 31 Maj.

Varför kan jag inte kommentera bilderna?! :(

 

Btw, jag kade också problem med att få ut CD:n :P

 

Tja du är helt enkelt inte inloggad :P

 

Slutade med att jag hämtade en matkniv ^^ var jäkligt skraj för att förstöra den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haruhi-boxen släpptes igår, jag förhandsbokade och är lycklig ägare. Köp nu!

 

För en massa bilder från dokumentationen jag gjorde när jag öppnade min box: klicka på datumet 31 Maj.

Varför kan jag inte kommentera bilderna?! :(

 

Btw, jag kade också problem med att få ut CD:n :P

 

Tja du är helt enkelt inte inloggad :P

 

Slutade med att jag hämtade en matkniv ^^ var jäkligt skraj för att förstöra den.

Måste man ha en användare numera för att kommentera bilderna? Vad taskig dem är :P

 

Hehe, jag fick ut den till slut utan matkniv, har långa naglar xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:::TIPS:::

 

Jag vet att det finns folk här som är duktiga på japanska. Huruvida det rör översättning från japanska till svenska eller japanska till engelska vet jag däremot inte. Here's the deal. Kuro-Hana har tappat sina översättare och checkers såhär 4 episoder från slutet av Death Note. De annonserar på deras hemsida om hjälp. Vet inte om det skulle vara intressant för någon här eller om det ens finns någon som uppfyller kraven (de verkar dock hyffsat desperata), men kika in på deras sida och ta en titt.

 

Jag förstår att det är en jävla skillnad på att kunna förstå spel där japanskan levereras i textformat eller att förstå vad de säger i RAW-avsnitt i jämförelse med att sitta och lyssna på dialoger och översätta korrekt i en anime, men som sagt... jag har ingen aning om vilka talanger som döljer sig här på forumet. =)

 

Har man drömt om att få översätta någon känd anime-serie och har vad som krävs så är ju det här kanske ett ypperligt tillfälle att ta chansen och dessutom nå en minst sagt stor publik. Jag kan bara svära och utstöta enstaka ord/fraser på japanska, så för mig är det inte på långa vägar aktuellt iaf. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

För att få lite underhållning i 20 minuter, 2ch:s framröstade top 20 intro/outro/theme/insert låtar från 80. 90 och 2000-talet. Kom ihåg att det är en tävling för låtarna och inte vilken serie som är populärast.

 

Edit: Tävlingen började innan den senaste säsongen så räkna inte med några låtar från den.

 

Kräver dock att man har nicovideo konto.

 

http://www.nicovideo.jp/watch/sm366549

 

Lista för er som inte har något konto men vill veta resultaten ändå

80-talet

20- Hokuto no Ken OP

19- Mospeada OP

18- Soukou Kihei Votoms OP

17- Gundam film III: Meguriai Uchuu Hen OP

16- Dragon Ball Z OP1

15- Maison Ikkoku OP5

14- Majin Eiyuuden Wataru OP

13- Densetsu Kyojin Ideon ED

12- Gundam: Gyakushuu no Char TM (Beyond the time)

11- City Hunter ED

10- Miyuki ED1

09- Zeta Gundam OP2

08- Uchuusen Sagittarius ED

07- Saint Seiya OP1

06- Dragon Quest ED1

05- Aoki Ryuusei SPT Layzner OP

04- Laputa ED

03- Kikou Senki Dragonar OP

02- Choujikuu Yousai Macross - Ai Oboete Imasuka TM (ai oboete imasuka)

01- Gundam film II: Ai Senshi Hen TM (ai senshi)

 

90-talet

20- Victory Gundam OP1

19- Shin Seiki Gundam X OP1

18- Brain Powerd OP

17- Nadesico OP

16- Gundam: The 08th MS Team OP

15- Zoids OP

14- The End of Evangelion IN (Komm, Susser Tod)

13- Zettai Muteki Raijin Ou OP

12- Evangelion - Death & Rebirth ED

11- Senkaiden Houshin Engi (Soul Hunter) OP

10- ∀ Gundam ED2

09- Utena (serien) OP

08- Yuusha Ou GaoGaiGar OP

07- Mahou Kishi Rayearth OP1

06- Mahoujin Guru Guru ED1

05- Card Captor Sakura OP3

04- Slayers Next OP

03- Mugen no Ryvius OP

02- Digimon Adventure OP

01- Shinseiki Evangelion OP

 

2000-talet

20- Suzumiya Haruhi no yuuutsu IN (God knows...)

19- Scryed OP

18- Rozen Maiden OP

17- Suzumiya Haruhi no yuuutsu ED

16- Madlax IN (nowhere)

15- Rahxephon OP

14- Sister Princess OP

13- Mahou Shoujo Lyrical Nanoha A's OP

12- Shakugan no Shana OP

11- Fruits Basket OP

10- Soukyuu no Fafner OP

09- Overman King Gainer OP

08- Onegai Teacher OP

07- Mahou Shoujo Lyrical Nanoha OP

06- Rozen Maiden Traeumend OP

05- Mahou Sensei Negima (orginalet) OP

04- RahXephon - Tagen Hensoukyoku (filmen) TM (tune the rainbow)

03- Gundam Seed IN (akatsuki no kuruma)

02- Air OP

01- Sousei no Aquarion OP1

Mina åsikter

80-talet

Dragonar skulle ha vunnit, så härlig.

Saint Seiyas intro är också speciell för mig, mycket tack vare Daikuji kiki ippatsu:s underbara parodi på den.

 

90-talet

Digimon på plats två...

Annars är vinnaren självklar även om trean och fyran är bra dom också.

 

2000-talet

Att Haruhi låtarna hamnade så lågt var oväntat.

Jag är allafall nöjd att en Yuki Kajiura låt hamnade så högt som plats tre, men saknade ändå någon från Noir.

Airs Tori no uta skulle ha vunnit fast Aquarions intro är riktigt bra (vilket är mer än man kan säga om serien).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åsikter om placeringarna

Jag blev också lite förvånad av att se Haruhi-låtarna så pass långt ner. Håller med dig om att Air borde ha vunnit, även om jag personligen föredrar flera av de teman som döljer sig i avsnitten. Låtar jag saknade på listan är exempelvis Fumoffu-OP (egentligen OP till båda de andra FMP-serierna med... <3 artisten), Origa's "Rise" och "Inner Universe" från Stand Alone Complex (OP Säsong 1 och OP 2nd GIG), Darker than BLACK-ED samt Claymore-ED.

 

Edit

Roxorz my boxorz... Lilium från Elfen Lied för böveln! :surprised:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har så svårt att välja bland OP låtar för det finns ju så grymt många bra och jag lyssnar nästan alltid på OP/ED/OST för den anime jag ser på.

 

Men på 90-talet hade jag velat se mer Slayers i toppen, nästan alla OP/ED från dom tre TV-serierna platsar i top 10 imo. Hayashibara Megumi <3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Susumu Hirasawa - The Girl in Byakkoya

 

Ending från filmen Paprika, ovanlig men riktigt skön. Samma artist som gjort en del musik i Berserk så ni som sett den kommer känna igen typen.

 

Lulz, det är han som står för ljudspåret.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Susumu Hirasawa - The Girl in Byakkoya

 

Ending från filmen Paprika, ovanlig men riktigt skön. Samma artist som gjort en del musik i Berserk så ni som sett den kommer känna igen typen.

 

Lulz, det är han som står för ljudspåret.

 

Jo jag skrev ju det ;)

 

Men jag skrev visst i fel avdelning, trodde jag var inne i "Now Playing" :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tips till alla som tänkt införskaffa första volymen av KyoAni's Air som släpps snart. Kör på www.animefilms.se så kan ni förhandsboka från en svensk butik. 199 kronor ska de ha för den. Jävligt bra sida i övrigt verkar det som. Har inte beställt något därifrån, men kommer med största sannolikhet skaffa just denna release därifrån.

 

http://www.animefilms.se/showproduct_sp ... 5124571268

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...