Hoppa till innehåll
Anime.se

Jag saknar....?


Tobbe_j
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja.. jag är en nytillkommen medlem men eftersom denna sidan var så väldigt mysig (den heter ju Sveriges mysigaste animecommunity så ^^) tänkte jag att jag saknade en grej.. nämligen en sökmotor inuti Underforumena...

 

Om jag nu har missat detta ber jag hemskt mycket om ursäkt eller om ni tycker detta är helt idiotiskt :S

 

Jag tänkte iaf att det finns ju en "Sök" grej längst upp på sidan som är tillgänglig överallt men jag skulle vilja ha en liten ruta inuti tex: Anime

att man lägger till en liten sökruta som enbart söker igenom kategorin Anime så man slipper gå och ställa in att man ska söka igenom Anime bara i den nuvarande sökgrejen..

 

Alltså för att sammanfatta och förklara mig, en Simpel sökruta (Gentemot den nuvarande som man kan kalla "Avancerad")

som den jag har "ritat" nedan.. hoppas ni förstår fastän det är lamt ritat ^^

Animeforbattring.jpg

 

Det kanske inte finns något behov av just det här men om nån har tid över så vore det ju trevligt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill dock inte ha det utseendé som är för PHPBB3, tycker sådana forum ser så hemskt tråkiga ut. Finns mängder med skins att skapa och skaffa men i grunden är det fortfarande fult.

 

Men jag har ingen direkt koll på ämnet, kanske måste man inte ändra skin väldigt mycket för att gå över till PHPBB3 och utnyttja dess nya funktioner?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag har ingen direkt koll på ämnet, kanske måste man inte ändra skin väldigt mycket för att gå över till PHPBB3 och utnyttja dess nya funktioner?

Anime.se använder redan ett unikt skin, se http://www.zmanga.se/forum/ för dess standardutseende. Att uppgradera ett sådant forum är ALLTID mer än "klicka på en knapp och hoppas på det bästa". Men phpBB3 är fortfarande i utvecklingsstadiet (RC7), dock med support sedan RC1, så det är alltid webmasterns val om han vill ta risken. Sedan finns ju alltid möjligheten att byta plattform, t.ex. Invision Power Board gillar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att uppgradera ett sådant forum är ALLTID mer än "klicka på en knapp och hoppas på det bästa". Sedan finns ju alltid möjligheten att byta plattform, t.ex. Invision Power Board gillar jag.

Jo, det förstod jag självklart. Inte så överdrivet förtjust i Invision Power Board heller, det är den som används på Hshare. Funktioner är naturligtvis alltid viktigt men i slutändan är det grafiken man ser hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag tror våra högre makter har för avseende att byta forummjukvara.

 

Okej.. vad barkar det åt för håll nudå? kom inte fram till något riktigt utlåtande från styrande där... :/

 

phpBB 2.0.11

 

2,8 Ghz, 2GB minne, SCSI, 100MB lina med full duplex lokaliserad i Sverige.

 

Står i Paprikatråden.

 

Okej, verkar relativt trevligt, Kärlek till scsi hårddiskar <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att uppgradera ett sådant forum är ALLTID mer än "klicka på en knapp och hoppas på det bästa". Sedan finns ju alltid möjligheten att byta plattform, t.ex. Invision Power Board gillar jag.

Jo, det förstod jag självklart. Inte så överdrivet förtjust i Invision Power Board heller, det är den som används på Hshare. Funktioner är naturligtvis alltid viktigt men i slutändan är det grafiken man ser hela tiden.

 

IPB is the shit! Utseende styrs alltid utav det skin man utvecklar till det, vi skulle kunna designa anime.se så det är en talande pokemon om vi så ville. :)

 

Men återigen, IPB rockar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IPB is the shit! Utseende styrs alltid utav det skin man utvecklar till det, vi skulle kunna designa anime.se så det är en talande pokemon om vi så ville. :)

 

Men återigen, IPB rockar!

 

Haha nej tack till en talande pokemon men en simpel sökruta vore inte fel ^^ och kanske uppgradera till IPB eftersom folk i den här tråden iaf verkar positiva till det....

 

Nån som har ett exempel på forum som använder IPB då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IPB is the shit! Utseende styrs alltid utav det skin man utvecklar till det, vi skulle kunna designa anime.se så det är en talande pokemon om vi så ville. :)

 

Men återigen, IPB rockar!

 

Haha nej tack till en talande pokemon men en simpel sökruta vore inte fel ^^ och kanske uppgradera till IPB eftersom folk i den här tråden iaf verkar positiva till det....

 

Nån som har ett exempel på forum som använder IPB då?

 

www.tattoo.se använder IPB, den adminar jag också för den delen och admin interfacet är en dröm, där kan jag massbanna om jag är bakis och bitter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

www.tattoo.se använder IPB, den adminar jag också för den delen och admin interfacet är en dröm, där kan jag massbanna om jag är bakis och bitter.

 

Haha^^ men det verkar stabilt... och med sökruta och allt ;)

 

 

Om nu admin hade tänkt att ersätta nuvarande phpbb (som jocke II visade att det var snack om i en annan tråd) så verkar IPB som ett bra alternativ.

 

Det verkar ju bättre än phpbb2 som forumet kör nu? men som redan nämts i tråden tidigare.. är det inte bättre att uppgradera till phpbb3 då? vad jag ser och läst om verkar det vara ungefär samma saker i både phpbb3 och IPB om än bättre

 

Jag läste även att IPB var kommersiellt.. är det inte bättre då att köra phpbb3 som är gratis :S?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

www.tattoo.se använder IPB, den adminar jag också för den delen och admin interfacet är en dröm, där kan jag massbanna om jag är bakis och bitter.

 

Haha^^ men det verkar stabilt... och med sökruta och allt ;)

 

 

Om nu admin hade tänkt att ersätta nuvarande phpbb (som jocke II visade att det var snack om i en annan tråd) så verkar IPB som ett bra alternativ.

 

Det verkar ju bättre än phpbb2 som forumet kör nu? men som redan nämts i tråden tidigare.. är det inte bättre att uppgradera till phpbb3 då? vad jag ser och läst om verkar det vara ungefär samma saker i både phpbb3 och IPB om än bättre

 

Jag läste även att IPB var kommersiellt.. är det inte bättre då att köra phpbb3 som är gratis :S?

 

phpbb3 är ett stort framsteg, men inte tillräckligt bra för att det skall hålla i längden, admin panelens olika verktyg är nästan densamma, det enda som har ändrats är att dom in lite saker som redan finns tillgängliga, det är fortfarande lika segt att admina, och våra moderatorer kan säkert tilläga att modda ett phpbb forum är bland det segaste man kan göra tyvärr eftersom varje gång man ändrar något i en tråd så måstte tråden laddas om.

 

mycket som talar för att phpbb3 är ett bra val men tyvärr inte tillräckligt bra när det kommer till användarvänlighet imo...sen så har jag blivit sjukt trött på phpbb personligen också vilket spelar in litegrand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...