Hoppa till innehåll
Anime.se

Status på Hellsing OVA?


ybs
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjenixen! Först och främst...är det någon som kan förklara för mig hur det ligger till med Hellsing OVA? Jag har TV-serien med 13 episoder men jag undrar som sagt ifall någon Hellsing OVA har släppts eller om det är på g? Det går ju att köpa en Hellsing som heter "Digest of fl®eaks" är det den första i OVA serien?

Sen skulle jag vilja ha lite tips på bra anime filmer i stil med SFII, ninja scroll, samurai Champloo, Berserk, Fist of the north star, vampirehunter d. Dvs lite "mörkare/blodigare" samurai/ninja/fight anime...Rurouni Kenshin är i gränslandet vad jag klarar av, dvs lite för mycket gulliga inslag (enligt mig).

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ingen del av OVAn har släppts utanför japan, två st avsnitt har däremot sänt i Japan. 2006-12-05 släppts den i USA.

Vad den är, är att den är en riktig remake av Hellsing, som följer mangan (som är tiofalt om inte hundratusenfalt bättre än 13avsnitt hellsing)

 

trailer och lite annan diskussion om Ulitmate Hellsing (som OAVn heter)

 

lite anann diskussion om serien

 

sen för tips om serier finns ge mig tips om anime att se -tråden sen som tips säger jag Tokko - Devil´s awakening och Gantz (speciellt mangan men animen ska vara blodig, innehålla mkt naket etc...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den sänds inte, den ges ut direkt på DVD (det är ju det OVA betyder).

 

(ursäkta petigheten :/)

Ibland kan de visas på TV innan det säljs. Gunbuster2 gick på någon ppp-kanal någon vecka innan det hamnade i affär. Iriya no sora, ufo no natsu gick att se online för ~40 kronor två veckor innan skivorna kom i affär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Sen skulle jag vilja ha lite tips på bra anime filmer i stil med SFII, ninja scroll, samurai Champloo, Berserk, Fist of the north star, vampirehunter d. Dvs lite "mörkare/blodigare" samurai/ninja/fight anime...Rurouni Kenshin är i gränslandet vad jag klarar av, dvs lite för mycket gulliga inslag (enligt mig).

 

Hmmm, Elfen Lied & Neon Genesis Evangelion kanske? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen skulle jag vilja ha lite tips på bra anime filmer i stil med SFII, ninja scroll, samurai Champloo, Berserk, Fist of the north star, vampirehunter d. Dvs lite "mörkare/blodigare" samurai/ninja/fight anime...Rurouni Kenshin är i gränslandet vad jag klarar av, dvs lite för mycket gulliga inslag (enligt mig).

 

Mvh

 

Hum, har inte hunnit se hela, bara typ 2 avsnitt. Men serien Basilisk skulle kanske passa dig?

 

EDIT: Rekommenderar även starkt de två serien som Mirre föreslog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...

Asså det står att 5/10 - 07 skall OVA 4 av Hellsing visats. Men seriöst jag kan inte se den eller hitta den någonstans.

Även att serien skulle fortsätta då, den slutar ju på kapitel 86 och har inte fortsatt på månader.

Någon som vet mer exakt när saker kommer? eller var kollar man sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade mer eller mindre oroande nyheter:

 

*New* (9-27-07) - Geneon USA has closed shop. No news yet on who will takeover US distribution of the OVA. In the meantime, we still have bit-torrents and YouTube for viewing upcoming episodes as they're released out on Japanese dvd.

 

(9-3-07) - OVA IV Japanese release date is November 5th.

 

Detta är taget från

http://community.livejournal.com/hellsing/profile

 

 

Som det står, skulle släppas 5 november, om en månad. Men producenten har stängt, ingen vet vem som kommer ta över hellsing OVA:n.

Fatta va segt om ingen tar över den :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 years later...

Geneon Entertainment som stod för släppet av serien i USA har konkat och därmed slutades dubben att produceras. Ett annat företag, Funimation, har dock plockat upp rättigheterna till serien och kommer fortsätta släppa den med Engelsk dubb. Exakt när de planerar att göra detta är ännu inte sagt men nån gång nästa år är att anta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Geneon Entertainment som stod för släppet av serien i USA har konkat och därmed slutades dubben att produceras. Ett annat företag, Funimation, har dock plockat upp rättigheterna till serien och kommer fortsätta släppa den med Engelsk dubb. Exakt när de planerar att göra detta är ännu inte sagt men nån gång nästa år är att anta.

 

Jaha ok, kan man förvänta sig samma röster som de 4 första avsnitten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...