Hoppa till innehåll
Anime.se

Japansk musik på Spotify?


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

Finns inte ens Ootsuka Ais "Sakuranbo"? Är det ens värt att ha Spotify om det finns så lite?

Den finns.

 

Men annars är det lite dåligt med japansk musik. Har också sökt på lite allt möjligt för att se vad som finns. I flera fall så har jag hittat artisten, men bara ett fåtal låtar vilket gör det skit samma. Men de lär väl bredda utbudet hela tiden, så det är bara till att vänta och hoppas...

(Tycker iaf att där är hyfsat med soundtracks till (kända) serier.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns inte ens Ootsuka Ais "Sakuranbo"? Är det ens värt att ha Spotify om det finns så lite?

Finns visst.

http://open.spotify.com/album/2BOBBKs8o1yx2qvqgTGy0n

 

De artister jag har hittat utöver de som har nämnts är:

Utada Hikaru

Kotoko

Asian Kung-fu Generation

 

Jag har märkt att det är enklare att hitta japanska artister om man söker på deras namn med japanska tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Efter Spotify's bortrensning av artister har dessa japanska artister som har nämnts i tråden överlevt.

 

Finns kvar:

Fujifabric

Tokyo Jihen

Base Ball Bear

Girugamesh

Dir en Grey

l'arc en Ciel

Hyde

Utada Hikaru

 

Finns inte kvar:

The Pillows

Kotoko

Asian Kung-fu Generation

Ootsuka Ai

Hamasaki Ayumi

UNDER17

 

Tråkigt att detta var tvungen att ske då 5 av de 6 artisterna i listan var några av mina favoriter på Spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Finns inte ens Ootsuka Ais "Sakuranbo"? Är det ens värt att ha Spotify om det finns så lite?

Finns visst.

http://open.spotify.com/album/2BOBBKs8o1yx2qvqgTGy0n

 

Den fanns... lyssnade på lite J-Pop och diverse på Spotify förut, men av någon anledning tycks allt japanskt försvunnit från Spotify. Artister som Tool fanns förut också, men har tagits bort. Tur att man har Django Reinhardt kvar, tar de bort honom så stänger jag ner mitt konto i protest.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hampe gjorde en sammanställning.

 

spotify:user:hanpusu:playlist:1Zsku2V1caUE98teGSRCw8

 

Sedär, det fanns ju.

 

Tycker dock det är synd att artiser som MAXIMUM THE HORMONE, ASIAN KUNG-FU GENERATION, Perfume, Ai Otsuka, KOTOKO, THYME, Yoko Kanno, Fukuyama Yoshiki, ROUND TABLE featuring Nino, och många andra inte finns...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

Tack så mycket. En uppdatering är planerad till helgen. Då tillkommer några fler artister samt att det är aktuellt att skriva ut vilka genrer alla band och artister tillhör också.

 

Ni som känner att ni saknar något, som ni vet finns. Säg gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jag hajar inte hur varenda en kan missa att Spitz finns på Spotify, ni vet... de där som gjorde några av insert-musiken till Honey & Clover! Ironiskt nog är inte någon av de låtarna med ;P

 

Förresten, spela inte deras låtar från topplistan, eftersom där är låtar från samlingsalbum ett band som delar samma namn som Spitz förekommer, så där är skum rap-musik istället.

 

 

Dessutom finns det mängder av Music Box-covers på diverse kända låtar från japanska artister som inte förekommer på Spotify (längre), så som Utada Hikarus "Hikari", mängder av Orange Ranges låtar samt ett gäng Hayao Miyazaki-filmmusik.

 

Manga Star erbjuder coverad OST-musik från animeserier (bla. Naruto, NGE, Gundam, K-ON, och lite annat). I Love You! Project erbjuder coverade anime-temalåtar (samt andra låtar med text) med en otroligt låg kvalité. Love You! Project däremot har i princip endast kända temalåtar i instrumental version, samt med väsentlig högre kvalité än I Love You! Project.

 

Sök efter "Best of Anime" och sortera efter album, så finner du fyra album med coverade temalåtar med varierande kvalité, dessa album innehåller i princip endast (I) Love You! Project...

 

 

Sedan, som tidigare nämnd, Joe Hisaishis magiska filmmusik lyser öppet med sin närvaro, med dels underverk från Miyazakis animefilmer, men framför allt det suveräna OST till Kikujiros Sommar!

 

När vi ändå är inne på OST, Battle Royales klassiska låtar finns även de med!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...