Hoppa till innehåll
Anime.se

Lovely Complex


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

cRWfjzrVH.png

 

Titel: Lovely Complex (ラブ★コン)

Studio: Toei Animation

Direktör: Kônosuke Uda

Karaktärsdesign: Hideaki Maniwa

Genre: Komedi, Romans

Avsnitt: ?

 

Risa är 170cm lång och därmed längre än den kvinnliga medellängden medans Otani är 156 vilket är kortare än den manliga medellängden är kända som skolans komedi-duo eller "All Hanshin-Kyojin"* som resultat av att de ständigt bråkar och därmed underhåller klassen. Till bägges besvikelse hamnar de båda i sommarskola och måste stå ut med varandra över sommaren också, men då dyker en bytesstudent vid namn Suzuki upp i klassen som Risa faller för direkt. Då det finns en tjej vid namn Chiharu som Otani är intresserad av så bestämmer sig Risa och Otani för att hjälpa varandra med deras kärleksintressen. Tyvär går det inte som planerat då Suzuki och Chiharu i slutändan blir ett par, serien hade dock bara blivit ett avsnitt om inte Risa hade utvecklat känslor för Otani men nu måste Risa inse vad hon verkligen känner och sedan berätta för Otani vilket visar sig inte bli enkelt.

 

 

DRjghscQo.gif

Koizumi Risa - Har problem med kärleken eftersom hon är såpass lång men har sina kompisar som stöttar henne.

 

UVtaqaMeZ.gif

Otani Atsushi - Är skolans basketlags bäste spelare trots sina 156cm och blir oftare kallad söt än cool.

 

GCfTRYfwO.gif

Ishihara Nobuko - Risas bästa vän och är expert på kärlek och allt vad det innebär. Är ihop med Nakao.

 

PswxipHdD.gif

Nakao Heikichi - Otanis bästa vän, spelar även i samma basketlag som Otani. Är ihop med Nobu.

 

kFYPDWhrh.gif

Tanaka Chiharu - Blyg och rädd inför pojkar, umgås mycket med Risa och Nobu.

 

FkVCfOfdc.gif

Suzuki Ryoji - Lång och ganska tyst av sig, kan misstas för att vara cool och inte ha några speciella problem men är i själva verket mycket blyg när det gäller tjejer.

 

Lite smågodis:

Lovely Complex bygger på en manga som är skapad av Aya Nakahara, serien har även gjorts om till en live-action film samt ett tv-spel till Playstation 2. Den mest notabla röstskådespelaren för min del är Akemi Okamura som förutom Risa gör rösten åt Nami i One Piece. Serien började sändas den 7e april 2007 och sänds på lördagar, hittills har 9 avsnitt sänts varav 8 har subbats. OP och ED framförs av duon Tegomass, OP:n är bra och i mina öron "catchy" medans ED:n är lite mer lättsam men inte sämre för det.

 

Personligen tycker jag om serien, den har ett lagom tempo och är bra på att ta upp småsaker kompisar emellan som har fått mig att le. Den är även mycket rolig och jag har skrattat högt ett antal gånger, kvalitén på animationen är bra och jag har sett igenom 8 avsnitt på vad som känts som få minuter. Ska jag välja ett favoritavsnitt så får det nog bli avsnitt 7 men inget avsnitt har varit dåligt, tycker i alla fall inte jag.

 

*All Hanshin-Kyojin är en japansk komiker-duo, den ena är lång och den andra är kort

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevlig tråd Kakan och bra skrivet. Har haft den här i åtanke ett tag att se på men aldrig blivit av, men kanske dags nu att ge den en chans. Kärleks komedier är som dag och natt.

 

Man tackar!

 

Jag tycker verkligen att du ska ge den en chans, den är helt underbar! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag sett tre avsnitt och måste hålla med om att den här serien är riktigt bra, iaf när dom håller sig inom humor ramarna. Romansen har inte riktigt kommit igång så har inget direkt att skriva om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Följt sedan den började och gillar den extremt mycket hittills. Otani är även en av de skönaste någonsin! Hoppas den fortsätter i samma takt(lite snabbare dock inom vissa " akter " wink wink)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett animen, men mangaserien är jag hemskt förtjust i. Berättelsen tycktes inte så speciell till en början, men kansaidialekten och Risas inte helt mangaflicka-stereotypa beteende fick mig att falla pladask för den tillslut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...