Hoppa till innehåll
Anime.se

Cola burk problem...


GamaBunta
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu vill jag fan inte ha nån som skrattar här inne. XD

Men saken e så här, jag har 3st väldigt fina och för mig speciella cola burkar hemma.

Alla 3 är från kina och oöppnade burkar.

Men för 2-3 dagar sen under ett bråk med tjejen "råkade" hon ha världens minsta hål i en av burkarna, som nu konstant läcker cola (såklart) XD

 

Jag har försökt limma skiten med colan frätte sig rakt genom limmet

efter bara en dag.

Enligt tjejen spelar det ju ingen roll om det är cola i den eller inte,

men det gör det enligt mig, annars kunde jag lika gärna druckit upp dom.

 

Min fråga hur som helst är väl om nån vet nåt som man kan täppa igen hålet med medans man försöker undvika o göra för synliga märken på burken, och om det går att fylla på den igen.

Hålet är litet som en kanyl typ, och sitter i mitten av burken på ett ungefär.

Vill inte ha en tom oöppnad cola burk i hyllan.

 

(fyfan för folk som inte kan respektera andras egendom) ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tejpa och vänd den sidan mot väggen.

 

Jo men frågan är ju om tejpen kommer hålla då limmet inte ens gjorde det. :P

Sen nu kan jag inte heller minnas om håller är på baksidan av burken, eller om den är däromkring själva bilden är. (bilderna är det viktiga då de vill säga)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är klart att tejp håller. Det används t.o.m. i rymden.

 

Ja men rymden är ju fan tomt. XD

här snackar vi om tung cola som fräter sönder tänderna till ingenting om man dricker för mycket. ;) farliga saker.

 

Sen skulle jag hålla med om att det bara är en cola burk om jag köpt den på ICA eller coop, men nu snackar vi om cola burkar från kina, med sjyssta mönster på o skit. 2 av dom har ju gubbar från wow som tryck t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad använde du för lim? Köp epoxylim! Det tål fan allt! :D

bra fråga, orkar inte kolla just nu va jag använde för lim. XD

 

Håller med.

 

Löda dit en plupp lödten?

Vore ju iofs en sak, men finns inte risken att man löder hål i burken då? XD Vore ju ingen höjdare direkt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Burken är väl av aluminium? Jag är kanske världens mest erfarna lödare men aluminium har väl en högre smältpunkt än vad det nu är man använder vid lödning, tenn eller vad det nu är...

ja. på gränsen. haken är att få det att fästa på aluminium.

 

Aluminium har den roliga egenskapen att det är fastform...fast form..fast form OHSHITHELASKITENSMÄLTE! :surprised:

 

men att bara sätta dit en plutt borde ju itne vara svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

A. Om du sparade burkarna i samlarvärde så är det kört.

Känner en som är samlare och enligt honom (detta känt sedan tidigare) så för dryckesburkar/flaskor ska ha värde ska de vara i såpass "original" skick möjligt.

 

Om det inte gäller punkt A, så är det som din flickvän säger; drick upp/häll ut och sen är saken biff.

Är det för affektionsvärde, tåls att påpeka att så fort nu colan kommer i kontakt med syre, kommer det att fortsätta "fräta" sig vidare. För inte tala om att trots det minimala hålet så kommer det bildas diverse gaser mm inuti burken som resulterar i mögel mm. Detta kommer nog även att ske om du limmar det.

Varför? När colan är sluten så är burken oftast behandlad på sådan sätt att det ska klara av att vara i det skicket länge, så länge det inte kommer i kontakt med syre.....

 

 

Nog om kemi-lektionen....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går inte att spara på colaburkar. Jag försökte göra just detta en gång, efter några år började den läcka av sig själv. Min hög med mangatidningar på hyllan precis under gillade inte läget ._.

 

Häll ur innehållet och diska ur burkarna om du vill spara på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart dom ska vara oöppnade. XD

Och samlarvärde vet jag inte, mycket möjligt, affektionsvärde är mycket möjligt ja. :)

Är ju en polare som köper med dom till mig när han är i kina.

Så dom betyder ju nåt för mig helt klart, därför jag är så besviken nu

när tjejen pajat en av dom. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du lagt på limmet direkt på läckaget? Om du la den på sidan och låtar det torka ordentligt kanske det håller bättre.

 

Men om den här burken nu har gått upp är det väl lika bra att tömma den ordentligt och rengöra, och hoppas att resten av burkarna klarar sig

whatever he said :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Men alltså, hur lyckades tjejen ha hål i burken?

 

Slåss ni med nålar eller? D:

 

(lycka till med burkarna iaf, de såg hur fina ut som helst så jag förstår att du vill spara på de (: )

 

Ja du vet ninjastyle, kan nästan se dom flyga runt i hemmet, GamaBunta kör några shadowcloner medans tjejen kör iväg massa förgiftade nålar och sen plötsligt händer det som inte får hända. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...