Hoppa till innehåll
Anime.se

Minami-ke Okawari


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

BJZdwXNUX.png

 

Snabbfakta:

Officiell hemsida: http://www.tv-tokyo.co.jp/contents/minami-ke2/

Genre: Komedi, vardagsförhållanden

Avsnitt: TBA

Produktion: Asread

Startdatum: Januari 7, 2008

 

Det här är inte den pågående Minami-ke som går just nu. Det är inte heller någon uppföljare utan en blandning av en remake och parallell serie. Man kan ju fråga sig varför man väljer att göra det så tätt inpå den pågående, tyvärr har jag inte hittat några svar på den frågan.

 

Den här adaptionen av Minami-ke görs av Asread anime studio. En sak som vi kommer känna igen från den som går just nu (förutom det uppenbara förstås) är att alla tre röstskådespelarna till tjejerna kommer att spela samma roller även i denna. De kommer även att sjunga till både OP och ED som till den pågående. Första avsnittet är tänkt att sändas den 7/1 och jag ser med storspänning fram till det avsnittet. Förväntningarna från min sida kommer vara skyhöga efter vad jag (vi) har fått serverat av den pågående som bara levererar oss guld och gröna skogar.

 

En presentation av karaktärer och handling känns nästan överflödig, men jag kör en copy/paste från den andra tråden så har ni även det här i denna.

 

Tre systrar i tre olika åldrar gör sitt för att vardagen ska gå framåt. Serien följer systrarna under vardagliga förhållanden i skolan och hemmet.

 

Systrarna:

 

Chiaki Minami:

Den yngsta av de tre, men kanske också den smartaste. Har sin äldsta syster Haruka som idol och avskyr samtidigt sin andra storasyster Kana som hon anser är en riktig idiot.

 

Kana Minami:

Mellansystern som får de allra flesta att se ut som genier. En glad tjej som ofta försöker leva upp till rollen som storasyster till Chiaki och retas gärna med Haruka emellanåt.

 

Haruka Minami:

Den äldsta av de tre och även den mest ansvarsfulla. Är väldigt beskyddsam med Chiaki när det kommer till kärlek och försöker allt som oftast att kringla sig ur sådana situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag ställer mig nog lika frågande som du. Jag har mycket svårt att inse varför man gör en remake av exakt samma serie... nu. Men men, man ska väl inte klaga. Jag såg första avsnittet av serien som går just nu, och kunde direkt slå fast att jag garanterat ska se serien så snart den har gått klart. Med andra ord verkar de tre systrarna ha mycket att erbjuda, och även om jag i skrivande stund ej har sett den pågående serien så ska det ändå bli intressant att se hur pass olika alternativt lika de bägge versionerna lyckas bli.

 

Nåja... lite smått konstigt känns det ju i varje fall. Konstigt, men intressant. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer också att se denna serie när den sänts färdigt. Beroende på vad jag tycker om den då får vi se vad som händer med remaken för min del. Mycket märkligt att det görs en men kanske presenteras serien på ett helt annorlunda sätt, vem vet. Kanon och Kanon 2006 var väl rätt dramatiska skillnader mellan, eller dramatiska är kanske att ta i men. Ser vad skillnad det kan vara mellan olika produktioner åtminstone.

 

Hur många avsnitt är det kvar på den som sänds nu? 2-3 stycken, va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är 2 avsnitt kvar på Minami-ke och den har varit underbar.

 

 

Noteras lite drygt att det här ska vara en parallell och inte en fulländad remake.

 

:sleep:

 

Jag kan ändra i texten om att det är mer som en parallell än en remake. Men jag fick just den uppfattningen om den att det just skulle vara det (remake). Mest eftersom båda följer mangan som finns ute. Kan hända dock att denna tar upp annat som inte den andra gör, vilket då i sin tur gör att dom skulle komplettera varandra jävligt bra, om standarden på den här håller den som går just nu.

 

Edit:

Ska bli kul och se den här, det är ju en parallell. Första avsnittet ska visst innehålla " onsen ", så kanske en snutta fanservice?

 

:sleep:

 

Det är ju faktist något som den pågående saknar helt, fanservice dvs. Men å andra sidan är det inte något som jag kräver från den här typen av serie. Om det är något som faktist varit lite små roligt i den pågående så är det den "gömda" fanservicen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har nu sett första avsnittet. Kan väl säga som så att det inte gjorde alls lika mycket intryck på mig som första serien. Skall inte ropa hej ännu eftersom jag som sagt bara sett ett avsnitt, men det känns lite svårt att smälta denna när man sett första säsongen och har den att jämföra med.

 

Det är svårt att känna igen karaktärerna ibland. Vissa görs riktigt bra medan andra av de lite mer okända är svåra att känna igen, känns som tagna ur luften. Humorn håller inte alls den nivån som första gjorde. Man känner att de försöker sig på samma situationer men det faller platt, blir inte roligt på samma sätt. Rösterna är egentligen det enda som gör att det fungerar. Trots detta var väl andra halvan av avsnittet rätt roligt och mycket av det är tack vare situationen med Mako-chan / Makoto, ni som sett Minami-ke vet vad jag pratar om.

 

Kommer dock att se nästa avsnitt och då får vi se vad serien går för. Lyckas den charma mig med sin humor kommer jag att fortsätta kolla, resten kan jag ha överseende med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag själv vart riktigt nöjd och kände inte direkt någon skillnad i karaktärerna. Kanske en viss skillnad i Haruka, men det till det bättre då hon bjöd på sig själv mer.

 

Sen till det som skulle vara den stora skillnaden, fanservicen. Jag skulle nog kunna klara mig helt utan den. Jag gillade inte alls på det sättet som tjejerna framställdes i det här avsnittet. Det funkade utmärkt i den förra serien och tror den här skulle funka lika bra utan det.

 

Nästa avsnitt kommer bli riktigt skoj att se. Jag tycker alla hade nästan höjt sig ett snäpp i humorvägen förutom Makoto, Chiaki och Kana som var sig lika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter tre avsnitt måste jag erkänna att den gamla goda känslan börjar infinna sig, även om den inte är fullt lika rolig ännu. Har även svårt att känna igen vissa karaktärer från första, men det kan jag leva med. Blir att följa serien till den tar slut!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

De senaste avsnitten har varit lite blandade och har inte alls varit lika bra som starten på den här serien. En lite mer allvarlig ton verkar också finnas med, får se dock hur mycket det kommer att spinnas vidare på den.

 

Annar så tycker jag (om man bort ser från avsnitt 6 och 7) att serien håller en bra nivå, får hoppas dock att den kan rycka upp sig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med om att avsnitt 6 var lite väl allvarligt för Minami-ke, men sjuan tyckte jag var rätt rolig ändå med stackars Mako-chan. Dom tidigare avsnitten har nog överglänst dom båda dock, speciellt avsnitt 5.

 

Annars så finner jag nog att jag skrattar mer åt säsong två än ett, även om jag gärna hade sett lite mer Hosaka. Sen är Chiaki hetare i säsong två också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Vad säger vi om avsnitt 10 då? KANON! :D Nä men, det var faktist riktigt roligt. Gillade samma del i första säsongen lika mycket, juice delen dvs. Synd att det bara är 3 avsnitt kvar för mig att se då, kommer verkligen sakna den här serien och karaktärerna när det är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

underbart med en serie som fortsätter och att ge en sån underhållande komedi hela vägen genom 13 avsnitt (förhoppningsvis så är avsnitt 12/13 lika bra som dom andra), får hoppas att efter dom som har gjort denna serien kommer göra nåt nytt i fortsättningen som håller samma kvalite, och <3 Kana.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

jaha så har ännu en av våra kära serier dragit sig mot sit slut.

 

 

ja tror jag måste säga att jag gillade den första Minami-ke mer pga av slutet på okawari som gjorde mig helt besviken så länge dom inte ska fortsätta och görra en yterliggare en sösong av Minami-ke ~~ okawari annars hade dom ett perfekt slut på okawari tyckte jag för dom hade ett seriöst avslut med tårar och allting sen förstör dom det så.

 

men om man räknar bort det sista avsnittet så har denna serier givit mig en hel del goa skratt måste jag säga,och jag gillar verkligen hur dom gör komedi av vardagliga saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dig Jico. Mycket bra slut. Om du syftar på att Hosakas (eller vad heter han?) misstag förstörde slutet så tycker jag bara det var komiskt. Var det inte på ungefär samma sätt som första säsongen slutade? :)

 

Fick lite flashback när de körde slutscenerna med opening från första säsongen. Riktigt nice. En serie som absolut kommer saknas varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tänkte mer på stora systerns dilemma , hade velat se henne göra ett annat val eftersom dom avslutade serien xD

 

men han killen du tänker på aadå det hade jag inget emot jag satt själv och små skrattade över hur bra plan, han trodde han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...