Hoppa till innehåll
Anime.se

Mästerdetektiven Conan


zjgameru
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag kommer precis hem efter en tre veckors lång semester ute på en öde ö uppe i norra sverige, Ångermanland för att vara exakt. Där har jag ju självklart varit isolerad från allt som har hänt i Sverige den senaste tiden ^^, så på hemvägen lyckades jag få farsan att gå med på att stanna vid närmaste stad så vi kunde kolla in lite nya prylar. Jag hade aldrig förväntat mig att mangan Meitantei Conan (名探偵コナン) skulle släppas på svenska - aldrig någonsin!

 

Men till min lycka så stod den där ^__^, det hade gått bra med vilken ny serie som helst men nåväl. Den smått helvetiska semestern hade i alla fall fått ett lyckligt slut då jag satt resten av hemresan och läste ut hela volym 1 av denna riktigt sköna serie. Det är visst samma som ger ut Ranma½ i Sverige, d.v.s. Egmont.

 

Jag tipsar er alla att kolla in den här serien, den är riktigt underhållande kan jag lova. Jag tog mig tiden att scanna framsidan också.

 

conan.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Mästerdetektiven Conan är nästan det ballaste som kommer ut i Sverige just nu. Den är enkel och lite småbarnslig, visst, men den håller sig spännande hela tiden. Gosho Aoyama är verkligen skitbra. En av mina absolut favorittecknare trots att jag inte läst så mycket av honom. Egmont skall ha eloge för detta utmärkta initiativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mästerdetektiven Conan är nästan det ballaste som kommer ut i Sverige just nu. Den är enkel och lite småbarnslig, visst, men den håller sig spännande hela tiden. Gosho Aoyama är verkligen skitbra. En av mina absolut favorittecknare trots att jag inte läst så mycket av honom. Egmont skall ha eloge för detta utmärkta initiativ.

 

Har du någon aning om hur många volymer det finns? Med tanke på att animen ligger över 350 episoder vid det här laget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar varför Egmont censuerade serien,,, ord som "Fan" blir "F-n"... så farligt är det väl inte?

 

Nej det är det verkligen inte. Men Egmont är ett så barninriktat företag att det inte förvånar. Dom anar nog inte att de flesta som läser Conan är runt 15-20. Dom vill väl "skydda" de unga... så går det ut över oss istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Tog mig äntligen i kragen och började läsa Conan barbaren idag. Den var väldigt mycket bättre än jag trodde så det här var ett bra släpp av Egmont. Sånt vill man gärna se mer av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker också det är en jätte bra manga. Hade förrut bara sett nått avsnitt av animen, så det var kul att läsa hur allt började, och hur Conan vart så liten ^^

"Vart så liten.."? :surprised: Oj, nu var det något jag inte alls visste om.

 

Nä, nu måste jag skaffa boken illa kvikt! De (bokhandeln) hade den inte inne sist jag kollade... >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Undrar varför Egmont censuerade serien,,, ord som "Fan" blir "F-n"... så farligt är det väl inte?

 

Nej det är det verkligen inte. Men Egmont är ett så barninriktat företag att det inte förvånar. Dom anar nog inte att de flesta som läser Conan är runt 15-20. Dom vill väl "skydda" de unga... så går det ut över oss istället ;)

 

Ähum jag är tolv och läser Conan!Men den är väldigt bra.Och jag kan svära ibland,men inte såå ofta... >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mästerdetektiven Conan är i mitt tycke det bästa som har kommit översatt i Sverige. Alltid fest när ett nytt nummer kommer ut. ;)

Synd bara att det verkar vara så få ställen som säljer den.

Någon som vet när nummer fyra ska komma förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...