Hoppa till innehåll
Anime.se

Special A


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

bPrEDMFau.jpg

 

Officiell hemsida: http://special-a.jp/

Genre: Komedi, kärlek

Avsnitt: 24

Produktion: GONZO, AIC

Startdatum: April

 

Saknat någon anime som kan liknas med Ouran High School Host Club eller kanske bara en anime som utspelar sig på en skola (man kan inte få för mycket av dom) så har ni här Special A eller kort och gott S.A. Mangan som den här serien kommer att bygga på är uppe i 11 volymer i Japan. Likheterna mellan Ouran och S.A kan göras med att båda utspelar sig på en skola för rika samt att huvudpersonen i fråga kommer från en medelklass familj, men där slutar väl också lite utav likheterna. För tillskillnad från Ouran som inte handlar om allt för mycket skola så handlar S.A om ett gäng eliter. Skolan som de går på är uppdelad i olika klasser för hur smart man är, och gänget som man följer tillhör den smartaste gruppen och klassen Special A. Hikari (huvudpersonen) har alltid tävlat mot sin barndomsvän Kei som hon förlorade emot i en wrestling match när de var sex år. Hon är väldigt naiv av sig och är den enda i SA gruppen som deltar på lektionerna som är friviliga. Hikari har bestämt sig för att bli bättre än

Kei på allt och kan inte se något annat än honom som sin rival. Kei å andra sidan är kär i Hikari och försöker göra sitt för att få kärleken besvarad.

 

Riktigt glad blev jag när jag läste att Jun Fukuyama ska göra Kei's röst samt att Hikari's röst görs av Yuko Goto, och är en av anledningarna till att jag längtar till den här serien. Mangan är riktigt bra f.ö. GONZO och AIC är de som kommer att stå för produktionen till den här serien, vilket jag inte har något speciellt emot då jag tycker GONZO är en trevlig anime studio.

 

SA gruppen:

Anledningen till att alla är rankade är för att det bara får plats sju stycken i gruppen.

 

Kei Takishima Rankad: 1

Jun Fukuyama; Code Geass, Inukami!, Wolf and Spice

 

Nummer ett i hela skolan. Är kär i Hikari men det är svårt att få någon som ser en som sin rival att bli kär i en. Enda gångerna man kan få se den här presonen agera helt emot sinna principer är när Hikari behöver hjälp.

 

 

Hikari Hanazono Rankad: 2

Yuko Goto; Shuffle!, The Melancholy of Haruhi Suzumiya

 

Dotter till en mattläggare. Fick be sin far för att komma in i superskolan för att kunna utmana Kei som hon ser som sin rival.

 

 

Vi har även ett par tvillingar (Kaoru och Hikaru någon?)

 

 

Jun Yamamoto Rankad: 3

Tsubasa Yonaga; Ookiku Furikabutte, Kishin Taisen Gigantic Formula

 

Megumi Yamamoto Rankad: 4

Ayahi Takagaki; True Tears, Venus Versus Virus

 

Både Jun och Megumi är beskyddsamma när det kommer till Ryu Tsuji och tvärt om. De är son och dotter till en musik producent men båda verkar sakna talang för musik totalt.

 

 

Tadashi Karino Rankad: 5

Hiro Shimono; ef, Kaleido Star, RahXephon

 

Älskar att resa och äta godsaker som Akira har gjort.

 

 

Akira Toudou Rankad: 6

Hitomi Nabatame; Maburaho, Shakugan no Shana, Tsukihime

 

Gör helst inget om inte Hikari gör det. Är även kär i Tadashi och är dotter till ägaren av ett flygbolag.

 

 

Ryu Tsuji Rankad: 7

Kazuma Horie; Kiba

 

Som jag skrev om Jun och Megumi är även Ryu beskyddsam när det kommer till dom. Är son till en av ägarna till ett sportbolag.

 

 

Det finns endel att hoppas på från den här serien, mest med tanke på att mangan som jag själv läser är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Ah!

 

Såg första avsnittet och undrade varför ingen tråd om den dykt upp. Jag funderar fortfarande om jag ska följa eller spara, men för tillfället lutare det mot att följa. Helt klart värt att ta en titt på. Tack för informationen Blå. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har även jag sett färdigt första avsnittet och det var väldigt bra i de flesta avseenden. Humorn var precis lagom, animationerna var på topp och intressanta karaktärer. Hoppas att inte skenet bedrar med denna som med en viss annan serie från Gonzo (*host* Druaga) tror dock inte det direkt. Det verkar också som att stoyn lämnas relativt öppen och med AIC i spetsen kan det inte bli annat än bra (mindre bra kanske om något :S). Kommer helt klart att följa den här serien om inte något radikalt (åt det dåliga hållet) händer.

 

dock ogillar jag karaktärsanimen eller mest benen :S varför har dom så långa ben ser väldigt mysko ut ! irriterande

Typisk shoujo-stil. Man vänjer sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första avsnittet är nu sett.

 

Jag är positivt inställd. Helt klart. Avsnittet var inte perfekt, dock tillräkligt knasigt att jag kan förlåta de återanvända normerna. Detta är i vilket fall en serie jag kommer att följa, och min gissning är att serien kommer att bli bättre eftersom. (Annars kan ni vänta er en sur utvärdering a la Lucky Star ><)

 

Dessutom måste man bara älska att de flesta anime sänds i Widescreen nuförtiden, och att de flesta subbare ger ut Hi-Res-versioner av sina releaser ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Reflektioner på avsnitt 3

Framtiden ser inte ljus ut för denna serie. Det började bra, men det här avsnittet kändes inte helt genomtänkt. Klychorna börjar sakta sippra in, och jag förutspår att de kommer att ta över serien helt inom några avsnitt.

 

Om serien slutar med att Hikari slutar slåss och blir en "äkta kvinna" vet jag inte vad jag gör ><

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reflektioner på avsnitt 3
Framtiden ser inte ljus ut för denna serie. Det började bra, men det här avsnittet kändes inte helt genomtänkt. Klychorna börjar sakta sippra in, och jag förutspår att de kommer att ta över serien helt inom några avsnitt.

 

Om serien slutar med att Hikari slutar slåss och blir en "äkta kvinna" vet jag inte vad jag gör ><

 

Låter ju inte skoj, jag som hittills gillat serien (ska just se avsnitt tre). Men ska ju självklart inte ge upp hoppet!

 

Fast jag får se huruvida jag instämmer med dig angående detta avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Reflektioner på avsnitt 7

Kei är ju starkare än Chuck Norris! 0_0

 

Serien är inget mästervärk. Min spådom har så gott som gått i uppfyllelse, och det känns inte längre originellt och uppfriskande. Knasfaktorn började lagom, men nu känns det helt enkelt inte trovärdigt. Kei hoppa upp för ett femtio meters djupt hål?! Chuck Norris får akta sig, som sagt.

 

Än så länge är det dock ingen besvikelse a la Lucky Star, så det blir väl att fortsätta följa serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

efter 5 avsnitt så lägger jag denna serie åt sidan då den är fruktansvärt enformig och jag tål inte karaktären Takishima då jag tycker han är så jävla dryg och pinsam.

 

är även flera faktorer inblandande. men främsta orsaken är att enformigheten på serien och den lyckas inte hålla uppe mitt intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gav upp denna serie redan efter avsnitt tre. Det var liksom inget nytt eller överdrivet roligt med serien. Det enda jag gillade och som jag hittills inte sett i en sån här "sitcomanime" var att den manliga huvudkaraktären är hemligt förälskad i den kvinnliga huvudkaraktären.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha sett avsnitt åtta är det mycket osäkert om jag kommer att titta mer på serien. Allt känns på något sätt omotiverat och tvådimensionellt, för att inte tala om förutsägbart. Hikari, som jag först trodde skulle bli en storståtlig karaktär, känns nu bara enspårig, och inte på ett bra sätt. De andra karaktärerna verkar inte heller vara något att hänga i julgranen; särskillt Akira, som är omotiverat arg hela tiden.

 

Lägg till att både intro- och utro-musiken är i mitt tycke totalt intetsägande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...