Hoppa till innehåll
Anime.se

Aria - Pilgrimsfärden till Venedig [bilder]


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja, det vore nice om du kunde fixa namnet. Egentligen ska det stå Justice i katakana, men det blev något fel. Kan du ändra namnet till Voltaire om du kan?

 

On-topic: Man får inte glömma bort att de gör god glass i Venedig, men egentligen görs god glass i hela Italien.

Jag fick ju "シャ&" när jag quotade, så jag trodde du hade skrivit Shana i katakana D:

Nåväl, har bytt ditt namn till Voltaire nu.

 

Sen angående glassen. Ja, italiensk glass - gelatio är ju något som är gott oavsett vart i Italien man är. Eller om man är på Fridhemsplan vid Drottningholmsvägen i Stockholm. Där finns det en butik med god hemlagad italiensk glass B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

..Varför har jag inte sett det här tidigare? D:

*stirrar snett på flaskis

hade varit awesome att hänga med >.< aaargh! så avundsjuk >___<

Ser ut som ett riktigt fint ställe dock, och ni verkade ha kul =3

 

Men hade verkligen vågat att åka med 2 manliga skogshuggare o en stads pöjk?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

..Varför har jag inte sett det här tidigare? D:

*stirrar snett på flaskis

hade varit awesome att hänga med >.< aaargh! så avundsjuk >___<

Ser ut som ett riktigt fint ställe dock, och ni verkade ha kul =3

 

Men hade verkligen vågat att åka med 2 manliga skogshuggare o en stads pöjk?

Haha ja då, tror inte dom skulle våga göra något xD

.............

rite? >.> Annars är det ju bara (för mig) att använda imouto-charm @ flaskis ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

har läst denna tråd förut men har inte skrivit nåt, så jag har valt att läsa om denna tråd och det var riktigt härligt att läsa igenom den igen, så jag föreslår att ni andra som redan har läst denna tråd läser den igen.

 

en fråga: hur mycket kostade denna resa för er?

 

Skulle vara roligt att göra en sån här resa nån gång om man bara hade pengar till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en fråga: hur mycket kostade denna resa för er?

Eftersom vi valde att bo på en mindre ö vid sidan om Venedig (vilket var lite av ett misstag, eftersom man var lite "off" med kommunikationer på kvällen/natten). Vår anledning var bara att vi ville komma lokalbefolkningen nära, och inte dra till något turisttätt hotell. Men även om man tar sig in på huvudön och bor där så är det inte så värst mycket dyrare, om man inte vill lyxa till lite :3

 

Men för oss slutade det på ca 3000 kr/person för resa och logi. Sen spenderade vi ca 3000 kr totalt per person på mat, transporter etc (Just för att vi hade dåligt med kommunikationer till hotellet på kvällen så var vi tvungna att ta taxibåt hem varje kväll, vilket slutade på runt 200 kr/person för varje gång, så det är inräknat). Sen hade vi ingen spärr på hur mycket vi skulle spendera, just för att vi skulle äta/dricka mycket och gott :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en fråga: hur mycket kostade denna resa för er?

Eftersom vi valde att bo på en mindre ö vid sidan om Venedig (vilket var lite av ett misstag, eftersom man var lite "off" med kommunikationer på kvällen/natten). Vår anledning var bara att vi ville komma lokalbefolkningen nära, och inte dra till något turisttätt hotell. Men även om man tar sig in på huvudön och bor där så är det inte så värst mycket dyrare, om man inte vill lyxa till lite :3

 

Men för oss slutade det på ca 3000 kr/person för resa och logi. Sen spenderade vi ca 3000 kr totalt per person på mat, transporter etc (Just för att vi hade dåligt med kommunikationer till hotellet på kvällen så var vi tvungna att ta taxibåt hem varje kväll, vilket slutade på runt 200 kr/person för varje gång, så det är inräknat). Sen hade vi ingen spärr på hur mycket vi skulle spendera, just för att vi skulle äta/dricka mycket och gott :)

 

 

trodde det skulle kosta mer än det där men ändå, har bara ett halvtids jobb och ett deltids jobb (deltids jobbet ger inte så mycket) så det skulle nog ta ett tag att spara ihop till 6k + att jag borde spara till körkort först. Måste börja spara mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

mjo vendig skulle väl inte vara fel igen men då SKA det vara hotel Danieli ^^ men vet inte om jag skulle stanna där en längre tid dock. 2 dagar skulle nog räka för min del faktist sen skulle man ju helst vilja åka när det är den stora carnevale di Venezia, 2 februari till 12 februari. En av dom mest kända karnevalerna i världen ^^ dvs folk springer runt med masker o allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...