Hoppa till innehåll
Anime.se

Today in class 5-2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

KyonoGononi.png

 

Startdatum: 5/10 - 2008

Avsnitt: TBA

Genre: Komedi, vardagsliv

Öppningslåt: TBA

Avslutningslåt: TBA

Hemsida: Klass 5-2

 

Jag gissar på att OVAn vart riktigt uppskattad och att det är därför som en TV-serie är på ingång. Om inte annat så tycker jag att det är ett bra beslut om att följa upp på det vi fick tidigare.

Charmen med serien, för mig, är att det inte direkt finns någon handling, åtminstånde följde man inte någon sådan i OVAn. Ryota är pojken dock som man får följa och det hela utspelar sig som titeln lyder i klass 5-2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Känner mig inte så taggad faktiskt....när jag tittade på OVAn slogs jag av en liten besvikelsekänsla när jag var klar, vet inte riktigt varför. Gissar att någon matat mig med goda ord om serier, så den höjde mina förväntingar för mycket. Skall iaf se ett par avsnitt (=jag kommer se hela serien)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Första avsnittet var helt okej. Visst hade man redan sett några scener från OVAn, men det var inget att klaga på då det var ett tag sedan för mig själv. Det enda jag inte riktigt säkert vet om jag gillar ännu är animeringen. Men det är nog bara en vanesak. Annars hoppas jag att serien fortsätter med den lätta framfarten, för den är charmig helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TV-serien har, nu till en början i alla fall, blivit en besvikelse för min del. Faktum är att jag ännu inte sett så mycket mer än ett par bilder och utan att dra ut på det mer måste jag säga att jag INTE GILLAR karaktärsdesignen!

 

I OVAn såg alla ut på ett ganska unikt sätt, de var kompakta och kändes mycket mer... riktiga, så att säga. Nu har man ju bytt helt och kört på den mer "vanliga" skolkomedidesignen och har mycket mindre detaljer. Jag älskade verkligen utseendet på alla i OVAn, nu känns det bara mer utspätt och... tomt.

 

Får väl se ifall det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller helt med dig Klibbnisse,

lite tråkigt att första episoden har samma handling som finns i episoder i oav'n.

 

Sen är det samma röstskådespelare, på en del karraktärer.

Vilket gör att dom som fått nya känns bara fel.

 

Suck, stor besvikelse.

Men ska ge mig lite tid att vänja vid vid allt det nya innan jag dömmer helt.

Just nu är det bara de första intryke som känns... ja. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget nytt om man sett på OVAn och även nästa vecka ser ut att innehålla gammalt material. Men det gör inte så mycket just nu för mig då det var ett tag sedan man såg på OVAn. Sista scenen i det andra avsnittet var nog de roligaste. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...