Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

Ang. humppa och data-"central" hemma

 

Sen 2001 har jag varit med i opensourceprojektet openbsd.

 

Vi träffas på s.k hackathons (jag har varit med på c2k2, c2k3, v2k5, p2k6 och p2k7) och det är där jag råkade ut för Humppa.

 

Som man kan läsa här: "OpenBSD developers have been torturing each other for years now with Humppa-style music ...".

 

Fast om ni tyckte jag hade många datorer hemma, så vad sägs om denna bild från Theos källare.

 

Theo är vår slagkraftige ledare, som har gjort många minnesvärda citat (en bit ner).

 

Avslutningsvis en bild på våran maskot puffy i manga version.

puffyami_b.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en snubbe som sedan 2007, tror jag, har skrivit en fanfic ("skönlitterära berättelser skapade av amatörer, alternativt professionella skribenter utan tillstånd, och som utspelar sig i redan existerande fiktiva universum" //WP) om Evangelion, där Shinji spelar Warhammer 40K (och blir en man tack vare det).

 

Den heter, passande nog, Shinji and Warhammer40k. Lustigt val av ämne, men vad som är imponerande är att den är ganska lång. Vanliga romaner brukar ha omkring från 60 000 ord (t.ex. deckare) till över 100 000 ord, till 200 000 eller mer för riktiga tegelstenar. Shinji and Warhammer40k har över 570 000 ord. Och är ännu oavslutad. (FanFiction.net påstår över 640 000 ord, men jag fick det till 577 000. Tolstojs Krig och fred innehåller över 590 000 ord på drygt 1000 sidor.) Jag har bara läst prologen, men den verkar ju inte speciellt dåligt skriven heller, inte så otroligt mycket tanklöst ordbajsande som man kanske hade kunnat vänta sig.

 

Det är ganska imponerande för en berättelse som går ut på att Shinji spelar Warhammer 40K.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VM i baseboll har uppenbarligen börjat, och Sverige har tydligen åkt ur... kul att man inte kände till det innan matchen -.-

 

Det var väl nästan en given? Jag gissar på att Kuba vinner. Tror dom streamar Sverige mot Syd Korea senare idag, vet dock inte när eller om det ens är gratis.

 

Mjo, har försökt komma in på strömningarna, men lyckas inte, jag hittar inte heller uppgifter om betalning annat än för hela säsongen, vilket jag inte är speciellt sugen på just nu när deras spelare inte verkar fungera alls...

 

Nej, jag måste hitta någon mer Eurosport, matcherna visas uppenbarligen där också <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VM i baseboll har uppenbarligen börjat, och Sverige har tydligen åkt ur... kul att man inte kände till det innan matchen -.-

 

Det var väl nästan en given? Jag gissar på att Kuba vinner. Tror dom streamar Sverige mot Syd Korea senare idag, vet dock inte när eller om det ens är gratis.

 

Mjo, har försökt komma in på strömningarna, men lyckas inte, jag hittar inte heller uppgifter om betalning annat än för hela säsongen, vilket jag inte är speciellt sugen på just nu när deras spelare inte verkar fungera alls...

 

Nej, jag måste hitta någon mer Eurosport, matcherna visas uppenbarligen där också <.<

 

Viasat sport visar Sverige mot Kanada imorgon klockan 17:00.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VM i baseboll har uppenbarligen börjat, och Sverige har tydligen åkt ur... kul att man inte kände till det innan matchen -.-

 

Det var väl nästan en given? Jag gissar på att Kuba vinner. Tror dom streamar Sverige mot Syd Korea senare idag, vet dock inte när eller om det ens är gratis.

 

Mjo, har försökt komma in på strömningarna, men lyckas inte, jag hittar inte heller uppgifter om betalning annat än för hela säsongen, vilket jag inte är speciellt sugen på just nu när deras spelare inte verkar fungera alls...

 

Nej, jag måste hitta någon mer Eurosport, matcherna visas uppenbarligen där också <.<

 

Viasat sport visar Sverige mot Kanada imorgon klockan 17:00.

 

*håller tummarna för att man släpper på kanalkodningen denna helg som man gjort tidigare för att försöka få fler att köpa parabol*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det slutade ju inte så lyckligt. Efter 5 innings vann Kanada, det var en ren slakt. Matchen slutade 1 - 19, det var inget höjdarspel Sverige bjöd på precis.

 

(Lyckades du se på matchen klibbnisse?)

 

Ingen lycka för min del :(

 

Jag skall dock försöka få igång streamen så länge den finns uppe så jag är beredd på de lite större matcherna senare, och även sveriges matcher nästa gång... <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Karlskronaflygfoto.jpg

Bilden är egentligen på BTH, men längst till vänster ser ni ett stort hus. Jag sitter 2a uppifrån där på hörnan :D

Det är 3 likadana klossar i bredd och sen en mycket större, asymetrisk kloss till. Propellerbolaget AB's huvudkontor.

 

Vilken skärgård? ja vilken tror du:

oversikt2.jpg

 

Hela stan byggdes just pga den mycket speciella skärgården här runtom, som gör att stora fartyg bara kan ta sig in i en enda farled. Som lämpligt nog har en fästning på vardera sidan. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hela stan byggdes just pga den mycket speciella skärgården här runtom, som gör att stora fartyg bara kan ta sig in i en enda farled. Som lämpligt nog har en fästning på vardera sidan. B)

Så är det i Vaxholm också, min uppväxtort.

Skillnaden är bara den att alla skepp som hade destinationen Stockholm var tvungna att ta sig genom farleden som Vaxholm vaktade B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett Aria och funderar således vad det är som gör att folk går den där vandringen, vid en första anblick ser serien ut att "bara vara en i mängden"... vad är det som får en att flyga ner till Italien och kika på platserna? Eller är det bara så att Venedig är närmare Sverige och således billigare än USA och Japan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett Aria och funderar således vad det är som gör att folk går den där vandringen, vid en första anblick ser serien ut att "bara vara en i mängden"... vad är det som får en att flyga ner till Italien och kika på platserna? Eller är det bara så att Venedig är närmare Sverige och således billigare än USA och Japan?

Hikaru no Go får folk att vilja spela go. Hajime no Ippo får folk att vilja boxas. Haremserier får folk att ångra att de inte känner några tjejer. Kodomo no Jikan får folk att ångra att de fick den där fällande domen och därför inte får söka jobb på för- eller lågstadieskolor. Och Aria får folk att vilja se Venedig.

 

Aria gör det genom att vara en mysig serie om några kvinnliga turistguider ("undine", gondoljärer) som åker runt på sina båtar, säger att allt är underbart som ett mantra, och presenterar staden (karta). Om våra medforumiter verkligen kommer att finna den himmelska ro de söker återstår att se. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...