Hoppa till innehåll
Anime.se

Girls Bravo


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

A4146-6.thumbnail.90.jpg

 

Stötte på denna serie igår och kan bara säga att jag gillar den. Bara sett det första avsnittet av Girls Bravo men den är ändå värd en rekommendation :wink:

 

Handlingen i kort

Studenten Yukinari har blivit retad av tjejer hela sitt liv bara för han är så kort, detta har resulterat i att han har fått tjejfobi, varje gång en tjej rör vid honom så får han utslag, han är helt enkelt allergisk mot tjejer. En dag efter skolan så början han bråka med sin vän Kirie och råkar ramla ner i ett badkar och blir transporterad ( :surprised: ) till en annan värld som kallas Sirien där det i stort sett bara finns tjejer och inga killar, helvetet för Yukinari alltså. Men han träffar Miharu som varken är elak mot honom eller ger honom utslag

 

Om du söker lite humor och romantik (ecchi) så är detta serien för dig >:(

 

Lite länkar

AnimeNfo - Girls Bravo

Anime News Network - Girls Bravo

Officiell hemsida (japanska)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, då har man sett andra avsnittet också..

 

Jag är inte riktigt lika imponerad längre, dock lika irriterad på dimridåerna som täcker 93% av skärmen så fort dom håller på att visa nån form av nakenhet. Storyn verkar också totalt stannat av i det här avsnittet.. Istället för att undersöka den nya spännande världen, gick Miharu till skolan för att köpa currybröd. Känns som om det är aningen för tidigt för fillers.

 

Men men, det kanske ordar upp sig (har inte läst mangan).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JKänns som om det är aningen för tidigt för fillers.

Vet du inte att den här sortens animéer bara består av ytfyllnad? Väntar du dig en story med den där figurdesignen så får du leta länge.

 

Men men, det kanske ordar upp sig (har inte läst mangan).

Skulle betvivla att det finns en originalmanga. Finns det är manga är den säkert tillverkad i samma veva som animén.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jorå, det finns en manga, och åtminstonde upp till volym 8 är tillgänglig på internet. Har även för mig att jag läste någonstans att de skulle vara på jorden i ett antal avsnitt innan de återvände till Miharus hemplanet. Minns inte var, så jag kan inte ge någon länk, men det måste ju innebära att mangan producerats ett tag innan animen. Fast å andra sidan tar det väl längre tid att producera anime än manga, så du kan ju ha rätt ändå.

Jag hittar ju inte någon direkt info om mangan genom google, eller i de (få) mangarelaterade länkar jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle betvivla att det finns en originalmanga. Finns det är manga är den säkert tillverkad i samma veva som animén.

 

Fast här har du FEL Zimeon. Nyaahhh!! Det finns en manga, som har gått i Pojkhopp i ett par år. (Fast du har inte missat någonting som kunnat berika ditt liv, för den är uruslare än dålig...!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
jag ska införskaffa denna, verkar skitbra, kanske lite yumeria stil :)

 

Jag har inte sett Yumeria, men bra tycker jag då inte att den är.

Den har väl sina stunder, men de senaste två episoderna jag sett var riktigt usla. Om nästa avsnitt håller samma(kassa) kvalité hoppar jag av här :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...