Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur fixar man bilder???


Rekommenderade inlägg

Där vi har bilder... Ja det kallas för avatar. Gå in på [profile] sen bläddrar du ner och där kommer du hitta 'Avatar control panel'. Där står kraven (bilden måste vara max 80x80 pixlar, sen får den inte vara större än 7kb) och där kan du även ladda upp din avatar. Om bilden överskrider något utav kraven så kommer det att nekas.

 

Om du behöver hjälp med göra iordning en avatar så får du gärna kontakta mig över msn/icq.

 

mvh/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Där vi har bilder... Ja det kallas för avatar. Gå in på [profile] sen bläddrar du ner och där kommer du hitta 'Avatar control panel'. Där står kraven (bilden måste vara max 80x80 pixlar, sen får den inte vara större än 7kb) och där kan du även ladda upp din avatar. Om bilden överskrider något utav kraven så kommer det att nekas.

 

Om du behöver hjälp med göra iordning en avatar så får du gärna kontakta mig över msn/icq.

 

mvh/

 

Tack! Nu vet ja hur man gör! :P XD :O :D ;) :idea: :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Jo jag fattar inte hur ni får så snygga avatarer på bara 7kb... kolla vad dålig kvalité min har. Har testat med olika format och så men det hjälper inte.

 

vad är det för format du har testat i?? för om du anväder *.jpg så borde det inte vara några problem alls va ja vet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genma: Har för mig att MS Paint lade till stöd för jpg/gif i Windows 98 SE, och är ganska säker på att det finns stöd för jpg och gif i M E, men jag kan ha fel (inte kört M E).

 

(EDIT: vad är det för *** fasoner att byta ut "ME" mot med!)

 

Sadamitsu:

När du sparar din bild så borde det finnas två fält, nått i stil med:

 

File Name: _______ <- Filnamnet

Save as type: ______|v| <- en rullgardinsmeny, där du väljer vilken filtyp du ska spara som.

 

Välj "JPEG (*.jpg; *.jpeg ... )"

 

Finns det inte något JPEG eller JPG att välja så rekomenderar jag IrfanView

http://www.irfanview.us/

Freeware och installfilen ligger på under 900 kb så även om du sitter på modem så borde det gå att få hem den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...