Hoppa till innehåll
Anime.se

DHL


Saya
 Share

Rekommenderade inlägg

Vi rekapitulerar.

December 17, 2007  17:05  Tulsa - Pine, OK - USA
Försändelse hämtad
December 17, 2007  21:04  Tulsa, OK - USA
Lämnat DHL:s station i Tulsa
December 18, 2007  07:21  Wilmington Airpark, OH
Lämnat DHL:s station
December 18, 2007  19:41  East Midlands - UK
Anlänt till DHL i East Midlands
December 19, 2007  01:42  East Midlands - UK
Lämnat DHL i East Midlands
December 19, 2007  04:16  Gothenburg - Sweden
Anlänt till DHL i Gothenburg
December 19, 2007  08:52  Gothenburg - Sweden
Försändelse anlände till fel mottagare. Skickad till rätt destination
December 20, 2007  04:49  Gothenburg - Sweden
Lämnat DHL i Gothenburg
December 20, 2007  05:45  Arlanda - Sweden
Anlänt till DHL i Arlanda
December 20, 2007  08:12  Arlanda - Sweden
Ute för leverans med kurir
December 20, 2007  14:30  Arlanda - Sweden
Registrerad för leverans
December 21, 2007  09:12  Arlanda - Sweden
Anlänt till DHL
December 21, 2007  11:34  Gothenburg - Sweden
Leverans genomförd inga leveransbesked att vänta

Arrived  	-  	2007-12-22 04:38:00  	OSKARSHAMN

 

15:e december

Jag lägger en order på femton böcker hos Amazon.com, en order jag för övrigt redan beställde en gång i november, men den fadäsen är en annan historia. För att få böckerna lagom till jul väljer jag priority international shipping för $125. Redan vid orderbekräftelsen ser jag ett lovande

- Shipping estimate: December 17, 2007

- Delivery estimate: December 19, 2007

 

17:e december

En sändningsbekräftelse dyker upp i mailen och jag börjar följa ordern via DHL. Dödar lite tid genom att slå upp orterna på Wikipedia.

 

19:e december

Knappt 36 timmar senare landar paketet i Göteborg, 200km härifrån. "Gøtt" tänker jag på göteborgska, men den glädjen varade bara några timmar innan statusen uppdateras till "Försändelse anlände till fel mottagare. Skickad till rätt destination". Fel mottagare? Ett vagt orosmoln i horisonten och jag greppar luren för att ringa till deras support.

 

Enligt dem hamnade paketet i fel område och skulle därför flygas vidare till Arlanda nästa natt, och skickas vidare till mig via Oskarshamn dagen därpå. Jaha, en dag förlorad på ingenting.

 

20:e december

Det första jag gör på morgonen är att kontrollera statusen och ser att paketet har anlänt i Stockholm. Ringer då till supporten igen för att fråga om uppskattat leveransdatum. "Torsdag nästa vecka." (27:e) Zing.

 

Inget man kan göra som mottagare. Lite senare kollar av en vana upp statusen igen, nämen, "ute för leverans med kurir"? Leverans till vem? Jag ringer supporten en tredje gång, tydligen ska det levereras samma dag på eftermiddagen. Woo-hoo!

 

Kring lunchtid ringer kuriren och vill ha en vägbeskrivning från en rondell. Vi har inga rondeller i Silverdalen. Efter mycket prat och frågor hit och dit frågar jag i vilket Silverdalen han är. "Vid Sollentuna."

 

Ringer supporten en fjärde gång. Tydligen saknas postnumret på paketet. Anger det och utlovas att det skickas ner till Göteborg igen.

 

21:a december

Paketet åter på Arlanda kring niotiden. Vid tolv, nästa "Va?" i och med statusen "Leverans genomförd inga leveransbesked att vänta". Inga paket hemma hos mig, så vem har det levererats till?

 

Tydligen har det ändrats till något av de nationella "Day Definite Domestic" med nytt ID osv. Eftersom hela DHL skulle ha ledigt var uppskattat leveransdatum åter "nästa torsdag".

 

22:a december

Kan nu följa statusen via det nya numret och tydligen har paketet passerat 10km härifrån och ligger nu på sju mils avstånd i Oskarshamn.

 

26:e december

Som åtsagt ringer jag DHL dagen innan för att försäkra mig om att "paketet finns i bilen". Nähä, all personal har ledigt och någon flygansvarig svarar. Kommer i alla fall fram till att den 27:e är det "avisering", vilket innebär att i morgon får jag veta ett leveransdatum, tidigast den 28:e.

 

Februari 2008

Leverans lagom till min födelsedag?

 

nhZQbWtbG.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja man kan ju inte annat än skratta.

 

som jämförelse kan jag ju säga att samma företag lyckades med något ännu värre när jag var på uppdrag på "stora företaget ab"

Skulle skicka en "grej" till en partner i london. den skulle fram samma dag så skickades med dunder-dyra-special-leveransen på fredag morgon. (Kostnad över 200.000kr)

på måndag förmiddag kom den fram.

Anledningen?

Nä de hittade inte adressen på fredagen så det fick vara till efter helgen.

 

tack för dom 200.000 kronorna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just FedEx lyckades leverera mig min 5cm-box från Amazon.co.jp på mindre än 72 timmar hem till dörren.

Det hela verkar bero lite på var i landet man bor, den största skillnaden för mig är att FedEx mellanlandar alltid i Paris och stannar där en extra dag medans DHL flyger direkt till Sverige från Japan. Just nu har jag väntat på ett paket i 7 dagar från FedEx som nu ligger och skräpar i Stockholm medans DHL körde ut ett annat paket till mig i lördags som sammanlagt tog 3 dagar att komma fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har faktiskt inte haft några problem med varken FedEx eller DHL. Dock har DHL-paketen kommit från Tyskland så det är väl kanske inte lika bökigt som att leverera från ett land utanför EU:s gränser. Vem vet.

 

Jag kan bara hålla tummarna för att det löser sig för dig. Jag vet vilket helvete det är, men det kommer till en gräns då man mer eller mindre börjar strunta i väntetiden och bara hoppas på att skiten kommer fram någon gång. Jag antar att du nått det stadiet nu. Det är dock ingen tröst eftersom det inte borde gå så fel som det gjort i ditt fall. Har du ringt och klagat och bett om eventuell kompensation? Tycker nästan att de borde betala tillbaks viss del av fraktsumman.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aldrig handlat med DHL eller FedEx, har inte heller haft några som helst problem med dessa ;)

Och anledningen till att du då skriver här är?

 

Har börjat tröttna på att se inlägg i den här stilen, så jag kommer snart börja räkna dom som troll poster och dela ut varningar för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aldrig handlat med DHL eller FedEx, har inte heller haft några som helst problem med dessa ;)

Och anledningen till att du då skriver här är?

 

Har börjat tröttna på att se inlägg i den här stilen, så jag kommer snart börja räkna dom som troll poster och dela ut varningar för dom.

 

Det var på tiden att någon mod faktist gör sitt jobb, har varit äckligt slappt och ändå är ni nästan en hel armé.

 

Och för att inte gå helt OT, jag har faktist inte upplevt dessa problem med varken DHL eller FedEx. Kanske har tur? 8)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aldrig handlat med DHL eller FedEx, har inte heller haft några som helst problem med dessa ;)

Och anledningen till att du då skriver här är?

 

Har börjat tröttna på att se inlägg i den här stilen, så jag kommer snart börja räkna dom som troll poster och dela ut varningar för dom.

 

Njae, tänkte mer dra in ett annat företag i bilden, har använt UPS en gång i tiden, dyra men de sköter sitt jobb!

 

Faktum är att jag vanligtvis aldrig brukar tänka på vilket företag som levererar varan, väljer bara leveranssätt och vips - produkten är här, har aldrig haft problem med något över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...