Hoppa till innehåll
Anime.se

Radera konto?


MegaSumo
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är administrativt säkrast om varje användarskapad resurs (som inlägg och PM) är kopplad till sin skapare. I detta fall skulle det knappast inte bli några större problem med bara tre inlägg skrivna, men redan tre föräldralösa inlägg är något vi helst undviker, särskilt om det inte finns någon speciell motivering till det. Vill man säkerställa att man inte ska kunna logga in igen så finns det andra, för oss bättre, sätt, så som bannlysning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Detta är Sanctuary här, användare på anime.se av kontonamnet Sanctuary.

 

Efter en hastig (och halvt odemokratisk) ban kan jag givetvis nu inte komma åt mitt konto på forumet, vid namnet - Sanctuary - så vill att ni raderar hela profilen och alla inlägg jag gjort, eftersom jag själv inte kan göra det nu då jag inte kan komma in. Radera även det här kontot vid namn "RaderaMittKonto" om ni vill det också.

 

Flaskis är underrättad om det hela via irc chat och jag vill att ni fixar det, sen är allt fint. Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Instämmer med Anonym2 även om jag inte har någon större koll hur det fungerar rent juridiskt då jag inte heller är någon hejare på användaravtalet, och jag orkar inte heller leta upp det.

 

Grejen är dock denna. Jag kan köpa att man vill avsluta sitt konto, och det vore ganska enkelt att göra detta genom att helt enkelt ta bort lösenordet, all profilinformation (så som bilder, bostadsorter och så vidare) samt byta namnet till något i stil med "Raderat konto #XXXX" där X-en avser användarens ID-nummer, så att man fortfarande kan se vilka inlägg denne skrev.

 

Inläggen bör vara kvar, dock inte bara för att man skall slippa underliga trådar där någon diskuterar med en användare som inte finns kvar, med inlägg från denne som inte visas. Utan främst av tekniska skäl, jag känner inte till om IP-board har något slags verktyg för att ta bort inlägg, men det verkar troligt att det inte finns något sådant. Dessutom, varje gång något inlägg från en raderad användare har citerats så har en kopia av dennes inlägg sparats i en annan användares post, och det kan ju inte raderas, så att få bort allt som någon skrivit, såvida det inte gäller ett eller två inlägg, tror jag är nästintill en omöjlighet.

 

Rörande den inte helt demokratiska bannen som Sanctuary blev utsatt för kan jag inte direkt kommentera varför den föll (jag har helt enkelt inget med det att göra), däremot kan jag lätt flika in med att banningar sällan är demokratiska, liksom väldigt lite annat på nätet överlag, och nätforum i synnerhet.

 

 

MEN! Det här är bara mina reflektioner, jag kan förstå att Anime.se-folket inte vill radera konton för att kunna hålla kvalitén på forumet som sådant på topp, samt att det ligger en massa arbete för att kunna radera någonting överhuvudtaget.

 

Jag tänker dock inte döma någon för något beslut, för det här rör ju inte mig. Var bara lite skrivsugen, men nu är det över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha Klibbnisse du är för trevlig.

 

Nja det spelar ingen större roll för min skull om text är kvar eller inte.

Och det är inte särskilt jobbigt för någon ta bort lite text, men eftersom jag är bannad nu så är det ju en principsak, klart mina grejer ska bort liksom. Visst, står det i användaravtalet att "anime.se förhåller sig rätt att behålla allt som skrivs/automatiskt eller ifall "blir anime.ses egendom" får ni gärna behålla det, HAHA det som är skrivet är inte direkt Joakim von ankas pengabinge, men nu när jag blev bannad känns det bara skönt att inte vara associerad med den här platsen längre så.

 

Det är lugnt alltihop har inget emot er alla på personliga plan men ibland uppträder ni lite konstigt (obs, bara vissa... dömer inte alla här och har haft lite trevliga tider här med, någon tipsade om Violence Jack, Appleseed Ex machina m.m. och det var kanon) så det är passande att inte ses mer liksom, därav ta bort allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du skulle väl kunna byta namn på honom till "Avstängd" eller något. Samt ta bort personlig info och dylikt. Så finns posterna kvar, men man kan inte se att det är Sanctuary som har varit kopplat till något. Eller är det här inte genomförbart? (Har skådat liknande på andra forum).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle gå (även om namnändring också "fuckar upp content" som Avathar skulle ha sagt), men åtminstone jag känner inte för att sitta och sudda ut "historia" bara för att någon användare inte vill lämna "lösa trådar" eller nåt. Vissa ser det som en principsak att ha fullständig kontroll över sin information. Jag ser att bevara det som alla bidragit till och som vuxit i ett specifikt sammanhang som forumets princip.

 

Vill man inte lämna ett spår efter sig på nätet så får man göra som Anonym2, och helt enkelt inte lämna ut sina personuppgifter över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

-

*Vissa ser det som en principsak att ha fullständig kontroll över sin information. Jag ser att bevara det som alla bidragit till och som vuxit i ett specifikt sammanhang som forumets princip.*

 

 

Sceleris du ser inte det motsägelsefullt paradoxala i att "Bevara det som alla bidragit till forumet" för att sen banna användaren? Det visar ju på att det personen (i det här fallet jag) har bidragit med nåt värde och ändå så bannar ni den. Om man vill behålla det någon annan gjort för att använda det själv för forumets skull och att sen kasta ut honom är konstigt, går inte ihop.

Ja att överhuvudtaget kasta ut någon är av ren självisk agenda, så vidare användaren inte förstör eller saboterar nånting och i så fall om det händer ger man en ordentlig varning först.

 

 

Hade ni varit trevliga och löst den här löjliga konflikten på ett fredligt sätt istället så som vuxna människor gör, t.e.x. göra en ordentlig förklaring istället för att vara så barnsliga ouppväxta att använda force och våld så hade man i samförstånd löst det och sen kunnat bidra med mycket positivt till forumet. Men att banna någon utan att höra efter är egoistiskt, då tänker man bara ur egen synpunkt och inte bry sig om vad andra tänker.

 

Det är OK det får ni göra det är ert forum men att betänka i det är att som vissa här gör följa sina egna intressen, speciellt med att använda kraft istället för vanligt folkvett gör att man istället vänder sina vänner till fiender och får motstånd. Jag hade inte varit så jävla obstinat att fortsätta med det här och reagerat så envist ifall det var nåt jag tyckte var rättvist.

 

Både Kenzoku, Hampe och flaskis har ju aldrig/sällan sagt något trevligt eller bidragit med nåt i kanalen (varken offentligt eller till mig) utan det är mest GTA 4 hela tiden och till mig riktas utfrysning. Klara tecken på egoism. Visst det kan vara att de inte gillar mig, ibland har folk inte kemi tillsammans då får man jobba på det och ta upp det och komma till förlikning. Sceleris jobbar demokratiskt iallafall, och Saya lyser upp då och då med givande bidrag. iDrougge har koll men lägger sig inte i.

 

Ironiska gratis livsläxan i det här för vissa personer som de flesta antagligen vet men uppenbarligen

inte lever som är att ju mer man enbart bryr sig som sig själv, ju mindre får man själv i slutändan. Ja självklart koncept men i praktiken i världen stämmer det. Färre vill bidra till ert forum, färre vill chatta eller köpa eller överhuvudtaget ha med såna personer att göra. Istället om man har goda kvalitér och bjuder på sig själv, erbjuder värde då folk vill vara runt en och jobbar och lägger ner möda för andra får man betalt tillbaka, då vill andra ge till dig, det är ju så A och O vanliga jobb fungerar, handelsutbyte. Nu efter oförsiktiga initiativ har ni t.e.x. förlorat en person.

 

Huruvida flaskis tycker jag varit otrevlig eller att jag fortsätter vara ännu otrevligare nu måste ni inse är en reaktion på grund av era handlingar, t.e.x. det jag sa om att "är chattkanalen en sekt?", det är en reaktion på tidigare material vad någon annan sagt innan dess. Handling -> konsekvens. Något som personer sällan förstår är att det man själv put out there kommer en reaktion till, positivt eller negativt. Källan är alltså till viss del en själv, där börjar det. Eftersom bannen är orättvis jävlas jag hårt tillbaks. Om inget hänt hade jag hållt mig lugn.

 

Censurerar eller tar ni bort det här inlägget har ni verkligen bevisat era riktiga intentioner, då är det ytterligare ett exempel på att vissa av er bara vill visa er själva från den goda sidan och stärka er egen position och "makt", och inte låter andra säga vad de tycker, liknande förtryckande regeringar som Kina. Och det kommer i slutändan som nämnt fortsätta leda till att ni får mindre och mindre anhängare eller folk som gillar er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att använda namnet "flaskisÄrEgoist" tyder inte på din goda vilja att undvika konfrontation. Om du i stället för att kringgå bannlysningar hade tagit ett steg tillbaka, låtit folks ogillande gentemot dig förorsakat av ditt tidigare beteende svalna och framför allt funderat på hur du skulle kunna undvika dessa situationer i framtiden så garanterar jag att 80% av denna tvist aldrig hade behövt äga rum. Oavsett vad som ligger till grund för den (jag vill minnas att bland det första du sa i kanalen var "Er smak suger") så har du i nuläget endast dig själv att skylla.

 

Låt det bero ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jepp Saya namnet är en protest och av tillgänglig information av vad det jag sett en ren objektiv karaktärsbeskrivning, jag var beredd att det var kontroversiellt men mods får tydligen inte kritiseras. Undvika konfrontation gör jag när han erbjuder fred. Jag trycker på att han är egoist eftersom han vill ha chattrummet för sig själv och inte tolererar andra, därav så mycket prat om just det.

 

Jag gick medvetet förbi banningar och annat på grund av att jag anser (andra kanske anser annat) att banningen inte var korrekt, och att då anpassa sig efter order hade varit att lägga sig, vika hädan, alltså gå flaskis väg, vilket jag inte ansåg korrekt då han skulle varnat först. Det får bli fight om det nu måste, bli bannad ifall bannad för den som skulle tagit ett steg tillbaka var flaskis från början istället för hoten. Klart man blir irriterad då.

 

Om jag har mig själv att skylla eller inte är olika procentgrader utblandat i reaktioner och motreaktioner hos folk.

 

Fientligheten uppstod som jag kommer ihåg i att jag varit gnällig sista tiden, dock maximalt att flaskis bara sett och upplevt de negativare sidorna av det jag sagt och inte varit närvarande i positiva diskussioner i början då vi t,e.x. diskuterade årets anmime, ova år för år och annat bra. Han blev förbannad och helt enkelt gillade inte mig personligt och ville ha bort mig bara för just det. Jag kan erkänna att jag varit på gränsen smak suger osv men i så fall ger man en tillrättavisning.

 

Nu tar jag en paus ifrån de här småheterna och löjliga draman, inget kul tjafsa om saker (vilket hade kunnat udvikas) utan bättre göra nåt fint istället, det finns en hel värld där ute att upptäcka och leva. Det finns manga att läsa, folk att träffa, platser att se. När Japan inte riktigt levererade i somras så får man leta annat, har inte varit i Kina på 10 år, skulle vilja se trevliga Thailand igen, kanske en sväng till Indien igen se vad som hänt där, Vietnam vore härligt ser fint ut och Sydamerika var länge sen, valen många tid och cash mindre :) Kör hårt med animen, folk får ha det bra gör nånting roligt det ska jag! Anime Mission År 2011 ;) Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Användaren är nu bannlyst för tredje gången, och på grund av detta krävs tills vidare godkännande av administratör för kontoregistreringar.

 

Några förtydliganden då, om inte för Sanctuarys skull så för alla andras:

 

1) Bevarandet jag talar om handlar om att behålla sammanhanget i vilket innehållet (inläggen) skapas, oavhängigt om det är "värdefullt" eller "värdelöst" innehåll. Detta har inget att göra med att bannlysa användare när vi anser att det är motiverat.

 

2) Anime.se är ett privatägt forum, och vi driver det med förordningar som vi själva sätter upp, men medan en rättvis behandling av medlemmarna efter tydliga regler är en målsättning vi försöker efterleva för allas trevnads skull, kan det uppstå tillfällen då vi bedömer det lämpligt att vidta åtgärder som inte är beskrivna i exempelvis regelverket.

 

Även om en medlem tycker sig blivit orättvist behandlad av Anime.se:s personal, så har denne ingen makt att underminera våra beslut och vår auktoritet på webbplatsen och dess angränsningar (t.ex. chattkanalen). Vi är dock inte oresonliga: man kan alltid överklaga våra beslut genom att vädja till oss, men det handlar om att vinna vårt förtroende, och det gör man inte genom att göra vad vi uttryckligen förbjudit.

 

3) Moderatorer och administratörer får kritiseras, men som det står i forumreglerna ska detta tas upp med Avathar via privata forummeddelanden (eller mejl på info@anime.se).

 

4) Denna incident hade dock kunnat behandlats bättre av oss, och vi ska se över våra rutiner och regler för att se hur vi kan göra dem bättre.

 

Tråden låses, och vidare förfrågningar får riktas till info@anime.se eller forum-PM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...