Hoppa till innehåll
Anime.se

Warhammer Online


Noir
 Share

Rekommenderade inlägg

nå, gjorde en sökning men hittade inget.

 

http://www.warhammeronline.com/english/home/index.php

 

Tycker det låter som ett lovande spel, gillar RVR inslagen ochd et faktum att man kan PvPa hela spelet igenom, och sen att jag älskar warhammer världen gör inte saken sämmre^^

Väntar just nu på att dom ska släppa information om alvernas klasser, hoppas på några trevliga från Dark Elfs.

En av dom saker som intresserar mig är att dom försökt variera klasserna mellan alla raser, fast ändå behålla den övergripande rollen för dom, som hur Ironbreakers tankar genom att använda defensiv abilities och taunts som sänker dmg, samtidigt som han hela tiden slår hårdare och hårdare för varje slag som riktas mot hans vänner, medans Orkersna Black Orks knuffar undan folk, tauntar, cripplar och på diverse sett ser till att motståndaren inte kommer någon vart. Tanken är dessutom att man inte ska kunna ignorera dom i PVP för att dom är high healt/low dmg classer som håller aggro från PvE mobs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nepp, finns nog ingen tråd som endast handlar om WH online: age of reckoning, men de har endå diskuterats lite grann. Jag säger som innan, jag ska självklart testa det i alla fall, det ser rätt fräckt ut och alltid kul att testa nått nytt;D Jag är dock väldigt tveksom om de kommer lyckas konkurrera ut WoW, men den som lever får se!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förutom Stargate Worlds så är Warhammer Online nästa mmorpg jag kommer prova på, är väldigt sugen på att sänka Imperial med en biffig Chaos i medeltida k(ch)aos. Jag ser verkligen fram emot detta.

 

:O Vi delar samma tankar ^^ vi borde slåss ihop ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har dock funderat på en sak, bör inte pvpn bli väldigt obalancerad eftersom att alla "raserna" (dwarfs, chaos osv) har sina egna klasser/careers?

Till exempel de som är Empires som tillhör "Order" sidan kan välja bland: Bright Wizard, Warrior Priest, Witch Hunter och Knight of the Blazing Sun medan Chaos som är på "Destruction" sidan får helt andra.

 

Om vi skulle gemför detta me WoW för det är lätt så skulle de vara som att till exempel bara Horde sidan skulle få haft warriors och Alliance sidan bara priests, det skulle liksom inte fungerat, varken i PvP eller PvE.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alla raser får en klass med en klassisk inriktning, dessa är:

Tank/DPS

Melee DPS/DPS

Ranged/Support/DPS

Healing/DPS

 

det som skiljer är hur rasernas individuella klasser utför dessa "uppgifter" på slagfältet. Ett bra exempel är Chaos Zealot och Goblin Shaman. Båda är deras ras healer, men medans en goblin får upp sin healing genom att skada fiender med sina offensiva spells(ett av Mythics mål är att se till att healers inte bara är bra på att heala, utan även kan göra måttlig DPS eller annan offensiv hjälp, därav alla klassers extra tilläg/DPS.) Vilket ger shamanen Waaagh! energi, som i sin tur gör att hans healing spells healar mer. En Zealot däremot sätter "buff" marks på sina allierade, som han sen för att få energi till, sätter s.k Harbingers på fiender. Så att om han exempelvis sätter "mark of regeneration" så ska han sen kunna länka detta till en"Harbinger of Life Drain" på en fiende, som på så sätt ökar healingen på sin allierade(namn, såsom Mark of Regenration är inte officiela, jag tog dom ur luften som exempel.)Detta går igen inom alla raser, så att alla kan i princip utföra samma "uppdrag" på slagfältet, men skilja sig åt i hur dom gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alla raser får en klass med en klassisk inriktning, dessa är:

Tank/DPS

Melee DPS/DPS

Ranged/Support/DPS

Healing/DPS

 

det som skiljer är hur rasernas individuella klasser utför dessa "uppgifter" på slagfältet. Ett bra exempel är Chaos Zealot och Goblin Shaman. Båda är deras ras healer, men medans en goblin får upp sin healing genom att skada fiender med sina offensiva spells(ett av Mythics mål är att se till att healers inte bara är bra på att heala, utan även kan göra måttlig DPS eller annan offensiv hjälp, därav alla klassers extra tilläg/DPS.) Vilket ger shamanen Waaagh! energi, som i sin tur gör att hans healing spells healar mer. En Zealot däremot sätter "buff" marks på sina allierade, som han sen för att få energi till, sätter s.k Harbingers på fiender. Så att om han exempelvis sätter "mark of regeneration" så ska han sen kunna länka detta till en"Harbinger of Life Drain" på en fiende, som på så sätt ökar healingen på sin allierade(namn, såsom Mark of Regenration är inte officiela, jag tog dom ur luften som exempel.)Detta går igen inom alla raser, så att alla kan i princip utföra samma "uppdrag" på slagfältet, men skilja sig åt i hur dom gör det.

 

Låter segt. Då är det bättre att ha talent träd så att tex en priest kan specca dps, healing eller en kombination av båda.

 

Men jag ser naturligtvis fram emot det, gillar Warhammer universumet så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har dock funderat på en sak, bör inte pvpn bli väldigt obalancerad eftersom att alla "raserna" (dwarfs, chaos osv) har sina egna klasser/careers?

Till exempel de som är Empires som tillhör "Order" sidan kan välja bland: Bright Wizard, Warrior Priest, Witch Hunter och Knight of the Blazing Sun medan Chaos som är på "Destruction" sidan får helt andra.

 

Om vi skulle gemför detta me WoW för det är lätt så skulle de vara som att till exempel bara Horde sidan skulle få haft warriors och Alliance sidan bara priests, det skulle liksom inte fungerat, varken i PvP eller PvE.

 

Mythics förra spel Dark Age of Camelot hade samma upplägg med klasser . Alla raser kommer ha samma bas , healers , casters , warriors osv.

 

Dark Age of Camelots rvr(pvp) är och har vart den bästa jag har spelat iochmed att alla realms har unika klasser så blir det mer omväxling och alla får använda sig om olika taktiker inte som WoW usla ursäkt till pvp :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dark Age of Camelots rvr(pvp) är och har vart den bästa jag har spelat iochmed att alla realms har unika klasser så blir det mer omväxling och alla får använda sig om olika taktiker inte som WoW usla ursäkt till pvp :P

 

Det där borde ju skapa så mycket whine så jag vet inte vad, med tanke på vad små racial skillnader i WoW gör. :P

 

"omg fear ward nerf dwarf priests omgomgo WOTF nerf nerf wtf horde racials = pvp omgomogmo"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om det är välbalanserat skapar det väll inte alltför mycket whine eller hur :P och klart att det finns folk som gnäller, men dom flesta(på forumen) tycks föredra ett mer ras-unikt system än WoWs

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dark Age of Camelots rvr(pvp) är och har vart den bästa jag har spelat iochmed att alla realms har unika klasser så blir det mer omväxling och alla får använda sig om olika taktiker inte som WoW usla ursäkt till pvp :P

 

Det där borde ju skapa så mycket whine så jag vet inte vad, med tanke på vad små racial skillnader i WoW gör. :P

 

"omg fear ward nerf dwarf priests omgomgo WOTF nerf nerf wtf horde racials = pvp omgomogmo"

 

Om ens en sjättedel av alla wowspelare börjar spela war så kommer säkert whinet vara olidligt för gnälligare folk är wowspelare finns det inte ;)

 

Whine finns alltid , vissa tål ju inte att deras ras/klass inte vinner över allt och alla, men det är minst lika mycket om inte mer whine bland wowklasser/raser och det finns fler unika klasser i en (tre totalt) realm i daoc än i wow :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I spel som dessa där man faktiskt kör mot varandra och kan döda varandra så är det oacceptabelt med obalans. Visst, att en klass är bättre mot en annan det är en sak, men att en klass har någon grej som gör dom totalt överlägsna alla andra det fungerar helt enkelt inte. Det fungerar inte heller att en klass är kass mot alla andra. Alla klasser ska kunna ta varandra, med mer eller mindre svårigheter.

 

Det är som att tex terroristerna i CS skulle ha något som gör dom grymt mycket bättre än counter-terroristerna, för att dra ett extremt exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att utvecklarna av wh: age of reckoning gör sitt bästa för att få en balancerad pvp givetvis. Även om det inte kommer vara så i början kommer de ju göra allt för att fixa till/jämna ut det. Tänk vilken skillnad på wow det är nu om man gemför när det precis släpptes;) även fast det är låååångt från perfekt. Men ja, som Hato sa, whine kommer alltid att finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ska ta klass mot klass så kan jag inte använda Daoc som referens för deras rvr utgår från grupp vs grupp , stealthgame eller largescale zergande men nog om daoc . Titta upp det om ni är intresserade av Mythics tidigare produkt :)

 

Jag hoppas iaf att de tar med sig den gruppinriktade RvRen till WAR :)

 

Edit : Inte nog om daoc ändå - Kom och tänka på att jag kanske ska utveckla ''unika'' klasser lite :)

 

Midgård har tex en melee dps klass som heter Berserk ( dual wield alt 2handad och studded armor )

 

Hibernia har då Blademaster ( dual wield , studded armor men de har bättre meleestyles än Berserken tex mer snarestyles och stun )

 

Albion har Mercenary ( dual wield , mail armor - Tål mer skada och så gott som samma styles som Blademaster )

 

Sen är det ungefär samma med resten av klasserna - Samma bas men de skiljer sig i slutändan.

 

Men som sagt titta upp det så finns det bättre info :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...