Hoppa till innehåll
Anime.se

Nyöppnad svensk figurbutik!


Sophia
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej alla!

 

Ville bara slänga in en kanonnyhet för alla som missat, i veckan öppnade Okaeri by Selmish, Sveriges första butik med japanskt pre-order system på samlarprylar!

Okaeri säljer förutom japanska samlarfigurer också dockor, gasha, prylar och deco.

Nu i början finns inte så jätte mycket i lager men tanken är att alla som är intresserade av japansk populärkultur ska få vara med och påverka utbudet, vidare kommer vi kunna erbjuda i stort sätt alla releaser från märken som Alter, Good Smile, Max Factory, Megahouse, Kotobukiya osv

- var med och skapa Sveriges bästaste webshop med japanska samlarprylar och leksaker! *w*

 

 

Välkomna in allihopa! www.okaeri.se

 

 

/Mvh

Sophia

Selmish

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Me Like!! :D lättare att beställa hem för de yngre

 

It.. Is.. AWESOME! :)

*Add to Favorite/Bookmark*

 

 

HAPPY! *v*

Vi hoppas kunna säkna priserna mer och mer, ju större ordrar vi gör desto bättre priser kan vi få från de japanska distributörerna, så shoppa loss nue!

 

Vi välkomnar även förfrågningar och idéer på produkter att ta in, de är bara att höra av sig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, detta aprovar jag!

Även om utbudet inte är den störst just nu så är de figurerna ni valt för försäljning riktigt bra valda. Jag skulle inte tveka att köpa från er istället för t.ex Hobby Search bara för att stödja marknaden här i Sverige.

 

Dock något att tänka på. Det tar ca 30-60 sekunder att ladda en sida. Det kan kosta er kunder, eftersom många inte orkar vänta så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ballt.

 

Men jag undrade verkligen – alltså helt seriöst – "Va? Finns det någon pig-variant av Ayanami som inte bara plankar utseendet, utan nästan hela NAMNET? _Rie_ Ayanami, gud vilken fånig plankn…… jaså ojdå, nu fattar jag."

 

Det påminner mig om när jag stod på Metro och seriöst undrade "Vad FAN kostar vitlöken, de har prislapp för gul lök, vit lök, röd lök men fasen inte för vitlö… jaså jaha." och är mer en bild av hur fullkomligt ordblind (eller vad det nu blir) jag kan vara.

 

En sak också: Med "gasha", menar ni "gatchapon"-prylar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, detta aprovar jag!

Även om utbudet inte är den störst just nu så är de figurerna ni valt för försäljning riktigt bra valda. Jag skulle inte tveka att köpa från er istället för t.ex Hobby Search bara för att stödja marknaden här i Sverige.

 

Dock något att tänka på. Det tar ca 30-60 sekunder att ladda en sida. Det kan kosta er kunder, eftersom många inte orkar vänta så länge.

 

:reallyhappy: Tack!

Vi lägger upp nya pre-orders ca 3 ggr/veckan så det kommer. Är det några speciella figurer du vill ha tag på så tveka ine att kontakta oss! Finns ett fint litet kontakt formulär på Kundservice sidan.

 

30-60sek? Oj, vad sitter du med för uppkoppling? Webbläsare? Det är ju rätt allvarligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ballt.

 

Men jag undrade verkligen – alltså helt seriöst – "Va? Finns det någon pig-variant av Ayanami som inte bara plankar utseendet, utan nästan hela NAMNET? _Rie_ Ayanami, gud vilken fånig plankn…… jaså ojdå, nu fattar jag."

 

Det påminner mig om när jag stod på Metro och seriöst undrade "Vad FAN kostar vitlöken, de har prislapp för gul lök, vit lök, röd lök men fasen inte för vitlö… jaså jaha." och är mer en bild av hur fullkomligt ordblind (eller vad det nu blir) jag kan vara.

 

En sak också: Med "gasha", menar ni "gatchapon"-prylar?

 

 

Lite förvirrad.. Vad menar du nu? Lök å grejjer :blush:

 

Gasha är en förkortning av gashapon ガシャポン

Uttrycket och varumärket "gasha" ガチャ, skapades av företaget Tomy medan Bandai startade med att kalla sina capsule toys för "gashapon".

Vi gillar ordet gasha mest så alla capsule toy, blind boxes och blind bags inkl candy toy klassificerar vi som gasha på okaeri.se :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En casual Fate beställd, då hoppas vi att det går bra. Jag saknar dock möjligheten att betala med kort.

 

Tack för beställningen! Det kommer gå finfint! :reallyhappy:

 

Saknar själv kortbetalning i shoppen, men det lönar sig tyvärr inte förns ett regält kundflöde finns. :blush:

Men, du kunde ju tagit Klarna faktura! Då pejjar du inom 14 dagar efter att du fått hem henne. Kostar 29kr, men, det kräver att man inte har betalningsanmärkning tyvärr..

 

Hoppas vi ska kunna lösa kortbetalning så fort som möjligt, dessutom vill vi få till Paypal. Många samlare är vana att shoppa via Paypal men i dagsläget finns inget stöd för det i webshopsystemet, pust.

 

Ganbare alla!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men, du kunde ju tagit Klarna faktura! Då pejjar du inom 14 dagar efter att du fått hem henne. Kostar 29kr, men, det kräver att man inte har betalningsanmärkning tyvärr..

Anmärkningar har jag inga men så vitt jag minns vill Klarna att man har en fast inkomst? Eller det kanske bara gäller avbetalning. Postförskott kändes som den mest rättvisa kompromissen där pengar och varor byter ägare samtidigt.

Paypal låter mig ju betala med kort, deras avgifter lär vara lägre än t.ex. Payex...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anmärkningar har jag inga men så vitt jag minns vill Klarna att man har en fast inkomst? Eller det kanske bara gäller avbetalning. Postförskott kändes som den mest rättvisa kompromissen där pengar och varor byter ägare samtidigt.

Paypal låter mig ju betala med kort, deras avgifter lär vara lägre än t.ex. Payex...

 

Hm, Klarna ska gå bra sålänge man inte har betalningsanmärkning. Gäller faktura och avbetalning. Men jag håller med om att kortbetalning är mest bekvämt, fast vi rekommenderar alltid faktura eller postförskott för pre-orders, just för att som du säger "pengar och varor byter ägare samtidigt", med faktura går vi steget längre och man betalar efter att man fått hem sin beställning.

Tror att det är viktigt för många svenskar att inte behöva betala i förväg, det är ju fortfarande otroligt många som inte vågar handla från utländska butiker, lämna kortuppgifter och importera själva (fler än vi trodde har vi snabbt märkt!).

..Eller vad tror ni, alla?

 

Själv har jag flera år shoppat regelbundet genom Ebay och aldrig haft problem med Paypal. Har det varit problem så har det varit p g a själva säljarna.. :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första figuren ifrån Okaeri beställd! Ritsu kommer stå fint i min detolf tillsammans med resten av bandet. :D Hoppas på fler köp.

Gillar starkt att några svenskar vågat ta initiativet och starta detta. Kommer ge er min fulla support även om det kostar mig en hundralapp extra. :3 Man får väl jämföra priserna nu i oktober för att vara opartisk (om det går). ^_^

 

Om några år kanske man kan hoppas på en "fysisk" butik också. Man kan ju alltid hoppas. :3

 

Angående betalsätt valde jag postförskott denna gång men Paypal tycker jag borde vara ett bra alternativ då många säkert använt det flitigt (japansk webbutik på a ;) ) och säkert känner sig bekväma med det.

 

ただいま ~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första figuren ifrån Okaeri beställd! Ritsu kommer stå fint i min detolf tillsammans med resten av bandet. :D Hoppas på fler köp.

Gillar starkt att några svenskar vågat ta initiativet och starta detta. Kommer ge er min fulla support även om det kostar mig en hundralapp extra. :3 Man får väl jämföra priserna nu i oktober för att vara opartisk (om det går). ^_^

 

Om några år kanske man kan hoppas på en "fysisk" butik också. Man kan ju alltid hoppas. :3

 

Angående betalsätt valde jag postförskott denna gång men Paypal tycker jag borde vara ett bra alternativ då många säkert använt det flitigt (japansk webbutik på a ;) ) och säkert känner sig bekväma med det.

 

ただいま ~

 

YAY! Happy, nu får jag chans att kika på henne irl också! Genom plast dock.. Tack för din beställning! :tireddrop: Och tack för supporten, verkligen.

Vi hoppas att vi inom 1 år ska kunna köpa per carton när de gäller de mest intressanta figurerna från de större märkena som Alter. Då kan vi erbjuda ruskigt bra priser. Tyvärr blir det dyrare nu i början..

Allvarligt, på vissa figurer har vi inte mer än 25% off Japanese retail price. Nästan som att köpa från Ami Ami! Det beror på att butiker som Ami Ami köper in feta lager och får upp till 60% off, något som är fullständigt omöjligt för oss när intresset här i Sverige ligger på 1-3 st av samma figur i dagsläget. :tireddrop:

 

Men det är bra att vi satsar på andra japanska samlar- och hobbyprylar också har vi märkt, vi räknar med att kunna öppna upp en fysisk butik inom 3 år! Då kan man komma in och snacka, pilla på figurer och lägga pre-orders direkt i butiken..

Håll tummarna och shoppa på :konata:

 

Varje order är värd massor ska ni veta!

 

おかえり!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite förvirrad.. Vad menar du nu? Lök å grejjer :tireddrop:

 

Gasha är en förkortning av gashapon ガシャポン

Uttrycket och varumärket "gasha" ガチャ, skapades av företaget Tomy medan Bandai startade med att kalla sina capsule toys för "gashapon".

Vi gillar ordet gasha mest så alla capsule toy, blind boxes och blind bags inkl candy toy klassificerar vi som gasha på okaeri.se :tireddrop:

 

Coolt, där lärde jag mig något. "Gashapon" är Bandais varumärke och "Gachanko" och "Gacha" är Takartomys varumärke (enligt Wikipedia).

 

Herregud…

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

:happydrop: Tack!

Vi lägger upp nya pre-orders ca 3 ggr/veckan så det kommer. Är det några speciella figurer du vill ha tag på så tveka ine att kontakta oss! Finns ett fint litet kontakt formulär på Kundservice sidan.

 

30-60sek? Oj, vad sitter du med för uppkoppling? Webbläsare? Det är ju rätt allvarligt!

 

Jag sitter på en ba uppkoppling och kör Firefox som webläsare. T.ex så laddas denna sida (anime.se) nästan direkt efter att man går in på den. För övrigt verkar sidan inte ens laddas nu. Den jobbar i en halv minut och sen bara står still med en vit sida :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sitter på en ba uppkoppling och kör Firefox som webläsare. T.ex så laddas denna sida (anime.se) nästan direkt efter att man går in på den. För övrigt verkar sidan inte ens laddas nu. Den jobbar i en halv minut och sen bara står still med en vit sida :/

 

Sidan går bra för mig, ta på sin höjd 5 sekunder att ladda. Jag använder mig av Google Chrome däremot, Firefox (betan) tar ungefär lika lång tid på sig att ladda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sitter på en ba uppkoppling och kör Firefox som webläsare. T.ex så laddas denna sida (anime.se) nästan direkt efter att man går in på den. För övrigt verkar sidan inte ens laddas nu. Den jobbar i en halv minut och sen bara står still med en vit sida :/

 

Inga konstigheter att ladda sidan med Kråm här heller, säker på att du inte befann dig i en liten nät-svacka? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hörrni, signa upp för Okaeri News mail vettja!

Vi kör ganska ofta sk "** 2 days offer! **", ibland får vi nämnligen tag på listor från våra leverantörer på redan släppta figurer, det är "först till kvarn" på dessa för alla återförsäljare så man behöver va snabb om man är intresserad så inte någon annan butik hinner före.

 

Är man prenumerant på Okaeri News mail får man reda på när dessa tillfällen startar så att man inte missar det hela. Signa upp gör man på okaeri.se i vänstermenyn under "news mail"blocket.

 

Mer om våra ** 2 days offer! ** kan ni läsa här!

 

 

 

main_2days_22okt.jpg

 

Idag den 22 okt och till natten till söndag har vi ett större ** 2 days offer! ** uppe, Good Smile, Alter, Kotobukiya, Phat!, FREEing, Bandai etc.. Mer grejjer kommer upp under dagen.

Tveka inte att höra av er via mail ifall det är någon speciell figur ni är ute efter, de kan finnas på dessa listor även om vi inte lagt upp dom i shoppen! Vi kan omöjligt lägga upp allt från listorna vid dessa tillfällen T e x finns en del P.O.P tillgängligt som vi inte riktigt hinner med att lägga upp..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bra det finns en svenskt butik för sånt men inget som jag verkligen vill ha till min hylla ännu.

 

Hör av dig om det är någe speciellt du är ute efter så kan vi kolla upp tillgänglighet och pris! :colonthree:

"Tyvärr" kan vi inte erbjuda massa ecchi :pout:

Främst med tanke på våra yngre besökare och föräldrar som shoppar till sina barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg att ni hade "Itazura Coin Bank – Chihuahua", kommer ni ta in de andra tre modellerna också? Jag är mest sugen på en av katterna. :)

 

 

YES! Vi kommer försöka ta in iallafall en sort till innan jul, tyvärr är det ganska hög minimumorder på dessa. :colonthree:

Vikken katt är du mest sugen på? *vita,vita,vita* :pout:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...