Hoppa till innehåll
Anime.se

Persona -trinity soul-


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

kPzzSOsen.png

 

Officiell hemsida: http://www.persona-ts.net/

Genre: Drama, mystik, övernaturligt

Avsnitt: TBA

Produktion: A-1 Pictures

 

Den här serien är en uppföljare till spelet Persona 3 till PS2. Händelserna i den här serien utspelar sig i Ayanagi City 10 år efter spelets historia och följer syskonen i familjen Kanzato.

 

Efter bara ett avsnitt så ligger den här högt i rang just nu för den här säsongen (för mig). Med en riktigt härligt mystik som byggs upp i början med försvunna personer och kroppar som är ut och in så kan man bara hoppas att de här ska hålla. Tongångarna som kom i första avsnittet var riktigt tuffa och hårda och passade in perfekt kändes det som till seriens mörka värld. Animationen är det inte heller något fel på men det som serien förhoppningsvis kommer leva på är sin historia med råa och grymma karaktärer som inte viker sig i första taget.

 

Serien inleder med en försvinnande besättning på en ubåt. En av personerna på plats är Ryo Kanzato, den äldsta brodern i familjen och även tillika polis. Samtidigt som detta sker sitter Shin och Jun Kanzato på ett plan påväg till sin bror som de inte har träffat på 10 år.

 

Kanzato familjen:

 

Ryo Kanzato

Takehito Koyasu; Initial D, Kaleido Star, Gundam Seed

aFTfdaJKt.png

Den äldsta brodern. Är 28 år gammal och polischef. Kan använda Persona. En ganska så kall person på ytan och är nog inte den lättaste att komma innanför skinnet på.

 

Shin Kanzato

Nobuhiko Okamoto; Ghost Hunt,Potemayo, sola

TORDWdBUb.png

Seriens huvudperson. 17 år och går andra året på Naginomori Gakuen High School. Har ett intresse för model konst, som konstigt nog verkar likna endel Persona.

 

Jun Kanzato

Miyuki Sawashiro; Di Gi Charat, Galaxy Angel, Rozen Maiden

wHGiLJaGC.png

Kanske den mest intressanta karaktären så här i början? Han fick mig iaf att höja ett ögonbryn. Har en död tvillingsyster, Yuki, som han har sparat en kläning från.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen en diskussionstråd. ;)

 

Denna serie kommer jag som sagt att följa.

 

Det verkar bli den sortens serie som man inte kan utesluta på första avsnittet, så om den är värd att följa kommer det märkas på hur historien utvecklar sig under de närmaste veckorna -- det börjar ju upplagt för övernaturlig action och mystik, men då jag på sätt och vis får intrycket av att de överskattar sin egen animation så utesluter jag inte att de kan ha överskattat sin egen berättelse. Med andra ord: Att de tar sig vatten över huvudet. (Exempelvis verkar regissören ganska orutinerad, av sin meritlista att döma.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror jag lär se denna serien ty TV-spelen verkade tämligen intressanta då de kom ut. Har visserligen inte lirat något av dem, men de verkar originella och litet speciella.

 

Av bilderna av döma så verkar karaktärsdesignen trevlig, och det är något jag uppskattar.

 

Ojojoj, Taku Iwasaki står för musiken! <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apropå röstisar: Är det bara jag, eller låter den där arga tjejen på restaurangen som Yuko Miyamura?

Jag tyckte nästan det lät som Tomoe Tamiyasu, men dom kan nog låta rätt lika. Får se om hon kommer dyka upp igen och ha lite fler repliker då.

 

Förutom Koyasu (som verkar dyka upp överallt nu för tiden) så hörde jag även Hikaru Midorikawa i telefonsamtalet i bilen.

 

Jag tyckte också första avsnittet var intressant, har aldrig spelat spelserien (bara Shin Megami Tensei) så det finns nog mycket jag missar men jag kommer fortsätta följa den så länge den håller mig intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trots att jag gillade första avsnittet funderade jag på att droppa denna. Tog mig dock igenom avsnitt två idag och känner fortfarande ett intresse för att se mer så ja.. jobbigt :)

 

Det är så svårt att avgöra om den är något att ha redan, och den ger inte heller så supermycket i nuläget. Visst är den intressant men jag vill ha lite mer detaljer. Vad är personas? Varför har huvudpersonen en sådan? Varför kan han enkelt dra ut andras? Vad är en Special A user? Osv...

 

Detta kommer naturligtvis senare men just nu känns det så pace:at.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan väl säga så här för folk som inte tyckte om första och andra avsnittet och tänkt droppa den här serien redan. Se tredje avsnittet också som enligt min mening var det helt klart intressantaste så här långt.

 

Funderar faktiskt på att droppa denna, men nu blir jag ju tvungen att titta på tredje avsnittet först och bestämma mig efter det ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha! Det krävdes bara lite action för att jag skulle få upp intresset för serien igen! Ok, det har bara gått tre avsnitt så jag skall inte säga något, men jag tycker denna verkar ha hur mycket potential som helst. Får se hur den väljer att förvalta den.

 

Mer Ryou-action tack. Koyasu är givetvis den perfekta rösten för denna rollen, som alltid när vi pratar om coola tillika elita krappar som äger upp antagonister. Yay!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har haft den här serien lite på is nu i några veckor men tog tag i den igen nu i natt. Serien har varit ganska så blandad i sitt tempo. De två senaste till det sämre tyvärr, dock så bjöd avsnitt 7 på en spännande scen som jag hoppas att få se mer ut av. Serien har fortfarande inte riktigt kommit igång känns det som. Får hoppas att den gör det redan till nästa avsnitt dock då actionscenerna ändå är riktigt underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag börjar tina upp inför den här serien nu, speciellt efter avsnitt 13-14 sådär. Svårt att sätta fingret på, men jag tror den hjälps av att huvudpersonen Shin får ett mer klart mål i serien. Eller så kanske det bara är för att jag stått ut i femton avsnitt. ("Stå ut" är inte riktigt rätt ordval. Den är inte dålig eller så. Bara inte riktigt... intressant.)

 

Nu börjar de prata lite mer om "för tio år sedan", vilket går in i Persona 3-områden(?), så jag ska ta uppehåll med den här serien tills jag har klarat spelet. I sommar kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...