Hoppa till innehåll
Anime.se

Sailor Moon Swe OP


Kenzoku
 Share

Rekommenderade inlägg

En liten tjej med jättelånga flätor

Sådär en fjorton år och rätt söt

Men när hon ramla på sin lilla rumpa

Du kan va' säker på att hon tjöt

Men så en dag hon möter mystiken

I universums iskalla natt

Hon blir en kämpe, ja en hjältinna

Och får till vän en underbar katt

 

Fick höra ett rykte att de som översatte ledmotivet till svenska var bara ett par musiker som inte kunde ett smack japanska, utan bara skrev vad de såg av OP'n. Tänkte att det kunde inte stämma, så kollade upp lyrics, och upptäckte att det visst stämde:

 

Gomen ne sunao ja nakute

I’m sorry, I’m not gentle

 

Yume no naka nara ieru

I can say if it’s in my dreams

 

Shikou kairo wa SHOTTO sunzen

My thoughts are about to short circuit

 

Ima sugu aitai yo

Right now, I want to meet!

 

Nakitaku naru you-na Moonlight

Making me want to cry, Moonlight

 

Denwa mo dekinai Midnight

I can’t telephone either, Midnight

 

Datte junjou dou shiyou

Because of my naivete, what will I do?

 

HAATO wa mangekyou

My heart is a kaleidoscope

 

Eftersom man växt upp med den svenska versionen så vet jag inte om jag ska tycka att det var slappt gjort eller bara bra. Vad tycker ni om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett ööööööde som hon inte riktigt kan förstå

Och inteeeee vet hon hur det skall gå!

 

Jag älskar den låten. Jag kommer för evigt vara sur på TV4 för att de plötsligt slutade visa serien och sedan, utan förvarning, började visa fortsättningen på tider då man inte kunde se den pga skola. Jag upptäckte att TV4 sedan länge hade börjat visa fortsättningen jag så länge hade längtat efter en dag då jag var sjuk.

 

Jag sprang ut ur huset, böjde på knäna med benen brett isär, höll mina knytna nävar uppåt och skrek "TEVE FYRAAAAAAAAA!!!!!!!!!" mot skyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer för evigt vara sur på TV4 för att de plötsligt slutade visa serien

 

IDD, Jag minns hur man vaknade varje söndag- (eller var det lördag) morgon och satte på TV'n för att se fortsättningen av sitt favoritbarnprogram. Mysigaste var också att jag hade TV'n minns jag i en bokhylla framför sängen, så kunde ligga där och äta frukost medan jag såg på Sailor Moon (och sen spela OoT på N64 när det var slut såklart).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv blev jag mer eller mindre tvingad att se på Sailor moon av min syster, eller nja inte direkt tvingad men det var hon som bestämde över TV:n när Sailor moon gick så det var bara att snällt sitta ner och titta på det. Att gå iväg och göra något annat var det inge tal på, TV:n var ju trots allt "magisk" på den tiden.

 

Min syster blev också ledsen när de slutade sända den men för mig var det ingen större förlust faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...