Hoppa till innehåll
Anime.se

Blade of the Immortal animeras (trailer och allt!)


LizZiGicLae
 Share

Rekommenderade inlägg

(Min absolut första tråd på Anime.se, hurra!)

 

Jag vet inte hur pass gamla nyheter det här är, men det finns då ingen tråd om det på det här haket. Något måste göras!

 

Hemsida och trailer.

 

Jag behärskar inte japanäs så jag kan inga detaljer. Någon som vet något om när det första avsnittet kommer, hur ofta ett nytt avsnitt kommer släppas, röstskådespelare, planerad längd på serien (om det ens finns något mål i sikte), etc?

Den kommer börja sändas den 13/7, och sedan kommer det ett nytt avsnitt varje vecka. Det finns dock ingen planerad längd på serien än.

 

Röstskådisar

Manji : Tomokazu Seki

Rin Asano: Rina Satou

Kagehisa Anotsu: Hirofumi Nojima

Taito Magatsu: Kazuya Nakai

Sabato Kuroi: Masashi Ebara

Eikuu Shizuma: Katsuyuki Konishi

Araya Kawakami: Daisuke Namikawa

Makie Otonotachibana: Mamiko Noto

Hyakurin: Megumi Toyoguchi

Giichi: Toshiyuki Morikawa

Shira: Shinichiro Miki

Machi: Maaya Sakamoto

 

Den kommer förövrigt att sändas på AT-X, vilket brukar innebära att det är inga problem att sätta åldersgränser (tex Elfen Lied och Mnemosyne är AT-X animer).

 

Angående projektet är jag väldigt skeptisk. Jag saknar Hiroaki Samuras makalösa teckningar, och kommer mangans härligt sega berättartempo behållas i animen? Kanske, kanske inte. Men jag vet inte om jag är så förtjust i det hela. Å andra sidan behöver jag ju inte se det.

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behärskar inte japanäs så jag kan inga detaljer. Någon som vet något om när det första avsnittet kommer, hur ofta ett nytt avsnitt kommer släppas, röstskådespelare, planerad längd på serien (om det ens finns något mål i sikte), etc?

Den kommer börja sändas den 13/7, och sedan kommer det ett nytt avsnitt varje vecka. Det finns dock ingen planerad längd på serien än.

 

Röstskådisar

Manji : Tomokazu Seki

Rin Asano: Rina Satou

Kagehisa Anotsu: Hirofumi Nojima

Taito Magatsu: Kazuya Nakai

Sabato Kuroi: Masashi Ebara

Eikuu Shizuma: Katsuyuki Konishi

Araya Kawakami: Daisuke Namikawa

Makie Otonotachibana: Mamiko Noto

Hyakurin: Megumi Toyoguchi

Giichi: Toshiyuki Morikawa

Shira: Shinichiro Miki

Machi: Maaya Sakamoto

 

Den kommer förövrigt att sändas på AT-X, vilket brukar innebära att det är inga problem att sätta åldersgränser (tex Elfen Lied och Mnemosyne är AT-X animer).

 

Nu tror jag att jag fick med det mesta viktiga som stod på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja att man ser på Mangan och Animen med olika ögon är nog ganska viktigt, då det ofta inte brukar vara samma kaliber på Animen som Mangan, även om Animen kan vara riktigt välgjort och genomtänkt.

 

Jag hoppas verkligen att det kan bli bra, jag har enbart skummat igenom någon volym av mangan och kommer därför endast bedöma animen till en början, blir nog till att inhandla mangan efter det. Så jag kan ge serien en rättvis bedömning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig är detta goda nyheter. och dåliga nyheter

 

De bra är att att jag velat se striderna och karaktärerna i rörelse länge nu. Dåliga då jag vet att Mangans stil är vad som gjorde den så bra och att den inte går/kan emuleras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyckte inte att mangan direkt var något att hänga i granen när jag läste det i manga mania för ett par år sedan.

... å andra sidan hann de bara täcka första boken och andra bokens första kapitel och allt det är ju bara en introduktion till vad som komma skall. Nåja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jäkligt synd att de inte tog chansen och gjorde animen i samma teckningsstil som mangan var i....

 

det är ju många animer som har lyckats att göra en bra historia trovärdig i "skissade" animeringar..

tekkon kinkreet t.ex. även om den inte var på samma visuella nivå som blade mangan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...