Hoppa till innehåll
Anime.se

Stålalkemisten: Brödraskap


Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Någon som vet när den engelska dubben kommer? 'om' det nu kommer en sådan.

Den kommer, och de har redan börjat spela in den, med samma röstskådisar som den tidigare serien, så när som på ett fåtal karaktärer som Scar och (naturligtvis) Al. När den kommer har jag dock inte hört, men med tanke på att DVDerna har börjat komma ut i japan borde det inte dröja alltför länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den kommer, och de har redan börjat spela in den, med samma röstskådisar som den tidigare serien, så när som på ett fåtal karaktärer som Scar och (naturligtvis) Al. När den kommer har jag dock inte hört, men med tanke på att DVDerna har börjat komma ut i japan borde det inte dröja alltför länge.

 

Okej, tack för svaret. Det låter bra väldigt bra det! Al's röst var faktiskt lite småjobbig ibland (speciellt i de allvarligare scenerna då hans röst låter lite för mesig). Men ja, det blir väl bara till att vänta :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Känns som att det kommer att bli väldigt tight att avsluta serien med bara 3 avsnitt men jag litar och har tro på Bones att de lyckas med det.

60

Angående avsnittet så ska det bli intressant hur "gud" kommer att svara till Homuculus, tror inte att han bara kommer låta sig att bli absorberad av "den". Just nu är det lite svårt att gissa vad som kommer hända exakt men misstänker att det kommer vara en slags strid inne i Homuculus men vet ju aldrig. Ser i alla fall fram emot de tre sista avsnitten och hoppas på episkt slut.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Efter de tre avsnitten jag såg i början av den här tråden tittade jag aldrig vidare p.g.a skola. Nu har jag dock satt mig ner och tagit mig upp till avsnitt 33. Jag gillar den mycket bättre än första serien, kan dock säga att även jag tyckte den kändes stundtals "lättsam" i början. Och trots diverse slumpartade komiska inslag i form av fåniga ansiktsuttryck så finner jag den mycket mer spännande och rolig att följa.

 

Det är dock en sak som jag funderar över...

Xerxes och de vises sten etc

När Ed, Lin och Envy är i magen på Gluttony så kommer det fram hur Xerxes blev förstört, om jag fattade det rätt offrades alla dessa människor till att göra de vises sten/-ar. (Trots att jag såg avsnittet för ett par timmar sedan slinker dialog bort här och där då jag tittat på 18 st avsnitt idag, så jag är inte säker). Om jag fattade det rätt så sprängdes Xerxes för länge länge sedan i tidslinjen som FMA utspelar sig i.

 

I några avsnitt senare snackas det om att Marcoh hjälpte till att "komma" på hur man gjorde de vises sten, dessutom kan "Father" skapa den genom att peta sig i pannan. Skulle jag kunna få ett så spoilerfritt svar som möjligt på detta? Jag ser det som ett plothål just nu och blir smått orolig att inga svar få då Ed och Al temporärt(?) övergivit jakten och riktat in sig på alkemin från öster istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xerxes och de vises sten etc

Spoiler

När Ed, Lin och Envy är i magen på Gluttony så kommer det fram hur Xerxes blev förstört, om jag fattade det rätt offrades alla dessa människor till att göra de vises sten/-ar. (Trots att jag såg avsnittet för ett par timmar sedan slinker dialog bort här och där då jag tittat på 18 st avsnitt idag, så jag är inte säker). Om jag fattade det rätt så sprängdes Xerxes för länge länge sedan i tidslinjen som FMA utspelar sig i.

 

I några avsnitt senare snackas det om att Marcoh hjälpte till att "komma" på hur man gjorde de vises sten, dessutom kan "Father" skapa den genom att peta sig i pannan. Skulle jag kunna få ett så spoilerfritt svar som möjligt på detta? Jag ser det som ett plothål just nu och blir smått orolig att inga svar få då Ed och Al temporärt(?) övergivit jakten och riktat in sig på alkemin från öster istället.

Brödraskap upp till avsnitt 33.

Spoiler
Ja, för att skapa en De vises sten så går det åt människors själar, ett slags koncentrerat av energi. När "Fader" spottar ut en sten ur pannan så skapar han den inte ur tomma intet, utan extraherar lite från det han redan hade inom sig. Att Marcoh upptäckt hur man kunde skapa De vises sten är inte så märkligt -- fler än en person kan upptäcka en "naturlig" process.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Lade till detta i förstainlägget.

Nedan följer direktlänkar till varje avsnitt på Youtube, med avsnittstitlar skrivna i vit färg för att undvika spoilers. Markera dem för att läsa deras namn.

Spoiler
Avsnitt 01 - Fullmetal Alchemist

Avsnitt 02 - The First Day

Avsnitt 03 - City of Heresy

Avsnitt 04 - An Alchemist Anguish

Avsnitt 05 - Rain of Sorrow

Avsnitt 06 - A Home With a Family Waiting

Avsnitt 07 - Hidden Truth

Avsnitt 08 - The Fifth Laboratory

Avsnitt 09 - Created Feeling

Avsnitt 10 - Separate Destinations

Avsnitt 11 - Miracle at Rush Valley

Avsnitt 12 - One is All, All is One

Avsnitt 13 - Beasts of Dublith

Avsnitt 14 - Those Who Lurk Underground

Avsnitt 15 - Envoy From the East

Avsnitt 16 - Footsteps of a Comrade-In-Arms

Avsnitt 17 - The Cold Flame

Avsnitt 18 - The Arrogant Palm of a Small Human

Avsnitt 19 - Death of the Undying

Avsnitt 20 - Father Before the Grave

Avsnitt 21 - Advance of the Fool

Avsnitt 22 - Distant Backs

Avsnitt 23 - Girl on the Battlefield

Avsnitt 24 - Inside the Belly

Avsnitt 25 - Doorway of Darkness

Avsnitt 26 - Reunion

Avsnitt 27 - Interlude Party

Avsnitt 28 - Father

Avsnitt 29 - Struggle of the Fool

Avsnitt 30 - The Ishvalan War of Extermination

Avsnitt 31 - The 520 Cents Promise

Avsnitt 32 - The Supreme Commander Son

Avsnitt 33 - The Northern Wall of Briggs

Avsnitt 34 - Ice Queen

Avsnitt 35 - The Shape of This Country

Avsnitt 36 - Family Portrait

Avsnitt 37 - The First Homunculus

Avsnitt 38 - Conflict at Baschool

Avsnitt 39 - Daydream

Avsnitt 40 - Homunculus (The Dwarf in the Flask)

Avsnitt 41 - The Abyss

Avsnitt 42 - Signs of a Counter Offensive

Avsnitt 43 - Bite of the Ant

Avsnitt 44 - Revving at Full Throttle

Avsnitt 45 - The Day of Promise

Avsnitt 46 - Looming Shadow

Avsnitt 47 - Emissary of Darkness

Avsnitt 48 - The Oath in the Tunnel

Avsnitt 49 - Filial Affection

Avsnitt 50 - Upheaval in Central

Avsnitt 51 - The Immortal Legion

Avsnitt 52 - Combined Strength

Avsnitt 53 - Flame of Vengence

Avsnitt 54 - Beyond the Inferno

Avsnitt 55 - The Adults' Way of Life

Avsnitt 56 - The Return of the High Commander

Avsnitt 57 - Eternal Leave

Avsnitt 58 - Sacrifices

Avsnitt 59 - Lost Light

Avsnitt 60 - Eye of Above, Gateway of Earth

Avsnitt 61 - He Who Would Swallow God

Avsnitt 62 - A Fierce Counterattack

Avsnitt 63 - The Other Side of the Gateway

Det 64:e avsnittet är dock inte på Youtube eftersom japanerna räknade det som "extramaterial".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...