Hoppa till innehåll
Anime.se

Solstorm - Info och diskussion


Helob
 Share

Rekommenderade inlägg

Det här är diskutionstråden för rollspelet Solstorm. Här kan man ställa frågor om spelet till mig eller Rama, samt diskutera allmänt om historien, intrigerna och karaktärerna. Denna tråd är öppen för alla, även för de som inte själva deltar.

Vi tar gärna emot förslag på saker som kan komma att hända i spelet. Dock har vi redan ganska många idéer själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har alla fått kramp i händerna av allt skrivande på sina karaktärer? Kollar kanske alla på repriser från inbandade fotbollmatcher? Varför skriver ingen någon notis här?

 

Gör det, så vi vet att ni lever, och så att jag slipper tröstäta kanelbullar av ångest inför fredagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lever, det har bara varit en trög start. Proppen verkar dock ha lossnat nu och i skrivandes stund arbetar jag med biografin. Är emellanåt på Hellis angående Solstorm men det är inte alltid man får svar av den killen. >.>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lever, det har bara varit en trög start. Proppen verkar dock ha lossnat nu och i skrivandes stund arbetar jag med biografin. Är emellanåt på Hellis angående Solstorm men det är inte alltid man får svar av den killen. >.>

 

Kanon!

Känn bara inte att du måste vänta till på torsdag om du blir klar innan dess. Kommer att vara ledig från imorgon till på fredag, så jag kommer att kunna ta emot bios hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som det verkar nu har folk varit väldig sega med sina karaktärer. Vi hade hoppats kunna hålla planeringen och köra igång Solstorm imorgon, men vi har än så länge inte fått in mer än en bio och det kan ju hända att folk behöver en extra helg på sig. Vi sätter ny deadline till den 26 juni, alltså nästa torsdag, men helst ska karaktären vara klar och inskickad redan på måndag.

 

Om vi får ihop nog med karaktärer (minimum 3-4 st förutom mig och Rama) så kör vi igång på riktigt den 27, annars tvingas vi tyvärr lägga ner tråden.

 

Så passa på att bli klara nu i helgen, alla som är intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni kanske får försöka ta aktiv kontakt med de som visade intresse i första tråden (IJK, Hellsinger, flaskis, Kargha). Om det nu inte blir något här, men ni får igång det på ett annat forum, så länka gärna till det här. Jag vill se hur det ser ut i praktiken när ni rollspelar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni kanske får försöka ta aktiv kontakt med de som visade intresse i första tråden (IJK, Hellsinger, flaskis, Kargha). Om det nu inte blir något här, men ni får igång det på ett annat forum, så länka gärna till det här. Jag vill se hur det ser ut i praktiken när ni rollspelar. ;)

 

Done and done.

 

Vi länkar om vi hostar det på en annan server. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ber om ursäkt

jag har haft en hel jäkla massa på tallriken. Jag samman ställer en profil immorn. Ifall det behagas?

 

Gör så, vi vill gärna se din karaktär. Men även om vi får in din char också är vi fortfarande bara fyra personer totalt, mig och Rama inräknade. Kargha är tydligen på gång också, men vi är fortfarande väldigt få.

 

Solstorm kommer hur som helst att bli av, men risken finns ju att vi får flytta det till ett annat forum om det kniper, så de som är seriöst intresserade behöver ju inte genast slänga bort sina karaktärskoncept om det skulle vara så att tråden här blev nedlagd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi tvingas tyvärr lägga ner Solstorm i det här forumet på grund av bristande intresse. De som fortfarande är intresserade av rp:t kan registrera sig på:

 

http://www.rollspel.nu/forum/index.php

 

där vi istället försöker så småningom. Har samma användarnamn där.

 

De som vill får gärna fortsätta att skicka in karaktärer via pm här på Anime.se och få dem godkända, men rollspelet kommer inte att hållas här. Tråkigt, men kanske funkar det bättre på rollspel.nu med fler deltagare och större intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...