Hoppa till innehåll
Anime.se

Detroit Metal City


Darki
 Share

Rekommenderade inlägg

080924shot0008.png

 

Genre: Musik, Komedi

Sänds: 1 Aug - ???

Studio: Studio 4°C

Längd: 13 avsnitt (inte färdig)

 

Anime.se Anime Awards 2008:

 

IlkKdLlGI.pnglLGVHgzTS.png

 

Otroligt att inget gjort en tråd om animen ;). Har sökt men inte hittat nåt. Ja, animen är jävlig rolig. Aldrig skrattat så mycket för en anime serie. Man måste nog ha en viss humor kanske...

 

Käraktererna :

Bandet

vlcsnap-8782208.pngshot0010.pngshot0011.png

 

vlcsnap-8782691.pngshot0014.pngshot0013.png

 

_________________________________________________

 

Andra

shot0012.png ← (Bandets mananger) vlcsnap-8782120.png

 

__________________________________________________

 

Hela serien är jävligt cool förövrigt.

Börjar med handlingen.

 

Souichi Negishi är huvudpersonen han har just flyttad till Tokyo för att bli en dagis fröken (xD) men av någon orsak blir han vokalist och låtskrivare till metal bandet "Detroit Metal City (DMC)" under namnet "Johannes Krauser II." När Negishi tar på sminket och allt blir han en helt annan person. Hans röst och atttyd ändras.

 

Just nu finns det 6 avsnitt, men ni borde titta på special avsnitt "Birth of the metal devil" först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu finns det 6 avsnitt, men ni borde titta på special avsnitt "Birth of the metal devil" först.

 

Specialavsnittet var väl iofs bara en promotiongrej som snor några scener ur första och andra avsnittet, och innehåller inget nytt. Så det är inget man BORDE titta på mig om man redan ser serien. Om man däremot vill skaffa sig en bild av vad serien handlar om så är den väl mer än att rekommendera.

 

"JESUS CHRIST"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu finns det 6 avsnitt, men ni borde titta på special avsnitt "Birth of the metal devil" först.

 

Specialavsnittet var väl iofs bara en promotiongrej som snor några scener ur första och andra avsnittet, och innehåller inget nytt. Så det är inget man BORDE titta på mig om man redan ser serien. Om man däremot vill skaffa sig en bild av vad serien handlar om så är den väl mer än att rekommendera.

 

"JESUS CHRIST"

FUCK! xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, de sex första avsnitten har faktiskt varit riktigt underhållande. Påminner om en blandning mellan Sexy Commando och Cromartie High School. Musiken är inte mycket att hänga i, men det är väl mest texterna som man ska lyssna till där. Skön serie som sagt iaf så här långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, de sex första avsnitten har faktiskt varit riktigt underhållande. Påminner om en blandning mellan Sexy Commando och Cromartie High School. Musiken är inte mycket att hänga i, men det är väl mest texterna som man ska lyssna till där. Skön serie som sagt iaf så här långt.

Är de serierna ungefär likadana som DMC med humorn?

 

 

Helt underbar serie! ;)

You said it.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, de sex första avsnitten har faktiskt varit riktigt underhållande. Påminner om en blandning mellan Sexy Commando och Cromartie High School. Musiken är inte mycket att hänga i, men det är väl mest texterna som man ska lyssna till där. Skön serie som sagt iaf så här långt.

Är de serierna ungefär likadana som DMC med humorn?

 

Nej. Verkligen inte. Både Sexy Commando och Cromartie har bra mycket mer bizarr humor. Fast jag tycker nästan Sexy Commando är roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, de sex första avsnitten har faktiskt varit riktigt underhållande. Påminner om en blandning mellan Sexy Commando och Cromartie High School. Musiken är inte mycket att hänga i, men det är väl mest texterna som man ska lyssna till där. Skön serie som sagt iaf så här långt.

Är de serierna ungefär likadana som DMC med humorn?

 

Nej. Verkligen inte. Både Sexy Commando och Cromartie har bra mycket mer bizarr humor. Fast jag tycker nästan Sexy Commando är roligare.

Då är det verkligen något jag måste se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Avsnitt 11 var hejdlöst rolig med den där rapp och metalfighten mellan Krauser och Kiva. Synd att avsnitt 12 kommer bli det sista avsnitt av denna serie. :(

orly? Jag har alltid utgått från att det skulle bli 24 avsnitt. Från officiella sajten:

"今回映像化されるのは原作コミックの1~2巻に収録されている24話分。"

Fast de kanske räknar ett avsnitt som två (för att det innehåller två inslag)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 11 var hejdlöst rolig med den där rapp och metalfighten mellan Krauser och Kiva. Synd att avsnitt 12 kommer bli det sista avsnitt av denna serie. :(

orly? Jag har alltid utgått från att det skulle bli 24 avsnitt. Från officiella sajten:

"今回映像化されるのは原作コミックの1~2巻に収録されている24話分。"

Fast de kanske räknar ett avsnitt som två (för att det innehåller två inslag)?

 

Japp, det handlar om 24 avsnitt indelade på avsnitt i ca 5-6 min.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...