Hoppa till innehåll
Anime.se

Var inhandlar jag anime? [Länkar]


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som vet vad som har hänt med Animefilms? Verkar helt dött? Kan iaf inte se några varor alls.

Deras priser gick ju från normala till hutlösa då dollarn steg så jag gissar på att ingen handlade där längre och då är det förmodligen ingen idé att ha butiken öppen längre. Synd att det inte körde med någon sorts utförsäljning dock men då de (vad det verkar som) i princip köpte in efter beställningen var lagd så lär deras lager inte vara särskilt välfyllt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Försöker hitta någon sida som säljer en komplett box med serien "X".

 

På sin höjd har jag hittat en sida som inte har den i lager och det kan ta oändligt lång tid innan de får den i lager igen!

 

Hjälp skulle uppskattas!

Inte till så stor hjälp, men jag tror Webhallen hade den i sin vårkampanj. Med andra ord en utgående vara förmodligen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försöker hitta någon sida som säljer en komplett box med serien "X".

 

På sin höjd har jag hittat en sida som inte har den i lager och det kan ta oändligt lång tid innan de får den i lager igen!

 

Hjälp skulle uppskattas!

 

En snabb sökning på amazon.com gav resultat:

Box 1

Box 2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

X är en av serierna som togs ur tryck i och med att Geneon la ner sin animeutgivning, så skynda dig att köpa den där den finns i lager. Om de inte har den i lager så får de säkert aldrig in den igen. Än så länge har jag inte heller hört att nån annan animeutgivare tänker ta över serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Tjo !

 

Behöver eran hjälp här.

 

Jag har precis blivit helt beroende av att köpa och samla på anime boxar. Förr använde jag internet för att kolla på anime men jag vill börja samla då jag tycker det är kul att se hur det växer och växer för varje månad i bokhyllan.

 

Min fråga är, Jag är helst ute efter sånna här boxar som det brukar vara på Thinpaks. En bred och fin box med snyggt motiv och sånna lite mer platta dvd fodral.

 

Frågan är, Jag har sökt som en gnu överallt men hittar inte dom Thinpaks jag vill ha, Jag söker på Axelmusic.com och där har dom massa Collectors edition och Box Set, Men hur vet jag om någon av dom är just en sån här bred och fin box?

 

Tacksam för svar !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frågan är, Jag har sökt som en gnu överallt men hittar inte dom Thinpaks jag vill ha, Jag söker på Axelmusic.com och där har dom massa Collectors edition och Box Set, Men hur vet jag om någon av dom är just en sån här bred och fin box?

Vet inte något sätt att göra det faktiskt men rightstuff.com har en rätt komplett lista över några thinpak-boxar. Tyvärr så är det väl egentligen bara ADV-titlar på den listan och deras thinpak-boxar innehåller väldigt sällan extramaterial (som däremot finns på singlarna). Funimation använde thinpaks under en period, Media Blasters likaså (men i mycket mindre utsträckning) men numera verkar de ha ersatts utav och olika formers multidisc-fodral istället. Däremot så var boxarna till dessa utgåvor i papp och inte hårdpapp som en äkta "artbox". De enda som fortfarande nästan uteslutande använder sig utav thinpaks med fina boxar är Nozomi som bland annat släppt Aria, Maria-sama ga Miteru och Kare Kano.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
exakt vad är Anime Legends för utgåvor?

Det är Bandais lågprissamlingslinje. Fler avsnitt per skiva, plocka bort extramaterial, mindre (och fulare) förpackning -- men billigare.

Men scellan då! Nästan helt fel, Bandais Anime Legends-linje innehåller samma skivor som fanns i singelsläppen (om något sådant fanns) och därför samma extramaterial. ADV har dock gjort det du nämner med majoriteten av sina gamla samlingar men har nu i.o.m. Sentai Filmworks slutat med dessa dumheter. Även FUNimation har utövat detta "billigare samling = mindre extramaterial" men bara med enstaka släpp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, nån som kan hjälpa mig lite med limited edition's osv?

 

Om jag köper t.ex Lucky Star Vol.2 Limited Edition, ska jag då köpa vol 1,3,4 osv som vanliga vol eller även då försöka få tag på Limited Edition? Förstår inte riktigt de där. Tänkte köpa Lucky Star Vol.2 Limited Edition från play-asia då den endast kostar 140kr, men vill gärna först veta hur de står till med det här :P.

 

Vanligtvis är den enda skillnaden mellan "Limited Edition" och vanliga släpp omslaget på fodralet och mängden extra skräm som du aldrig kommer använda i överdrivet enorma kartonger som bara tar upp plats i den bokhylla. Detta stämmer åtminstone in på Bandais släpp (som jag tror skickar iväg Lucky Star).

 

Innehållet på skivorna tror jag inte skiljer sig alls, utan det är prylarna som du får med. Men för att vara helt säker på din sak så förslår jag att du helt enkelt läser produktbeskrivningarna på grejerna, där står det ofta vilka avsnitt som skivorna innefattar och vad du får/inte får med.

 

Btw, om du inte finner fler Limited Edition-boxar på Play Asia så har ju alltid Webhallen samtliga (till ett något högre pris <.<)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är något jag länge undrat över: vad hände med R4-utgåvorna? På den gamla goda tiden, då anime såldes nästan exklusivt i enkel-DVDer med tre avsnitt per skiva för runt 250-300 spänn, kunde man ofta få det lite billigare med de australiensiska utgåvorna, men nuförtiden hittar jag de inte alls. Jag vet att de fortfarande säljs; exempelvis Lucky Star vet jag säljs i halv-säsongsboxar a la. Funimation-stil, vilket inte är fallet i R1-området. Är det någon här som fortfarande köper R4-utgåvor, och i så fall från var?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vanligtvis är den enda skillnaden mellan "Limited Edition" och vanliga släpp omslaget på fodralet och mängden extra skräm som du aldrig kommer använda i överdrivet enorma kartonger som bara tar upp plats i den bokhylla. Detta stämmer åtminstone in på Bandais släpp (som jag tror skickar iväg Lucky Star).

 

Innehållet på skivorna tror jag inte skiljer sig alls, utan det är prylarna som du får med. Men för att vara helt säker på din sak så förslår jag att du helt enkelt läser produktbeskrivningarna på grejerna, där står det ofta vilka avsnitt som skivorna innefattar och vad du får/inte får med.

 

Btw, om du inte finner fler Limited Edition-boxar på Play Asia så har ju alltid Webhallen samtliga (till ett något högre pris <.<)

 

Ahh tack så mycket för svaret :). Är mest extra materialet i skivorna jag är ute efter, så antar Limited Editions är något jag inte ska jaga =).

 

Hikari no Hohenheim; Mad Man utgåvorna är R4 om jag har rätt för mig? discshop verkar sälja ganska mycket isf(om de nu är R4 :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...