riyu Skrivet april 30, 2010 Anmäl Share Skrivet april 30, 2010 Eftersom det finns specifika trådar för animé-, manga- och figurköp så tycker jag musikköp ska få ha en egen tråd också! Har köpt lite mer AKB48-skivor. Nästan alla låtar finns ju med i samlingskivan som kom nyligen, men dock inga musikvideor. Så därför skaffade jag dessa. Och så ramade jag in kortet jag fick med i förra köpet :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dotboy Skrivet maj 1, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2010 Ohhaaaa, vad snyggt det blev med inramat kort ! AKB48 är grymma, jag skulle vilja ha någon typ av samlings DVD med deras videos. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet maj 1, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet maj 1, 2010 AKB48 är grymma, jag skulle vilja ha någon typ av samlings DVD med deras videos. Det kommer en DVD den 14:e juli, som kommer att innehålla alla musikvideor som kom innan Oogoe Diamond! http://www.akb48-web.com/ Finns att förboka @ cdJapan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dotboy Skrivet maj 24, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2010 Thnx ! :D "Aitakkatta" koreografi DVDn lär jag bli av med ASAP när mina fandance kompisar hittar den, aningen galna flickor Men dom brukar leverera trevlig resultat ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet maj 26, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet maj 26, 2010 Idag släpptes Ponytail to Shushu och har nått rekordhöga försäljningssiffor. Mitt ex kom i lådan idag, tack vare cdJapans service. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dotboy Skrivet maj 29, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2010 Yeees....den vill jag ha på Blue-ray ;) "Majijo teppen blues" är en brutal höjdare !!!!! BTW: "Ponytail to Shushu", inledningen är ganska frustrerande..... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet maj 30, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet maj 30, 2010 Jag gillade inte Teppen Blues alls. Visst är den en liten kul spinoff på serien, men annars ogillar jag när det är vanligt prat mitt i låtar. Då diggar jag Boku no Yell betydligt mera, massor av screen time för de som inte syns så ofta i vanliga fall. :) (Tvivlar på att några singlar nånsin kommer att komma på Blu-Ray inom de närmsta åren... Eller finns det något bekräftat?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dotboy Skrivet maj 30, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2010 Håller iofs med om det där med vanligt prat i låtarna, det jag gillar med Teppen blues låten är kombinationen mellan musiken & videon. Blu-ray är bara en önskedröm från min sida.... ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet juli 8, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet juli 8, 2010 Måste fånga alla! >:D >:D >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet juli 9, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet juli 9, 2010 Öh.. mera prylar. Det är fan farligare att börja gilla idoler än anime och manga. Men jag köpte faktiskt en manga idag också! (Yotsubato 9) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 9, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2010 Det är fan farligare att börja gilla idoler än anime och manga. Är det mer eller mindre accepterat då? (Bland folk i allmänhet och brudar i synnerhet.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet juli 13, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet juli 13, 2010 Definitivt mer accepterat. Det är dessutom jättelätt att dra upp en konversation med främlingar man träffar på event, något jag aldrig lyckades med (i Japan) som animénörd. Kan prata i evigheter om vilken tjej man gillar mest. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Igyou_Hime Skrivet juli 29, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 29, 2010 Har handlat som en galning ända sen jag skaffade paypal... innan var det att tigga till mamma att få använda hennes kreditkort... Så den senaste månaden bara har jag köpt; Hora's skivor Prominence och Wisdom, Deep Sanctuary II Pamphlet och igår fick jag Kilhi+Ice demo band och Les Mizerables de Malice Mizer^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dotboy Skrivet augusti 5, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2010 "Har handlat som en galning ända sen jag skaffade paypal" Känner igen det där....... :D Och det där med att "Idol" skulle vara mer accepterat än animé/manga de vete f-n, en del brukar lacka ur ganska rejält. Speciellt kvinnor 40+ av någon underlig anledning, avundsjuka ? Jag och ett par av mina vänner har t.o.m råkat i fett handgemäng på krogen en gång p.g.a vi snackade om AKB48, °C-ute e.t.c, lite grovt faktiskt. Ingen blev väl direkt allvarligt skadad eller så men det kändes ganska onödigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet augusti 18, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet augusti 18, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2010 Trevligt att se att andra här också gillar AKB! Jag skickade precis hem 5kg böcker, däribland dessa. Vem är din oshimen? :D Under sista shoppingrundan i Japan för den här gången så köpte jag idag senaste singeln Heavy Rotation, som kom släpptes idag, samt Perfume's nya singel Voice, som släpptes förra veckan. Och en till figur. Jag älskar Kubricks nu! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet augusti 18, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2010 Svårt att säga vilken min favorit är, men man är glad att man köpte dom böckerna. Skulle vara intressant vad dom 48 frågorna var för varje tjej, eftersom man inte kan läsa japanska. Är det där Heavy Rotation CD/DVD, nekomimi scenen i videon var moé :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet augusti 18, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2010 Jupp, alla singlarna är CD+DVD. W Matsui i badkaret är moé, ja :D På ett annat forum har man översatt snart hälften av alla tre böckerna, så kika där om du inte kan läsa japanska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dotboy Skrivet augusti 19, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2010 Är jag avundsjuk på Er ?........näääää.. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet augusti 20, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2010 Jupp, alla singlarna är CD+DVD. W Matsui i badkaret är moé, ja :D På ett annat forum har man översatt snart hälften av alla tre böckerna, så kika där om du inte kan läsa japanska. Tack! hoppas att den blir färdig, har kopierat alla så här långt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Igyou_Hime Skrivet oktober 2, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2010 Jag fick dessa i brevlådan igår, vilket gjorde min dag^^ nu behöver jag bara 5 Ma Chérie tidningar till så är min samling komplett ò__ó Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet juni 28, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2011 AKB48 godis, musik CD och BD musik video Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thai Skrivet juli 9, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2011 Kagrras sista konsert i DVD-format, "SHUEN - Sakura Maichiru Ano Oka de...". Kostade 590 kronor inklusive frakt, och då ingick även bildebok på 48 sidor, samt bonus-DVD med extra smått och gott. Själva konserten var 2 timmar lång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 30, 2013 Anmäl Share Skrivet april 30, 2013 Fortsätter att försöka utöka min hemmakaraoke: Robotics;Notes första startlåten Robotics;Notes första slutlåten Flickor och Pansar slutlåten Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 28, 2013 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2013 Öppningslåten till Yamato 2199. Alltså samma som gamlingen, bara annat arr. Den låten har jag bara velat ha i 10 år. Och så öppningslåtarna till Det ondas blomma, Slingra hit, Nyarko W, samt bakgrundsmusiken till Jättarna anfaller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg