Hoppa till innehåll
Anime.se

Musikköp


riyu
 Share

Rekommenderade inlägg

Eftersom det finns specifika trådar för animé-, manga- och figurköp så tycker jag musikköp ska få ha en egen tråd också!

 

Har köpt lite mer AKB48-skivor. Nästan alla låtar finns ju med i samlingskivan som kom nyligen, men dock inga musikvideor. Så därför skaffade jag dessa.

 

4565219143_e93bc92a0a_b.jpg

 

Och så ramade jag in kortet jag fick med i förra köpet :D

 

4565848850_c0217edf66_b.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Jag gillade inte Teppen Blues alls. Visst är den en liten kul spinoff på serien, men annars ogillar jag när det är vanligt prat mitt i låtar. Då diggar jag Boku no Yell betydligt mera, massor av screen time för de som inte syns så ofta i vanliga fall. :)

 

(Tvivlar på att några singlar nånsin kommer att komma på Blu-Ray inom de närmsta åren... Eller finns det något bekräftat?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Definitivt mer accepterat. Det är dessutom jättelätt att dra upp en konversation med främlingar man träffar på event, något jag aldrig lyckades med (i Japan) som animénörd. Kan prata i evigheter om vilken tjej man gillar mest. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Har handlat som en galning ända sen jag skaffade paypal... innan var det att tigga till mamma att få använda hennes kreditkort...

Så den senaste månaden bara har jag köpt; Hora's skivor Prominence och Wisdom, Deep Sanctuary II Pamphlet och igår fick jag Kilhi+Ice demo band och Les Mizerables de Malice Mizer^^

 

77914_1279824616.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Har handlat som en galning ända sen jag skaffade paypal"

Känner igen det där....... :D

Och det där med att "Idol" skulle vara mer accepterat än animé/manga

de vete f-n, en del brukar lacka ur ganska rejält.

Speciellt kvinnor 40+ av någon underlig anledning, avundsjuka ?

Jag och ett par av mina vänner har t.o.m råkat i fett handgemäng på krogen en gång p.g.a vi snackade om AKB48, °C-ute e.t.c, lite grovt faktiskt.

Ingen blev väl direkt allvarligt skadad eller så men det kändes ganska onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Trevligt att se att andra här också gillar AKB! Jag skickade precis hem 5kg böcker, däribland dessa. Vem är din oshimen? :D

 

Under sista shoppingrundan i Japan för den här gången så köpte jag idag senaste singeln Heavy Rotation, som kom släpptes idag, samt Perfume's nya singel Voice, som släpptes förra veckan. Och en till figur. Jag älskar Kubricks nu!

 

4903753410_185433a24c_b.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att säga vilken min favorit är, men man är glad att man köpte dom böckerna. Skulle vara intressant vad dom 48 frågorna var för varje tjej, eftersom man inte kan läsa japanska.

 

Är det där Heavy Rotation CD/DVD, nekomimi scenen i videon var moé :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Kagrras sista konsert i DVD-format, "SHUEN - Sakura Maichiru Ano Oka de...". Kostade 590 kronor inklusive frakt, och då ingick även bildebok på 48 sidor, samt bonus-DVD med extra smått och gott. Själva konserten var 2 timmar lång.

 

sam0058s.jpg

 

sam0059w.jpg

 

sam0064a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...