Hoppa till innehåll
Anime.se

Hellsing


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu ska vi inte säga att denna var för överskattad, aktionen var fin eller hur?

 

 

Och så är polistjejen lite kawaii ;).

 

 

 

IMO är serien helt okej, men det du påpekade stämmer nog.

 

 

ärligt nu krunaldo. Du säger ALLTID att ALLA tjejer är KAWAII.

Varje serie jag har nämnt har du sagt "Kawaii tjej/tjejer i den"

 

 

De serier du nämner har oftast ett antal sidofigurer som är kawaii :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Tremble Mortals! I'm here to punish you!

 

Naruto.. Du har rätt.. Jag blev inte glad!

 

Asså... Vad menas.. Karaktärerna är bra.. Färgstarka och alucard är riktigt cool, Storyn.. Visst inte direkt världklass, MEN Det behöver den inte vara! Hela serien har en atmosfär som får en att rysa av välbehag...

 

Hellsinger out! AMEN!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing är den absolut bästa vampyranimen, går inte att säga emot. sedan har ju alla olika smaker. själv tycker jag den är otroligt mäktig. Alucard är en av de fräckaste karaktärerna någonsin, Gutts/Gutz/Gatz, Spike och Alucard är 3 helt toppklassiga och övermäktiga karaktärer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo hellsing är än av de bästa anime ja har sett.

men de är lite synd att de är bara 13 avsnitt :(

ja tycker att slutet visar att de ska fortsätta, ja vet ju att slutet är lite tänkande. Men ja tänkte på när den där heliga killen står mitt i folkmassan och ler.

ja trodde att de skulle mötas senare också, men så var de visst inte :(

fast Alcuard skulle ju vinna i vilket fall

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Övermäktig hjälte, överdimensionerade vapen... Helt i min smak. Kanske är jag för lättflörtad?
Nehrå, sånt som Hellsing kan vara kul som omväxling. Ser verkligen fram emot nästa volym av mangan, där Alucard (som har besatt ett hangarfartyg) ska ta hand om en hel arme katolska korsriddare ^^

 

Men vadå övermäktig... Vänta ni bara. Snart kommer Anderson med en jättestor bibel och drämmer till Alucard i skallen! Då jävlar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur många böcker är de i mangan?

i animen är de 13

fortsätter mangan efter avsnitt 13?

för ja tycker avsnitt 13 har ett ganska konstigt slut när presten står mitt i klungan av människor och flinar XD borde man inte få se honom slåss mot Alcuard....fast Alcuard hade väl vunnit ändå :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur många böcker är de i mangan?

i animen är de 13

fortsätter mangan efter avsnitt 13?

för ja tycker avsnitt 13 har ett ganska konstigt slut när presten står mitt i klungan av människor och flinar XD borde man inte få se honom slåss mot Alcuard....fast Alcuard hade väl vunnit ändå :surprised:

 

 

Mangan och animen har, förutom karaktärerna ingenting att göra med varandra. Storyn i animen bryter ifrån den i mangan i avsnitt två eller tre och blir en helt annan. Mangan är klart bättre, där spöar de odöda naziz! Naziskurkar är de bästa skurkarna, fråga bond och wolfenstein.

 

Hangar fartyg? Korsriddare? YEAH!

 

I mangan förlorar INTE Anderson sina armar eftersom den striden aldrig tar vid. Pensioneärer förhindrar det.... Dessutom är Anderson en regenerator, det är hans jobb att få kroppsdelar att växa ut igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte prästen. Man tror att det är han. Men prästen förlorade sina armar. Det har inte det personen gjort.

klart det är prästen som står det.

han är en regenerator som grunt sa så han borde inte ha några problem med att fixa till sina armar.

 

Jag måste köpa del 3 av mangan snart. Vill veta hur den fortsätter.

Till skillnad från vissa mangor så följer inte hellsing mangan så mycket. Det enda som är gemensammt är karaktärerna och hur vapnena ser ut. Ex så har jackal pistolen explosiva 13mm kulor i animen var det den silverfärgade pistolen som hade det. Är inte 100% säker på det där med kulorna bara nåt jag kom på när jag satt här och skrev.

 

Synd att det inte är like blodigt i animen som i mangan. Då blir både vampyrer och ghouls till sand när de blir dödade i mangan blir de till en hög med blod. Mycket bättre enligt mig.

 

Nazister brukar vara omtyckta fiender i diverse spel och nu även i hellsing mangan. Fattar inte direkt varför. Visserligen gjorde de mycket onda saker under andra världskriget men det fanns även nazister som inte ville vara onda. Det var Hitler osm var lite vrickad bara. Men å andra sidan så skulle det inte vara kul att ha ett helt spel med Hitler som fiende.

ah! nu kom jag visst lite OT sorry :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prästen, står i mängden? Händer det i animen eller mangan?

För sista avsnittet i animen, även fast det var ett tag sen jag såg det, men slåss inte Alucard emot Incognito och hans, den där, ja... "blixtormen", och det hela slutar med att han står i samma rum som Integra är inlåst i, och "orders, my master" -tystnad-...

Typ, och sen slutar det hela? Kan inte återminnas prästen i nån folkmängd... Får väl se serien igen :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prästen, står i mängden? Händer det i animen eller mangan?

För sista avsnittet i animen, även fast det var ett tag sen jag såg det, men slåss inte Alucard emot Incognito och hans, den där, ja... "blixtormen", och det hela slutar med att han står i samma rum som Integra är inlåst i, och "orders, my master" -tystnad-...

Typ, och sen slutar det hela? Kan inte återminnas prästen i nån folkmängd... Får väl se serien igen :S

 

 

i animen så står prästen i klungan av människor.

japp de stämmer, Alcuard möter Incognito.

 

j oja hade för mig att hon blev fängslad för nåt...

jo Alcuard kom in i rummet och säger att hon får tillåtelse att dricka av hans blod.(för då blir hon mycket starkare)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det får man, flera gånger.

 

nepp två gånger, de räknas inte när han följer efter polis kvinnan när hon hålller i hans huvud.

 

första mötet och på tåget.

 

men ja menar att han skulle få möta honom en sista gång. Han sa ju själv att han skulle komma tillbaks senare, men den som gjorde animen kanske inte orkade mera :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AMMIS? Små mustascher? Militär dräkter? Hakkors? Gestapo? Kan man få mer perfekta skurkar. De ser ju för jäkla bra ut.

visserligen så är de grymma skurkar men det är synd vad de har gjort med hakkorset. Själv tycker jag att det är ett fint märke. Men skulle man med att kunna gå ut med det på stan. NEJ!! för då får man spö. ÄVen om man har Manji tecknet på ryggen så får man spö. Se bara på indjiska de blev stämda i USA för att ha ett Manji tecken på en handväska.

 

Gestapo håller jag med om att det är kul att spöja.

 

Håller faktiskt med om det mesta du säger ett (?) är dock:

små mustascher?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prästen, står i mängden? Händer det i animen eller mangan?

För sista avsnittet i animen, även fast det var ett tag sen jag såg det, men slåss inte Alucard emot Incognito och hans, den där, ja... "blixtormen", och det hela slutar med att han står i samma rum som Integra är inlåst i, och "orders, my master" -tystnad-...

Typ, och sen slutar det hela? Kan inte återminnas prästen i nån folkmängd... Får väl se serien igen :S

 

 

i animen så står prästen i klungan av människor.

japp de stämmer, Alcuard möter Incognito.

 

j oja hade för mig att hon blev fängslad för nåt...

jo Alcuard kom in i rummet och säger att hon får tillåtelse att dricka av hans blod.(för då blir hon mycket starkare)

 

Kollade på animen, bara trettonde (sista) nyss, där får man aldrig se att hon dricker hans blod eller så... Men det kanske framgår av mangan eller är underförstått? Får nog se igenom hela serien igen... Minns inte prästen i mängden. För övrigt så tycker jag att Hellsing är jättebra, det är en otrolig serie, visserligen har jag inte sett så många anime serier, ett tiotal bara, men, Hellsing vet jag att jag tycker om :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...