Hoppa till innehåll
Anime.se

Baka to Test to Shoukanjuu


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Baka to Test to Shoukanjuu

ZpGPGqNZW.pngOvEeXDVrQ.pngLHOZmrkTl.png

Studio: SILVER LINK

Avsnitt: 13

Genre: Fantasy, Komedi, Romantik

 

Gillar du komedi i allmänhet så är nog chansen stor att du kommer att gilla den här idioten. Baka to Test to Shoukanjuu är kanske inte speciellt unik i sitt framförande men man tar det till en lite högre nivå och finslipar det som annars skulle kännas tråkigt.

 

Baka

Serien handlar om Yoshii Akihisa som ska börja första året på gymnasiet. Han är person som bryr sig, speciellt om Himeji. Det som tyvärr är hans stora attribut är att han inte är den smartaste av personer.

Test

Serien utspelar sig på Fumizuki Academy där klasserna rangordnas efter hur smart man är. Och hur smart du är får du bevisa på ett test som alla tar första dagen i skolan. Sedan delas du in i den klass du tillhör, från A för de smarta, till F för de mindre smarta.

Shoukanjuu

Om du vill att din skolgång ska vara smärtfri med bra ventilationssystem, nya möbler och tillgång till kaffe och kakor så kan du jobba upp dig. De som går i klass A har tillgång till alla dessa lyxigheter medan de i klass F knappt har något att sitta på. Så för att inte göra saker och ting lätt för studenterna kan man gå upp i rang genom att utmana klasser i så kallade Framkallnings krig.

 

Gillar du när humor är lite galen och väldigt simpel? Med riktigt bra produktionskvalité? Inte behöver du då leta så mycket mer i min mening utan kolla in idioten Akihisa och skratta så tårarna rinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska inte ljuga, jag drog lite på smilbanden ett par gånger, men i allmänhet känns det som en typisk 5/10 för mig: även om jag inte känner mig speciellt underhållen eller hittar någon annan speciell attraktionspunkt att klamra mig fast vid så är den inte helt utan meriter. Jag lider inte av det, så, jag kan lika väl fortsätta. :P

 

Men jag gillar inte riktigt att serien håller mig på halster om huruvida systemet är superultraavancerad teknik eller ren och skär magi. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag gillar inte riktigt att serien håller mig på halster om huruvida systemet är superultraavancerad teknik eller ren och skär magi. :P

 

För att citera den brittiska science fiction-författaren Arthur C. Clarke:

 

"Sufficiently advanced science is indistinguishable from magic". ;)

 

Nu har jag för övrigt inte sett något av serien, det får komma vid ett senare tillfälle. Jag har fortfarande fullt upp med 2009. Stora delar av året var jag väldigt inaktiv och det ligger en hel del på hög som jag "måste" ta itu med innan jag sätter igång med 2010.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Just nu så följer jag enbart den här och Durarara!! då jag har en massa andra saker att försöka hinna med. Men i vilket fall så är det här riktigt riktigt roligt och senaste avsnittet (avsnitt 6) var nog ett av seriens bästa så här långt. Finns kanske inte så mycket att diskutera kring serien men jag ville mest bara upplysa folk ännu en gång om denna roliga serie.

 

Vi fick det även bekräftat nu angående Hideyoshi's kön.

Pojke eller flicka?

tsDbXsSWa.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...