Hoppa till innehåll
Anime.se

Klump i magen


Rasmuzz
 Share

Rekommenderade inlägg

Sen jag sett deathnote har jag haft en stor klump i magen och ingen annan anime tilltalar mig längre.

Allt är så grått i jämförelse med den, nu är frågan vad jag vill uppnå med denna posten. Den har inget syfte, så jag ger den ett.

 

Har ni någonsin känt likadant?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, nåt snarlikt, men det är mest saknad av att animen är slut inte olust att se någon annan. Finns flera exemel, Stellvia of the universe, Code Geass, gundam seed/destiny... ja det finns fler, men det är inte kul att skriva upp alla.

 

ps. Läs Deathnote mangan, animen är som pokémon i jämförelse... eller nej värre, animen är värdekass i jämförelse.

 

ps2. Soleher är du på dåligt humör idag? tycker jag märkt lite underbetonad aggressivitet i dina inlägg :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig känt det så extremt, men när jag läste klar Nausicaä var det lite "Jaha. Nu behöver jag nog ingen mer post-apokalyps för det här var Så Jävla Bäst."

Men jag har alltid tyckt om att läsa mina favoriter igen och upptäcka nya saker i dem så jag brukar inte få den där ledsna känslan. Ibland blir jag åas frustrerad när något var nääääästan bäst, men missade precis innan slutet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer man tycka om mangan även om man sett animen? Lämnar animen ut mycket?

Vad jag har hört (har inte sett färdigt den själv) så ska det tydligen sluta ganska annorlunda. Vad som händer därimellan har jag ingen större koll på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ps. Läs Deathnote mangan, animen är som pokémon i jämförelse... eller nej värre, animen är värdekass i jämförelse.

 

Kommer man tycka om mangan även om man sett animen? Lämnar animen ut mycket?

 

slutet är något annorlunda, men framförallt känslorna. Animen är helt känslolös tråkig att se på allt är fel, sen läser man mangan och man överflödas av känslor ondska, ja allt på en och samma gång.

 

end of offtopic.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De första "riktiga" animéer (efter Sailor Moon och de där barnfilmerna som alla sett) jag såg var Akira och Ghost in the Shell. Efter jag sett dem drabbades jag av en deprimerande insikt: de var ju, med största sannolikhet, de bästa filmer som japansk animé hade att erbjuda. Jag borde inte ha börjat med att se dem -- de kommer inte gå att överträffa!

 

Men jag var femton år. Jag var naiv. Lätt uttryckt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen jag sett deathnote har jag haft en stor klump i magen och ingen annan anime tilltalar mig längre.

Allt är så grått i jämförelse med den, nu är frågan vad jag vill uppnå med denna posten. Den har inget syfte, så jag ger den ett.

 

Har ni någonsin känt likadant?

 

Händer mig lite då och då faktiskt, just nu är det en manga som får mig lite så.

 

Nej, jag vill inte påstå att jag satt någon animé som idealanimé och sedan jämfört andra utifrån den. Det hela som drabbat dig är lite skrattretande i mina ögon.

 

Jasså det säger du? När ska du hoppa ner från tronen där uppe och sluta se ner på oss dödliga med känslor då o du upphöjde?

 

ps. Läs Deathnote mangan, animen är som pokémon i jämförelse... eller nej värre, animen är värdekass i jämförelse.

 

Kommer man tycka om mangan även om man sett animen? Lämnar animen ut mycket?

 

I regel så finner jag oftast att mangan är bättre än animen, är så i typ 7 av 10 fall, dock så är animen ett väldigt bra komplement till manga oftast, men det ändrar sig fram och tillbaka för mig då jag har har perioder då jag nästan inte ser någon anime och perioder då jag bara ser anime.

 

De första "riktiga" animéer (efter Sailor Moon och de där barnfilmerna som alla sett) jag såg var Akira och Ghost in the Shell. Efter jag sett dem drabbades jag av en deprimerande insikt: de var ju, med största sannolikhet, de bästa filmer som japansk animé hade att erbjuda. Jag borde inte ha börjat med att se dem -- de kommer inte gå att överträffa!

 

Men jag var femton år. Jag var naiv. Lätt uttryckt. ;)

 

Word! (säger man så fortfarande?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, jag vill inte påstå att jag satt någon animé som idealanimé och sedan jämfört andra utifrån den. Det hela som drabbat dig är lite skrattretande i mina ögon.

 

Inte lika skrattretande som att du finner det nödvändigt att kommentera OP:s person med ett nedlåtande inlägg. Kan ju ha misstolkat eftersom det är lite lurigt skrivet men huga vilket urk inlägg verkligen.

 

Själv har jag väl inte upplevt det lika starkt kanske men edfter jag sett klart en väldigt bra animé så infinner det sig en liten tomhetskänsla och känner mig inte direkt sugen att hugga in på nåt nytt direkt faktiskt. Får svårt o välja vilken animé jag ska se och kan hålla på i dagar o bara se första avsnittet av åtskilliga serier innan det lägger sig till ro och jag kan börja följha någon ny serie.

 

Detta hände efter: Ergo proxy, Hunter X Hunter :rolleyes: , Hikaru No Go, Nodame Cantabile, TTGL.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nu mitt inlägg är så "Urk", hur kommer det dig då att det inte tagits bort eller editerats av någon av moderatorerna.

 

 

Det blev nyss editerat. Se till att hålla en bra stämning på forumet, och det betyder att man inte oprovocerat hoppar på folk. /flaskis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...