Hoppa till innehåll
Anime.se

Hellsing


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter har blivit rekommenderad den här serien av X antal personer så bestämde jag att se den. Nu har jag sett alla 13 avsnitt och jag kan bara säga att jag är besviken på Hellsing. Tyckte serien var rent ut sagt tråkig, serien började bra men efter avsnitt tre så blev serien extremt segt och jag plågade mig genom de sista avsnitten. Storyn var ganska dålig och jag kände mig knappt involverad alls. Karaktärerna var tråkiga också, förutom Alucard som var ganska intressant till avsnitt sex ungefär sen blev han lika ointressant som alla andra. Sen tycker jag att serien var lite slarvig utförd, ibland ändrade karaktärerna sin design och de såg olika ut från scen till scen. Serien är grymt överskattad i min mening.

 

Wahh, hoppas jag inte får lynchmobben på mig nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag tycker helt klart att hellsing är skön. Lite omotiverat våld, speciellt med stora pistoler kan vara riktigt kul. Hellsing är ingen intelligent serie, och det är nog inte meningen att den skall vara det heller. I det syfte den är skapad, massa våld och släng in vampyrer, så är den i topklass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska vi inte säga att denna var för överskattad, aktionen var fin eller hur?

 

 

Och så är polistjejen lite kawaii ;).

 

 

 

IMO är serien helt okej, men det du påpekade stämmer nog.

 

 

ärligt nu krunaldo. Du säger ALLTID att ALLA tjejer är KAWAII.

Varje serie jag har nämnt har du sagt "Kawaii tjej/tjejer i den"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har sett seriern och tycker faktiskt den är bäst i början...men resten går att se på...skulle viljat se mer av victoria...typ att hon skulle ta och utveklas till mer vampyr än en tjej som är stark och har ett stort vapen... jag har hört rykten om att det ska komma ut en tvåa..stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing är den absolut sämsta serien jag sett sedan jag började. Mer uttråkad har jag aldrig blivit under en animeserie.

Det enda jag gillade var den ganska passande musiken och någon enstaka hyffsat underhållande episod.

 

Jag börjar aldrig se någon serie utan att vara ganska säker på att jag kommer gilla den, och faktum är att jag hitills bara tyckt illa om två serier jag sett(andra har jag mer eller mindre tyckt om på något sätt), dessa två har jag så att säga "pinat" mig igenom, enbart för att se klart dem. En av den är Hellsing, den andra Record of Loddos War OVA(som för övrigt enbart hälften av episoderna var på japanska, de andra äckligt dubbade)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hellsing är helt skön enligt mig.. stämningen är helt grym.. skön musik, tuff action.. skön musik... och.. tuff action.. nemen.. Ceras Victoria är kawaii... ballt med vampyrer också.. och så är musiken bra... men det var länge sen jag såg den.. så jag kommer inte ihåg så mycket.. alucard var fett ball också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att Hellsing är en helt underbar serie. Karaktärerna är personliga och häftiga. Är bra våldscener och helt underbar musik. Dessutom gillar jag verkligen stämningen och stelhetskänslan som är där ibland. Jag gillar även den halvfega Seras Victoria är härlig, kan nästan känna mig själv i delar av henne.

Nä, den serien älskar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte vilja påstå att den är särskilt djup. Speciellt inte efter det att jag läser mangan...

 

Författaren resonerar: Vapen=Ballt, Vampyrer=Ballt, Stora bröst=Ballt, Slakt av Nazis=Ballt.

 

 

I princip har han själv uttryckt det så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste ju självklart vara med o hejja på Hellsing serien, eftersom det var den andra serien jag såg så tykker jag att den är mer än bara godkänd.. Alucard är ju en av eliterna, och han SKA vara över mäktig, för om inte självaste Dracula är bäst av alla vampyrer, vem är det då? Jag har sett ett GROVT fel hos många av dom som säljer Hellsing dvd boxar, dom stavar alucard's namn fel, men det stavas Alucard bara för att man ska kunna vända på det o få det till Dracula, meningen är att man själv ska lista ut att han är dracula och den mäktigaste vampyren av alla, så detta gör serien lite djup.

Viktoria tyckte jag iofs var en liten flopp, hon borde ha druckit mer blod och sedan druckigt alucards blod och sedan borde dom ha gift sig, men nu blev det ju aldrig så, så jag tycker synd om mig själv.

 

Jag gillar Vampyrer, och därför tykker jag att hellsing är bra.. allt finns ju med ? stora vapen, mkt skjutande, massa blod och en halvkass story, schysst musik oxå :P.. !

 

Med detta är ju bara mina Tankar kring Hellsing .. hoppas att ni håller med mig..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte Alucard Draculas son..?

Äh, bara hört det någonstans, behöver inte stämma alls.

så är det i Castelvania spelen (!)

 

Hellsing är en helt okey anime men jag tycker att mangan är bättre.

 

Alucard är cool i början men alla fighter är lika.

Han blir skjuten.. Helar sig... skrattar... dödar motståndarna lätt. alldeles för förutsägbart enligt mig.

 

Det som skulle kunna rädda den här serien vore som några andra här sa att Victoria utvecklas mer bli lite starkare lär sig lite vampyrförmågor. Det enda andra som skulle rädda den här animen är en story vilket den inte har.

 

Men det är tveksamt om det skulle rädda animen för det som gör den bra är att det är hjärndöd action. Så frågan är om en story skulle göra den bättre eller tråkigare än den redan var vid sluten.

 

Karaktärerna är inte särskilt personliga men det tyckte jag var helt okey i början av animen men i slutet blev det näst intill outhärdligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...