Hoppa till innehåll
Anime.se

Ghibli DVD Collection


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

l_p1003693536.jpg

 

Såg att en DVD box med Ghibli filmer ska komma ut, dock i en väldigt begränsad utlaga på enbart 2000 ex. 11 filmer kommer med boxen som totalt innehåller 11 dvd-skivor, 11 exklusiva vykort och en "artbox". DVD filmerna är i region3 och kommer ha engelsk text som tillval.

 

Boxen innehåller följande filmer:

 

Nausicaä of the Valley of Wind

Laputa - Castle in the Sky

Kiki's Delivery Service

My Neighbor Totoro

Only Yesterday

Whisper of the Heart

Porco Rosso

Pom Poko

Princess Mononoke

Spirited Away

The Cat Returns

 

Priset för denna härlighet är 280 dollar vilket de flesta har råd med ;)

 

Länkar

Anime News Network - R3 Ghibli Boxed Set

Förbeställ boxen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghiblilångfilmer:

 

Hayao Miyazaki:

(Nausicaä of the Valley of Wind - Egentligen existerade inte studion än..)

Laputa: Castle in the Sky

My Neighbour Totoro

Kiki's Delivery Service

Porco Rosso

Princess Mononoke

Spirited Away

Howl's Moving Castle

 

Isao Takahata:

Grave of the Fireflies

Only Yesterday

Heisei Tanuki Gassen Ponpoko

My Neighbours the Yamadas

 

Tomomi Mochizuki:

Ocean Waves

 

Yoshifumi Kondo: (Han dog -98 )

Whisper of the Heart

 

Hiroyuki Morita:

The Cat Returns

 

 

 

Således kan man konstatera att Miyazaki stått för ungefär hälften av Ghiblis alla filmer. Reklamfilmer och andra korta verk finns inte med i listan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Extremt trevlig samlig men 2000+ kr i ett stick känns dock som mycket pengar :rolleyes:

 

Min Ghiblibox kostade det fyrdubbla, och innehöll bara filmer fram till och med Om du lyssnar noga (Whisper of the Heart).

 

Underligt inkomplett box för att vara en box... inga Eldflugor, Havsvågor eller Yamador. Och bara i Kina? Verkar lite misstänkt. Yesasia... är de pålitliga?

 

Jaja, inget för mig i alla fall. Jag har dem redan. Fast jag borde köpa upp mig på Porco Rosso-DVD:n bara för att få med den helt underbara franska dubben som knäcker allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är faktiskt ingen bluffbox, det där. Men utgåvorna lockar inte riktigt i samlingen. (*näsan i vädret*) Jaja, handla på bara. Men tro för allt i världen inte att det är någon kusligt begränsad utgåva. Närmre en halv miljon exemplar ska i alla fall gå ut i första pressningen (som inte är den första, eftersom deeveedeeorna har gått att köpa separat en längre tid).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

jag har nu köpt på mig andra utgåvor av nästan alla dessa filmer och sådan när jag får vet att jag kan få köpa denna box för 2200SEK lite små surt men mina är ändå fina med pappboxar runt och allt, hursomhelst så kommer altså www.filmpunkten.com få in ett fåtal boxar, någon lycklig sate med pengar ? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Men! Människa! Vad är detta för underbar sida??!! De har ju hur mycket bra som helst!! Och i Sverige dessutom!!!

 

 

jag vet jag är så bra ;) dom är helt ok

 

kan ju alltid fråga om du sett Gauche the Cellist?

 

hmm jo maila dom om boxen är väl allt jag kan säga, funderar på att köpa en bara för att ha och sedan sälja. men nej jag är en vänlig själ som delar med mig istället. men du får gäärna scanna bilderna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...