Hoppa till innehåll
Anime.se

Devil May Cry


Aizu-sama
 Share

Rekommenderade inlägg

ytUCkueiE.jpg

 

Title: Devil May Cry

Genre: Action, Supernatural

Directed by: Shin Itagaki

Studio: Madhouse

Original run: June 14, 2007

No. of episodes: 12 (scheduled)

(klippt ur wikipedia höhöh)

 

Baserat på TV-spelserien Devil May Cry. För dem som spelat spelen är det ingen fråga om vem den rödklädde mannen på bilden ovan är. Dante, halvdemon och demonjägare kommer vara hjälten i serien. Damerna på bilden är (från vänster till höger) Trish och Lady, som även dyker upp i spelen.

 

Dante (voice actor: Toshiyuki Morikawa)

Trish (voice actor: Atsuko Tanaka)

Lady (voice actor: Fumiko Orikasa)

Patty (voice actor: Fukuen Misato)

Morisson (voice actor: Akio Ohtsuka)

(klippeliklipp)

 

En trailer finns att se på den officiella hemsidan, http://dmc-tv.com

 

Vad tror ni? Blir det en flopp eller hit? Hoppas nu ingen annan redan gjort en sånhär tråd nu... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Flopp tror jag inte det blir faktist men alla kommer ju inte gilla den ^^ Men man ska ju inte ha allt för stora förväntningar heller lätt att man blir lite besviken då ju...

 

Fast den är en serie jag ser fram imot i år.. är sugen på en serie med action och blod ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara spelat lite av ettan och det var jävligt skoj. Har även läst novelerna som ska ha utspelat sig innan Dante vart demonjägare och de båda är riktigt trevliga så jag ser grymt fram emot den här serien.

 

Tror inte heller det kommer bli någon flopp utan mer en medioker action som man kan se på utan att ha förstora förhoppningar på en djup handlingen. Men man vet ju aldrig. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart den kommer bli stenhård! I ärlighetens namn så skulle jag inte bry mig om storyn blir halvtaskig, så länge man får se Dante hacka upp lite demoner så är det all good för min del i alla fall.

 

Yeah! Så ska det låta! Och hoppas på mer Lady än Trish.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
hmm
det enda jag inte gillade var väl att man inte fick se så mycket utav striderna utan mest bara en pistol som snurade runt i luften eller att det var lite för mörkt för att se vad som hände igentligen :|. Annars var avsnittet bra ^^ kommer iaf följa serien ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vart väldigt nöjd med hur första avsnittet visade sig vara, ville dock se mer runthoppande och mera rörelser i striderna. Tyckte dock mest att Dante stog stilla och fyrade av några skott med Ebony & Ivory, fast numret med åldersgräns var dock snyggt.. Det där med silhuetterna.

 

Blev överlycklig när jag såg preview:n till avsnitt 2...

 

"She's a Lady. woah woah woah, she's a Lady. Talkin' about that little Lady, and the Lady is mine."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bröt mot min vana att inte se ofärdiga serier för DMC, kunde bara inte låta bli. Får säga att det är en mycket grym serie, våran käre bishounen Dante är precis som han ska vara. Tycker även det är helt okej att dom blandat in lite humor och hans last för strawberry sundays. :>

Men alltså, den där lilla jobbiga flickspolingen kunde man gott sluppit, det var ju så att man hoppades att Dante skulle råka slinta lite med Ebony och träffa henne i slutet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första avsnittet visade oss hans trademark move: Slå upp motståndaren i luften och peppra de fulla med bly :)

 

Kan bli bra, efter första avsnittet var det ingen direkt "måste se mer!!" känsla men visst, som en slö tittar serie kan den funka. Men mer action och mindre snack är mitt recept för en bra DMC anime :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DMC är riktigt grymmt animerad tyckte jag och voiceactors är perfekta.

Jag reagerade dock lite i första avsnittet på att huvudrollen var lite för "MACHO" när han drar sina kommentarer och PWNAR alla i sin närvaro, men troligen kommer hans "macho"stil bli lite mindre sen när han möter svårare fiender ^^

5.1ljud är det också :) Me thank you

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...